Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Započela akcija “Zaključavamo cijene”

Federalni ministar trgovine Amir Hasičević kazao je da akcija “Zaključavamo cijene” počinje u četvrtak. Te da će biti “zaključane”cijene 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda u velikim trgovačkim lancima koji su odlučili da se pokažu društveno odgovornim kroz sudjelovanje u toj kampanji.

Vlada FBiH je na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine 12. prosinca usvojila informaciju o pokretanju Projekta „Zaključavamo cijene“ u trajanju od 15. prosinca 2023. do 15. ožujka 2024. godine.

Projekat je iniciralo Federalno ministarstvo trgovine sa Udruženjem poslodavaca FBiH, udruženjima potrošača i Sindikatom trgovine.

Nadležnim županijskim tijelima u FBiH je preporučeno da u vremenu trajanja tog projekta stave van snage županijske odluke o mjerama neposredne kontrole cijena koje se odnose na životne namirnice, iz Zakona o kontroli cijena.

Projekt „Zaključavamo cijene“, po Hasičevićevim riječima, predstavlja novi modalitet suradnje i dijaloga između trgovaca, domaćih proizvođača i distributera, udruženja potrošača, poslodavaca, sindikata i Federalnog ministarstva. Te je strateški zaokret u kreiranju boljeg poslovnog ozračja u kojem su zaštićeni interesi i potrošača i trgovaca. Dodao je da je sve bazirano na zajedničkom dogovoru.

-Ovaj tim, sačinjen od svih relevantnih predstavnika, može odgovoriti na bilo kakve buduće krizne situacije – zaključio je.

Pomoćnica federalnog ministra trgovine Merima Maslo kazala je da je projekt “Zaključavamo cijene” produkt evaluacije odluka o mjerama neposredne kontrole određenih proizvoda od interesa za Federaciju. Jer je Vlada FBiH u rujnu donijela odluku o mjerama za 15 proizvoda, čime su bile propisane marže u trgovini.

Na sastancima radne grupe, koju je oformio ministar, dodala je, razgovaralo se o učincima te odluke. Nakon čega je osmišljen projekt u okviru kojeg će trgovci dobrovoljno sudjelovati, jednako kao i proizvođači i dobavljači.

Projekt obuhvata 40 proizvoda

Time je animiran, kazala je, čitav spektar pravnih i fizičkih osoba koje su bitni akteri u trgovini.

-Projekt obuhvata 40 proizvoda, od kojih su 12 higijenski proizvodi. Osmišljen je i protokol o načinu provedbe projekta, kao i javni poziv trgovcima za dobrovoljno sudjelovanje u projektu – pojasnila je.

Maslo je istaknula da je prvi korak potpisivanje protokola koji sadrži prava i obveze za trgovce,a koji zajedno sa spiskom proizvoda trebaju dostaviti Ministarstvu.

Spisak proizvoda treba da sadrži 40 artikala raznih brendova i cijena koje se naredna tri mjeseca ne smije mijenjati – kazala je.

Naglasila je da je data mogućnost i malim prodavnicama da mogu sudjelovati u projektu. Snižavanjem 20 proizvoda.

Maslo je dodala da trgovci, nakon provedene procedure, dobivaju na korištenje logo koji stavljaju na te proizvode. Te da je potrebno da naznače odabrane proizvode, kao i da na vidnom mjestu zalijepe plakat s odabranim proizvodima.

-Do sada se javilo oko 20 velikih trgovinskih lanaca za sudjelovanje u projektu – zaključila je Maslo.

Predsjednik Udruženja poslodavaca FBiH Adnan Smailbegović tvrdi da je projekt rezultat jako dobre suradnje Ministarstva trgovine i Udruženja poslodavaca.

– Vidjeli smo da ograničavanje marži ne daje dovoljno dobre rezultate i pokušali smo osmisliti projekt koji će dati značajno bolje – kazao je.

Tvrdi da su tvrtke pokazale veliku društvenu odgovornost, te da će se financijski učinci utvrditi tek nakon tri mjeseca.

Izvor: pogled.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno