Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Konkurencija se pojačava: Kako TikTok i Amazon preuzimaju tržište od Googlea

Google, dugi niz godina vodeći u internetskom pretraživanju, sada se suočava s jakom konkurencijom. Postoji mogućnost da po prvi put u više od desetljeća izgubi većinski udio na tržištu oglašavanja putem pretraživača u Sjedinjenim Američkim Državama.

Googleova tražilica više nije tako popularna. To se događa zbog porasta chatbotova i poboljšanja konkurentskih tražilica. Društvene mreže također su ušle u biznis pretraživanja. Wall Street Journal potvrđuje ove sumnje u svojoj opširnoj analizi.

Kako je sve započelo

Kratko podsjećanje na put Googleove tražilice: počeli su s ulaganjem od 100 tisuća dolara. Projekt “BackRub” pokrenuli su Larry Page i Sergey Brin 1996. godine na Stanfordu. Cilj im je bio analizirati odnose među web stranicama. Određivali su važnost stranica na temelju broja i kvalitete poveznica. Godine 1997. preimenovali su projekt u “Google”. Smatra se da je tvrtka službeno osnovana 4. rujna 1998. s početnim ulaganjem od 100 tisuća dolara od Andyja Bechtolsheima.

Dugogodišnja dominacija

Više od deset godina Google je dominirao tržištem oglašavanja putem pretraživača. Novi konkurenti pojavili su se zahvaljujući umjetnoj inteligenciji i društvenim video platformama, piše Bug. Također, promijenile su se navike potrošača. Prema istraživanju New Street Researcha, 60% američkih potrošača koristilo je chatbotove za istraživanje ili donošenje odluka o kupnji u posljednjih 30 dana.

Druge tražilice pokušavaju otrgnuti dio udjela

Mnoge postojeće tražilice pokušavaju osvojiti dio tržišnog udjela. Međutim, nove platforme predstavljaju veće prijetnje. TikTok je nedavno lansirao inicijativu koja direktno konkurira Googleu. Omogućuje brendovima prilagodbu oglasa prema pretraživanjima korisnika. Perplexity, AI pretraživač podržan od Jeffa Bezosa, uskoro će dodati oglase uz AI generirane odgovore. Oko 46% upita na Perplexityju dovodi do dodatnih pitanja. Tvrtka je u rujnu obradila 340 milijuna pretraživanja. U usporedbi, Google godišnje obrađuje oko dva bilijuna pretraživanja.

Procjena dijela prihoda od oglašavanja – izvor: Bug.hr

Amazon je značajno utjecao na industriju oglašavanja putem pretraživanja. Mnogi kupci započinju pretragu proizvoda na toj platformi. Očekuje se da će Amazon ove godine ostvariti 22,3% tržišnog udjela. To predstavlja rast od 17,6%. U usporedbi, Google drži 50,5% tržišta s rastom od 7,6%.

Udio na američkom tržištu manji od 50 posto

I dalje značajno ispred konkurencije, Google bi mogao prvi put u više od desetljeća izgubiti polovicu udjela na američkom tržištu oglašavanja. Pojava umjetne inteligencije mijenja alate za pretraživanje. Fokus se prebacuje na pružanje sažetaka i odgovora na korisničke upite. To potiče tražilice da prilagode svoje oglašivačke strategije. Google trenutno mijenja svoju strategiju i integrira AI tehnologije. Hoće li uspjeti zadržati svoju poziciju protiv rastućih rivala? Možda bi odgovor trebali potražiti od konkurentskih tražilica.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno