Istraživanje koje je objavila marketinške agencije Influencer Marketing Factory, otkriva kako je gotovo polovica potrošača ove godine kupila nešto putem društvenih mreža. Istraživanje, provedeno na 1.000 ljudi u SAD-u, otkrilo je kako je 43,4% ispitanika kupilo barem jedan proizvod na društvenim mrežama u 2023. godini.
YouTube, Instagram i TikTok su samo neke od društvenih platformi koje potiču online shopping. I to kroz ulaganje u alate koji pojednostavljuju proces. I koji potiču korisnike da kupovinu obavljaju direktno putem društvenih mreža i aplikacija, prenosi PoslovniPuls.
Na primjer, TikTok Shop, postigao je veliki uspjeh potičući male poduzetnike da ostvare milijunske prihode od prodaje proizvoda. Također omogućuju kreatorima značajne provizije i nagrade kada promoviraju proizvode TikTok Shopa u svojim videima.
Izvješće Influencer Marketing Factory-a priznaje da mnogi potrošači još uvijek ne vjeruju društvenim platformama kada je u pitanju sigurnost online shoppinga. Ali, čini se kako se i to polako, ali sigurno mijenja.
Istraživanje tvrtke Insider Intelligence procjenjuje da će tržište online kupovine putem društvenih mreža u SAD-u porasti. I to s 67 milijardi dolara u 2023. godini na 101 milijardu dolara u 2025. godini. U Kini, pandan TikToka, Douyin, očekuje kako će ostvariti prodaju u vrijednosti od 334 milijarde dolara u 2023. godini.
Ukupno 35% onih koji su nešto kupili kažu da su potrošili više od 100 dolara. Samo 12,5% potrošilo je manje od 20 dolara. Dok je 20% ispitanika potrošilo između 20 i 50 dolara, a 32% između 50 i 100 dolara. Gotovo 10% ispitanika koji su nešto kupili putem društvenih mreža to su činili tjedno.
Vjerujem da će se taj broj brzo povećavati zbog značajnih ulaganja društvenih platformi u online trgovinu.
Alessandro Bogliari, izvršni direktor Influencer Marketing Factory
Istraživanje je također pitalo sudionike kako bi ocijenili platforme u smislu jednostavnosti procesa kupovine i otkrivanja proizvoda, kao i iskustva tijekom plaćanja. Na obje točke, Facebook je zauzeo prvo mjesto, slijedi ga Instagram na drugom, TikTok na trećem, te Pinterest na četvrtom mjestu.