Tim Cook i ostali iz Applea više su puta tijekom proteklih godina spomenuli potencijal proširene stvarnosti. Time su pripremali teren za svoj novi proizvod. Vision Pro predstavljen je kao Appleov najveći novi proizvod nakon iPhonea. Možda se jednog dana zaista pokaže revolucionarnim, ali čini se kako za sada vrijedi ona poslovica – prvi se mačići u vodu bacaju.
Nakon njegova predstavljanja mnogi su u recenzijama pohvalili mogućnosti i potencijal Appleova uređaja za virtualnu i proširenu stvarnost. Ali nakon solidne početne potražnje, interes za uređajem Vision Pro sve je manji. To se ne odnosi samo na pad prodaje, već ga i osobe koje su ga kupile sve manje koriste. U Appleu nisu ni očekivali rekordne prodajne brojke, a razlog za to je cijena od čak 3500 dolara. Ipak, ne mogu biti sretni trenutačnom potražnjom za ovim uređajem, piše Zimo.
Prema posljednjim predviđanjima analitičara IDC-a, čini se kako tijekom ove godine njegova prodaja neće doseći niti pola milijuna primjeraka. Isti izvori govore kako Apple do sada još nije prodao 100 tisuća komada Visiona Pro tijekom jednog kvartala. Te da u ovoj kompaniji na tržištu SAD-a u aktualnom kvartalu očekuju pad prodaje od čak 75 posto u odnosu na prethodni kvartal.
Uspjeh Visiona Pro, nevezano za cijenu, ovisit će o dostupnom sadržaju. Kako Apple širi svoj proizvod na međunarodna tržišta, od velike je važnosti da korisnicima bude dostupan lokalan sadržaj, objasnio je kakav je potencijal uređaja potpredsjednik IDC-a Francisco Jeronimo. Ipak, usprkos dostupnom sadržaju, jasno je kako ova kompanija želi što bolje prodajne brojke.
Promjena strategije
Situaciju bi donekle mogla popraviti prodaja na drugim tržištima na kojima je Vision Pro nedavno postao dostupan, odnosno na kojima će se uskoro pojaviti. Ali već sada je jasno kako stvari ne idu u smjeru kojem su se u Appleu nadali. Zbog toga je Tim Cook odlučio promijeniti strategiju i planove oko novih AR/VR uređaja.
Dok su ranije nakon Visiona Pro planirali razvoj njegova nasljednika, odnosno novog premium uređaja visoke cijene, nedavno su obavijestili proizvođače komponenata da će te planove staviti na čekanje. Umjesto skupljeg uređaja, sada je fokus na novom modelu naočala za virtualnu i proširenu stvarnost koji bi trebao biti – jeftiniji. Cijena još nije poznata, no vjerojatno će se kretati oko 1500 dolara. Jasno, to znači kako će i njegove mogućnosti biti manje i slabije u odnosu na Vision Pro. Ali jasno je kako će biti potreban određen kompromis kako bi se postigla povoljnija cijena.
U Appleu, kao i u brojnim drugim tvrtkama poput Mete, vjeruju kako su virtualna i proširena stvarnost budućnost. Vjeruju kako će ljudi s vremenom provoditi sve više vremena u takvim virtualnim svjetovima te se nadaju kako će takvim digitalnim svjetovima pristupati upravo putem njihovih uređaja. Kako tehnologija bude napredovala, tako će i konkurencija na ovom tržištu biti sve veća. Vjerojatno će proći još dosta vremena dok VR/AR postanu masovno prihvaćeni.