Najveće svetske prehrambene kompanije kao što su PepsiCo, Nestlé i Unilever u zemljama s niskim prihodima prodaju proizvode koji su manje zdravi u usporedbi s produktima koje plasiraju u bogatijim zemljama.
Naiem, tako se navodi u objavljenom izvešću neprofitne organizacije Access to Nutrition Initiative (ATNI).
Organizacija je za analizu koristila sustav ocijenjivanja „Health Star Rating“. Rangirali su proizvode na skali od jedan do pet u ovisnosti od toga koliko su zdravi. Ocijena iznad 3,5 se smatra zdravim izborom, a petica je najviša ocijena.
Eksperti su zaključili da prosječna ocijena za proizvode globalnih prehrambenih kompanija koji se prodaju u državama sa niskim prihodima iznosi 1,8. Njihovi proizvodi koji se prodaju u bogatijim zemljama dobili su prosječnu ocijenu 2,3.
Jasno je da to što kompanije prodaju u najsiromašnijim zemljama svijeta nisu zdravi proizvodi, izjavio je direktor istraživanja organizacije ATNI za Reuters.
Industrijski prerađena hrana igra sve veću ulogu u porastu gojaznosti širom sveta. Svjetska zdravstvena organizacija procijenjuje da više od milijardi ljudi pati od prekomerne težine. Svjetska banka procijenjuje da 70 posto gojaznih osoba živi u zemljama koje imaju niske i srednje prihoda, prenosi BiF.
Nestlé je odgovorio na izvešće saopćenjem u kojem se navodi da je kompanija posvećena povećanju prodaje nutritivno bogatijih proizvoda. S druge strane glasnogovornik PepsiCo odbio da komentira tvrdnje iz izvešća, dodaje britanska agencija.