Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Nike smanjuje troškove za oko 2 milijarde dolara

Nike je u četvrtak otkrio planove za smanjenje troškova za oko 2 milijarde dolara u sljedeće tri godine jer je smanjio svoje izglede za prodaju.

Dionice su pale oko 10% nakon radnog vremena. Dionice Nikea porasle su 4,7% do sada ove godine, daleko zaostajući za porastom S&P 500 za godinu. Maloprodajni lanac Foot Locker, koji se uvelike oslanjao na Nike proizvode, pao je oko 7%.

Nike sada očekuje da će prihodi za cijelu godinu porasti za približno 1%, u usporedbi s prethodnim izgledima od srednje jednoznamenkaste brojke. U tekućem kvartalu, koje uključuje drugu polovicu sezone blagdanske kupnje, Nike očekuje da će prijavljeni prihodi biti blago negativni budući da zaostaje za usporedbama iz prethodne godine. A da će prodaja u četvrtom kvartalu biti niska jednoznamenkasta brojka.

Dok sam u prošlom kvartalu davao smjernice, istaknuo sam brojne rizike u našem operativnom okruženju. Uključujući učinke jačeg američkog dolara na preračunavanje stranih valuta, potražnju potrošača tijekom blagdanske sezone i drugu polovicu naših veleprodajnih narudžbi. Gledajući unaprijed, utjecaj ovih rizika postaje jasniji. Ova nova perspektiva odražava povećane makro vjetrove, osobito u Kini i Europi, Bliskom Istoku i Africi. Prilagođeni planovi digitalnog rasta temelje se na nedavnoj mekoći digitalnog prometa i većim tržišnim promocijama, upravljanju životnim ciklusom ključnih franšiza proizvoda i jačem američkom dolaru koji je negativno utjecao na prijavljeni prihod u drugoj polovici u odnosu na prije 90 dana.

Matthew Friend šef financija

Tvrtka i dalje očekuje povećanje bruto marže između 1,4 i 1,6 postotnih bodova. Isključujući troškove restrukturiranja. Očekuje da će ispuniti svoje izglede zarade za cijelu godinu.

Kao dio svog plana za smanjenje troškova, Nike je rekao da želi pojednostaviti svoj asortiman proizvoda, povećati automatizaciju i korištenje tehnologije, pojednostaviti cjelokupnu organizaciju smanjenjem slojeva upravljanja i iskoristiti svoju ljestvicu “kako bi potaknuo veću učinkovitost”.

Planira reinvestirati uštede koje dobije od tih inicijativa u poticanje budućeg rasta, ubrzavanje inovacija i poticanje dugoročne profitabilnosti.

“Dok očekujemo blaže izglede prihoda u drugom polugodištu, ostajemo usredotočeni na snažno ostvarenje bruto marže i disciplinirano upravljanje troškovima”, rekao je Friend u priopćenju za tisak.

Plan će tvrtku koštati između 400 i 450 milijuna dolara u troškovima restrukturiranja prije oporezivanja koji će se uglavnom ostvariti u Nikeovom tekućem kvartalu. Ti se troškovi većinom odnose na troškove otpremnina zaposlenika, priopćio je Nike.

Ranije ovog mjeseca, The Oregonian je izvijestio da je Nike tiho otpuštao zaposlenike tijekom proteklih nekoliko tjedana i signalizirao da planira šire restrukturiranje. Niz odjela doživio je rezove, uključujući zapošljavanje, pronalaženje, brend, inženjering, ljudske resurse i inovacije.

Poslovni rezultati

Tijekom drugog fiskalnog kvartala Nike je objavio snažan rast zarade. Što ukazuje da su njegove inicijative za uštedu već u tijeku. No, već drugi kvartal zaredom, pao je ispod procjena prodaje. Što je prvi put da je Nike doživio uzastopne kvartale promašaja prihoda od 2016.

Kako je Nike prošao u usporedbi s onim što je Wall Street predviđao, na temelju ankete analitičara LSEG-a, ranije poznatog kao Refinitiv:

  • Zarada po dionici: 1,03 USD u odnosu na očekivanih 85 centi
  • Prihod: 13,39 milijardi dolara naspram očekivanih 13,43 milijarde dolara

Kompanija je objavila da je neto dobit za kvartalno razdoblje koje je završilo 30. studenog iznosila 1,58 milijardi dolara, ili 1,03 dolara po dionici. U usporedbi s 1,33 milijarde dolara, ili 85 centi po dionici, godinu dana ranije.

