Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Čokoladni ratovi: Italija bijesna na švicarsku tvrtku

Ako išta znate o sjevernotalijanskoj regiji Piemonte, vjerojatno ste čuli za automobile Fiat, nogometnu momčad Juventus ili Nutellu. Ali poznati čokoladni namaz nije jedina poslastica koju ovo područje nudi — drugi najpoznatiji slatkiš sada razdire regiju. Gianduiotto je glavna namirnica kuhinje Piemontea: mala čokolada u obliku poluga napravljena od kakaa, lješnjaka i šećera, sve umotano u zlatni papir. (Nešto kao: čvrsta Nutella.)

Kako bi učvrstili vezu između slatkiša i regije, skupina lokalnih maîtres chocolatiers formirala je odbor koji je od Europske unije zatražio da ovom specijalitetu dodijeli oznaku zaštićenog zemljopisnog podrijetla (PGI), “Gianduiotto di Torino”.

Ali… izgleda da nisu svi uključeni…

Caffarel, tvrtka za proizvodnju čokolade sa sjedištem u Piemonteu u vlasništvu švicarskog diva Lindt & Sprüngli, unatoč tome što je jedan od povijesnih proizvođača gianduiottija, negoduje.

Izvor razdora? Recept.

Ona koju je predstavilo povjerenstvo čokoladijera ima tri sastojka: kakao, šećer i lješnjake. Caffarel, međutim, smatra da bi trebalo uključiti i mlijeko u prahu, piše Politico.

“Većina naših potrošača preferira naše verzije koje sadrže mlijeko”, objasnio je glasnogovornik tvrtke Lindt & Sprüngli. Dodajući da proizvodi slatkiš pod posebnim zaštitnim znakom više od 50 godina.

Tvrtka također tvrdi da je izmislila pravi recept za slatkiše u 19. stoljeću, koji je kasnije prilagodila.

Ne želimo mijenjati recept za tradicionalni specijalitet. Međutim, po našem mišljenju, širi opseg, koji dopušta mlijeko, također je dobro uspostavljen i uobičajen.

glasnogovornik tvrtke Caffarel

No, povjerenstvo slastičara tvrdi da mlijeko nije bilo dio originalne recepture, te da ga je Caffarel jednostavno učinio popularnim time što ga je prvi počeo proizvoditi u industrijskim razmjerima.

“Nisu oni ništa izmislili”, rugao se Guido Castagna, čelnik odbora za zaštićeno geografsko područje i zanatski proizvođač čokolade, tvrdeći da je Gianduiotto “rođen na zanatski način”.

Regionalna izvrsnost

Odbor je osigurao potporu predsjednika Piemontea Alberta Ciria, , koji vjeruje da štite “izvrsnost regije, a ne brend multinacionalne korporacije”.

Caffarelov stav nije prihvatljiv za nas, jer je Gianduiotto imovina teritorija, a ne privatne tvrtke.

Alberto Cirio, predsjednika Piemonte

Očekuje se da će dodjela oznake EU značajno povećati prodaju za lokalne proizvođače, jer, prema procjenama u regiji, industrija već vrijedi 200 milijuna eura.

Iako su unutarnje svađe oko etiketa hrane prilično česte — i ponekad se mogu pretvoriti u žestoke pravne bitke. Nije slučajnost da je Italija umiješana.

Transalpska nacija, u kojoj je hrana stvar nacionalnog ponosa, brzo uzima oružje kako bi obranila ono što smatra dijelom svoje kulturne baštine.

Taj se osjećaj pogoršao pod trenutačnom populističkom vladom. Georgia Meloni je poduzela korake kako bi zaštitila ono što kaže da je tradicionalna talijanska hrana.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno