Google već duže vrijeme prima kritike zbog pretrpanosti rezultata pretraživanja reklamnim linkovima. Što korisnicima otežava pronalazak željenih informacija.
Odluka da reorganizira i unaprijedi svoj osnovni proizvod kako bi se uskladio s vizijom umjetne inteligencije kompanije Alphabet odgovor je na te kritike. Ali je ujedno i odgovor na rastuću konkurenciju poput ChatGPT-a i AI startupa kao što su Arc i Perplexity.
Na nedavnoj Googleovoj developerskoj konferenciji I/O, najave o promjenama istaknula je Liz Reid, koja je nedavno preuzela vođenje odjela za razvoj tražilice i povezanih proizvoda i usluga. Ove novosti su nedavno predstavljene javnosti, a o tome piše Bug.
Promjene u načinu rada tražilice već su neko vrijeme razvijane u odjelu Search Labs. Gdje su eksperimentirali s novim funkcijama pod nazivom Search Generative Experience.
Predstavljeni rezultaiti eksperimenata
Sada su rezultati tih eksperimenata predstavljeni kao značajne promjene u načinu prikaza rezultata i generiranja stranica.
Google je prilagodio svoj model Gemini AI kako bi uveo ove promjene, ali detalji o veličini modela i načinu kontrole kvalitete rezultata još nisu objavljeni. Nova funkcionalnost nazvana je AI Overviews. Ona će omogućiti prikaz sažetaka generiranih umjetnom inteligencijom na vrhu stranice rezultata pretraživanja.
Dan nakon prezentacije na I/O konferenciji nova funkcionalnost nazvana “AI pregled” dodana Google tražilici za korisnike u SAD-u.
Unaprjeđenje tražilice pomoću umjetne inteligencije omogućit će korisnicima lakši pristup informacijama. Međutim, neki mogu tvrditi da je to marketinški trik ili brzinski razvijeni model samo za potrebe konferencije.
Google je već kritiziran zbog puštanja nedovršenih i nedovoljno promišljenih proizvoda. Što je dovelo do sintagme “Googlovo groblje aplikacija”.
Gospođa Reid pojasnila je da se AI pregled neće prikazivati na svim stranicama. “Ako tražite Walmart.com, vjerojatno želite samo posjetiti Walmart.com”, rekla je Reid. “Ako je vaše pitanje jednostavno, usmjerit ćemo vas izravno tamo.”