Prodaja je porasla za oko 1% na 13,39 milijardi dolara, sa 13,32 milijarde dolara godinu dana ranije.

Nike se smatra vodećim među konkurentima u industriji kao što su Lululemon, Adidas i Under Armour. Ali njegova je dobit bila pod pritiskom. I bio je usred strateške promjene koja je dovela do ponovnog uspostavljanja odnosa s veletrgovcima, uključujući Macy’s i Designer Brands.

Fokus na marže

U proteklih šest kvartala Nikeova bruto marža je pala u usporedbi s prošlogodišnjim razdobljem, ali priča se preokrenula u četvrtak. Nikeova bruto marža porasla je za 1,7 postotnih bodova na 44,6%, malo iznad procjena, prema StreetAccountu.

U ovo doba prošle godine, Nikeove zalihe porasle su za nevjerojatnih 43%. A tvrtka je bila usred agresivne strategije likvidacije kako bi rasčistila stare modele i napravila mjesta za nove, što im je uvelike opteretilo marže. Nekoliko kvartala kasnije, međutim, Nike je u daleko boljoj poziciji zaliha, što je blagodat za marže.

Tijekom kvartala zalihe su pale 14% na 8 milijardi USD.

Nikeov preokret u bruto marži došao je u trenutku kada je cjelokupno maloprodajno okruženje preplavljeno velikim promocijama i popustima dok se trgovci bore da uvjere potrošače umorne od inflacije da plate punu cijenu. U rujnu, kada je Nike objavio fiskalnu zaradu u prvom kvartalu, šef financija Friend rekao je da Nike “oprezno planira skromna poboljšanja smanjenja” s obzirom na cjelokupno promotivno okruženje.

Iako je tvrtka opetovano isticala sveukupno promotivno okruženje, rekla je da je prosječna prodajna cijena obuće i odjeće porasla tijekom kvartala. I da je prosječna prodajna cijena porasla u svim kanalima s proizvodima viših cijena koji su se pokazali posebno “otpornima”.

Tvrtka je povećanje bruto marže pripisala “strateškim akcijama određivanja cijena i nižim cijenama prekooceanske vozarine”. Rekli su da je to djelomično neutralizirano nepovoljnim deviznim tečajevima i višim troškovima ulaza proizvoda.

Velika očekivanja od blagdanske sezone

Kao jedan od posljednjih trgovaca koji su objavili prihode prije prosinačkih praznika, ulagači jedva čekaju dobre vijesti kada su u pitanju Nikeova očekivanja za ključnu sezonu kupnje. Kad su mnogi trgovci na malo izdali smjernice za blagdanski kvartal u studenom, komentari su bili uglavnom mlaki i oprezni. Tvrtke su gledale na to da ne pretjeraju s obežanjima u sve neizvjesnijem makro okruženju.

Nike je pogodio negdje oko sredine. Nedostatak prodaje i fokus na smanjenje troškova signaliziraju veće probleme s potražnjom, ali izvršni direktor John Donahoe bio je optimističan kada je razgovarao o rasprodajama u tjednu Crnog petka.

Nadmašili smo industriju, potaknuvši rast od blizu 10%. Nike digital je imao najjači tjedan Crnog petka ikada. Rekordan broj potrošača kupovao je u našim trgovinama tijekom dugog vikenda.

John Donahoe

Kina – važno tržište

Kina je još jedan ključni dio priče o Nikeu. Dok regija izlazi iz pandemije Covid-19 i široko rasprostranjenih karantena, kineski gospodarski oporavak do sada je bio mješovit. U studenom je maloprodaja u regiji porasla 10,1%, prenosi CNBC.

Bio je to najbrži tempo rasta od svibnja. Ali ti su brojevi bili protiv jednostavnih usporedbi. A rast je uvelike bio potaknut prodajom automobila i restoranima, navodi se u bilješci istraživanja Goldman Sachsa.

Tijekom kvartala, prodaja u Kini iznosila je 1,86 milijardi dolara, što je manje od očekivanih 1,95 milijardi dolara, prema StreetAccountu. Prodaja u Europi, na Bliskom istoku i u Africi također je bila manja od procjena. Ali su prihodi bili bolji na tržištima Sjeverne Amerike, Azije i Pacifika i Latinske Amerike, prema StreetAccountu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno