Očekuje se da će se kineski proizvođači automobila nastaviti brzo osvajati tržišta izvan svoje matične zemlje kako bi dostigli 33 posto udjela u globalnom automobilskom tržištu do 2030. godine. Pokazalo je to izvješće konzultantske kompanije AlixPartners.
Očekuje se da će prodaja izvan Kine sa 3 milijuna vozila ove godine porasti na 9 milijuna do 2030. godine. Što predstavlja rast sa 3 na 13 posto tržišnog udjela do kraja ovog desetljeća.
Brza ekspanzija kineskih proizvođača automobila sve više brine etablirane proizvođače automobila i političare širom svijeta. Oni strahuju da će povoljnija vozila proizvedena u Kini preplaviti tržišta. Te da će potkopati domaće modele, a pogotovo potpuno električna vozila.
AlixPartners očekuje da će kineski brendovi rasti na svim tržištima u svijetu. Međutim, naglasili su da očekuju daleko manju ekspanziju u Japanu i Sjevernoj Americi, uključujući SAD, gdje su sigurnosni standardi vozila stroži i gdje su najavljene stopostotne carine na uvezena kineska električna vozila.
„Kina je novi disruptor industrije – sposobna napraviti vozila koja morate imati, koja brže stižu na tržište, jeftinija su za kupce, napredna u tehnologiji i dizajnu i povoljnija za proizvodnju“, rekao je Mark Wakefield, globalni koordinator za analizu autoindustrije u AlixPartnersu.
U izvješću navode i da će kineski brendovi u Kini također porasti sa 59 posto na 72 posto tržišnog udjela. Dok će tradicionalni proizvođači automobila kao što je General Motors izgubiti značajan dio tržišta u Kini zbog uspona lokalnih proizvođača kao što su BYD, Geely i Nio.
U Europi, gdje je prisustvo kineskih proizvođača posljednjih godina brzo raslo, AlixPartners očekuje da će se udio na tržištu kineskih automobilskih brendova udvostručiti sa 6 posto na 12 posto do 2030. godine.