Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

‘Prvi dojam je kritičan’: Kako odlučiti što odjenuti na razgovor za posao

Pitanje “što obući na razgovor za posao” uvijek je bilo nezgodno, ali možda nikad više nego na današnjem radnom mjestu koje evolvira.

Između rada na daljinu i nove generacije mladih stručnjaka, mnoga uredska pravila odijevanja postala su ležernija. Ali formalnost intervjua stvara određeni pritisak na postizanje uglađenog izgleda.

Najbolji način da smislite što odjenuti na intervju je da odete izravno do izvora: pitajte svog regrutera, kaže Farah Sharghi, regruter koji je proveo više od 10.000 intervjua u tvrtkama kao što su Google, Lyft i TikTok.

“Svaka tvrtka ima svoju kulturu kada je u pitanju odjeća”, kaže Sharghi za CNBC Make It, a regruter koji radi s vama vaš je najbolji izvor znanja iznutra.

Na primjer, kad je Sharghi radila za Lyft, savjetovala je kandidatima da će doći u prostor koji je dijelom ured, a dijelom skladište. Ulazak u skladišni prostor s betonskim podovima u štiklama ili cipelama s otvorenim vrhovima mogao bi predstavljati sigurnosni problem.

Ali nisu sva razmatranja pravila odijevanja isključivo praktična.

Ako ste u nedoumici, formalno pređite na viši nivo (osim ako vam se ne kaže drugačije)

Osim toga, u igri su i društvena pitanja. “Prvi dojam je ključan za uspjeh vaše kandidature, a [ono što nosite] lako je ili promašiti ili ispraviti”, kaže Teresa Freeman, izvršna direktorica za ljudske resurse s 25 godina rada i autorica knjige “Soft Skills I Learned the Hard” Put.”

Ona kaže da je opće pravilo odijevati se na istoj razini formalnosti kao i svi ostali, ako ne i jednu razinu više, kada idete na intervju.

Ako idete u prilično konzervativnu računovodstvenu tvrtku, na primjer, mogli biste nositi kopčanje, hlače i lijepe cipele, kaže ona.

Za ležernije okruženje, poput startupa, Freeman kaže da bi košulja s ovratnikom i kaki hlače mogle biti dobra opcija. Kad ste u nedoumici, dotjerajte se malo više, kaže Freeman.

Međutim, jedna iznimka bi mogla biti ako vaš regruter izričito kaže da ležernu haljinu treba shvatiti ozbiljno.

Ako vam regrut da savjet, najbolje je da ga prihvatite.

Sharghi se sjeća kako je jednom odveo kandidata koji je došao iz General Motorsa na razgovor za posao u Lyftu. Budući da su traperice i majice s kapuljačom bile uobičajene u tehnološkoj tvrtki, savjetovala je kandidatu da dođe u lijepoj košulji na kopčanje i trapericama.

Umjesto toga, kaže Sharghi, “on se pojavljuje u trodijelnom odijelu. Pogledao sam ga i rekao: ‘Izgledaš fantastično, sviđa mi se odijelo. Međutim, to je malo ležernije okruženje. Preporučam, možeš li barem skinuti kravatu?”

Odgovorio je da mu je udobno i da se nije dotjerao; ali nakon svakog kruga svaki je ispitivač pitao Sharghija zašto je kandidat došao tako službeno odjeven. Posao nije dobio iz drugih razloga, kaže Sharghi, ali “činjenica da je aktivno ignorirao moje upute o tome kako se oblačiti i kako se pripremiti za intervju bila je očigledna po tome kako se pojavio na intervjuu.”

“Ako vam regruter da savjet, najbolje je da ga poslušate”, dodaje ona.

Provjerite društvene mreže

Ako ne možete dobiti više informacija o kodeksu odijevanja od svog regrutera, Freeman kaže da iskoristite svoju mrežu. Poznajete li druge ljude ili prijateljevog prijatelja u tvrtki koje možete pitati?

Alternativa: možete provjeriti društvene mreže tvrtke kako biste vidjeli što ljudi nose u uredu. Web stranica njihove tvrtke također može sadržavati fotografije ljudi na radnom mjestu.

Što odjenuti (a što ne odjenuti) na virtualni intervju

Pravila odijevanja i dalje vrijede čak i ako intervjuirate na daljinu, kažu stručnjaci.

Odjenite se kao da idete na teren – uključujući struk prema dolje, kaže Freeman. To vas može staviti u pravi prostor da se osjećate najbolje i projicirate samopouzdanje.

Sharghi preporučuje nošenje boje blizu vašeg lica “koja laska vašem tenu i nešto što volite nositi. Ako samouvjereno nosite crveno, nosite crveno; ako samouvjereno nosite plavo, nosite plavo.”

Još jedan profesionalni savjet: neke studije o teoriji boja kažu da plava boja izaziva jači osjećaj pouzdanosti, što vam može pomoći da se osjećate opuštenije tijekom razgovora za posao, dodaje Sharghi.

Konačno, kaže ona, izbjegavajte “glasan” nakit ili druge dodatke, poput narukvica s privjescima, koji mogu ometati vaš mikrofon.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno