Volkswagen je dominirao njemačkim tržištem električnih vozila u 2023., prestigavši Teslu. Ovo pokazuju podaci o registracijama objavljeni od strane Njemačke uprave za motorni promet (KBA). U protekloj godini, oko 70.600 potpuno električnih vozila iz Volkswagena je pronašlo put do njemačkih cesta. Ostvariviši impresivan rast od 11,7% u usporedbi s prethodnom godinom.
Dok su nove registracije Teslinih vozila zabilježile pad od 9% u odnosu na 2022., sa 63.700 vozila, Tesla je zauzela drugo mjesto. Unatoč tome, Teslin Model Y zadržao je titulu najpopularnijeg električnog vozila u Njemačkoj s impresivnih 45.800 novoregistriranih automobila u 2023.
Ukupno gledano, 524.200 vozila s isključivo električnim pogonom registrirano je u Njemačkoj tijekom 2023. Ovo označava rast u segmentu od 11,4% u odnosu na prethodnu godinu. Potpuno električna vozila sada čine 18,4% od ukupnih 2,84 milijuna novoregistriranih vozila u zemlji. Predstavljajući porast u odnosu na 17,7% zabilježenih 2022. godine.
I druge kompanije iz Volkswagen grupacije stoje dobro
Pored Volkswagena i Tesle, i druge marke unutar Volkswagen grupe ostvarile su značajan prodajni uspjeh u segmentu električnih vozila u Njemačkoj. Audi je registrirao 30.600 vozila, Škoda 23.500, SEAT 17.500, dok je Porsche zabilježio 5.700 novih električnih automobila. Volkswagen grupa kao cjelina sada drži impresivnih 28% tržišnog udjela za novoregistrirana električna vozila u Njemačkoj.
Stellantis grupa, koja obuhvaća marke Citroën, Fiat, Peugeot i Opel, zauzima treće mjesto iza Tesle. Ova grupacija je uspjela ostvariti gotovo 71.300 novoregistriranih električnih automobila u 2023. godini.
Njemački divovi automobilske industrije – VW, Mercedes-Benz i BMW – ostvarili su značajne dobitke na tržištu električnih vozila. Analiza konzultantske kuće EY pokazuje da je broj novih registracija električnih automobila od strane ovih triju kompanija porastao za 32% u 2023.. Gotovo tri puta više nego na ukupnom tržištu, piše PoslovniPuls. Njihov tržišni udio u sektoru električnih vozila povećao se s 38% u 2022. na impresivnih 46% u 2023.
I dok su brendovi u vlasništvu kineskih proizvođača imali niži udio. Njihov značajan porast na njemačkom tržištu posljednjih godina sada iznosi 9%. Dvostruko više nego godinu ranije i osam puta više nego u 2021. godini.
Ovaj dinamičan rast sugerira da će električna revolucija na njemačkom tržištu nastaviti s ubrzanjem, otvarajući prostor za inovacije i konkurenciju.