Utorak, 1 travnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Amazon ide dalje u umjetnoj inteligenciji: testira AI pomoćnike za kupovinu i za zdravlje

Amazon je, u nastojanju da unese generativnu umjetnu inteligenciju u širi dio svoje e-trgovine, nedavno započeo testiranje pomoćnika pri kupnji i chatbota usmjerenog na zdravlje s jednom skupinom korisnika.

AI je postao glavno područje ulaganja u Amazonu, uključujući maloprodaju, računalstvo u oblaku, uređaje i zdravstvenu skrb. Unutar maloprodaje, Amazon je već lansirao shopping chatbot, AI pomoćnika za prodavače i AI shopping vodiče.

Nove usluge koje Amazon testira pojavile su se na njegovoj aplikaciji ili web stranici posljednjih tjedana. Glasnogovornik Amazona potvrdio je da se značajke testiraju u beta verziji s nekim korisnicima.

Alat za kupovinu, nazvan Interests AI, navodi korisnike da opišu interes “vašim riječima”, a zatim generira odabrani izbor proizvoda. Značajka omogućuje potrošačima da pretražuju proizvode koristeći više razgovornog jezika i odvojena je od glavne trake za pretraživanje na Amazonovoj web stranici.

Unutar svoje osnovne aplikacije, Amazon ima odredišnu stranicu za značajku.

“Opišite što vas zanima, poput ‘naprave za kuhanje kave’ ili ‘najnoviji dodaci za salatu’ — i pronaći ćemo relevantne proizvode za vas”, stoji na stranici. Druge predložene pretrage uključuju “knjige za djecu o upornosti i suočavanju s neuspjehom” i “mozgalice koje nisu preteške, izrađene od drva ili metala”.

Glasnogovornik Amazona rekao je da Interests koristi velike jezične modele za prevođenje svakodnevnih riječi ili fraza u upite i atribute koje tradicionalne tražilice mogu pretvoriti u preporuke proizvoda. Nejasno je na koje se modele oslanjaju.

Amazon je u objavi na blogu nakon objave ovog članka na CNBC rekao da očekuje da će značajku učiniti dostupnom svim korisnicima u SAD-u u nadolazećim mjesecima.

Izvršni direktor Amazona Andy Jassy rekao je prošlog mjeseca da su zaposlenici izgradili ili su u procesu izgradnje otprilike 1000 generativnih AI aplikacija u cijeloj tvrtki. Njegova jedinica u oblaku nudi chatbot za tvrtke, nazvan Q. U trgovini, tvrtka je pustila uslugu za potrošače, kao za trgovine trećih strana.

Health AI

Amazon također istražuje načine na koje AI može odgovoriti na medicinske potrebe. Tvrtka testira chatbot na svojoj web stranici i mobilnoj aplikaciji pod nazivom “Health AI”. On može odgovoriti na pitanja o zdravlju i dobrobiti, “pružiti uobičajene mogućnosti skrbi za zdravstvene potrebe” i predložiti proizvode.

Dok Rufus, Amazonov chatbot za kupnju, može predložiti proizvode poput pakiranja leda i ibuprofena, Health AI ide dalje. On pruža korisnicima medicinske smjernice i savjete za njegu, kao što je kako se nositi sa simptomima prehlade ili gripe. Stranica kaže da usluga ne može pružiti personalizirane medicinske savjete.

Neki odgovori imaju značku “klinički potvrđeno”, koja označava informacije koje su “pregledali ovlašteni liječnici sa sjedištem u SAD-u”, kaže Amazon.

Health AI također usmjerava korisnike na Amazonovu online ljekarnu, zajedno s kliničkim uslugama koje nudi One Medical, pružatelj primarne zdravstvene zaštite kojeg je kupio za otprilike 3,9 milijardi dolara 2022. godine.

Glasnogovornik Amazona rekao je da zdravstveni asistent koristi Bedrock, uslugu koju je pokrenula Amazonova jedinica za oblak koja pristupa AI modelima tvrtke i trećih strana.

“Prikupljamo povratne informacije od kupaca i planiramo uvesti nove značajke kako bismo poboljšali iskustvo u budućnosti”, rekao je glasnogovornik u izjavi.

Sve više potrošača prihvaća generativnu umjetnu inteligenciju kao alat za kupnju. A sa značajkama kao što su Health AI i Interests AI, Amazon želi da kupci koriste njegove vlastite usluge umjesto rivala kao što je OpenAI-jev ChatGPT.

Alexa+

Uz dostatno korištenje, Amazon bi mogao steći dragocjene uvide u načine na koje ljudi komuniciraju s AI pomoćnicima dok se tvrtka priprema za reviziju Alexe, digitalne asistentice koju je pokrenula prije više od deset godina.

Amazon je krajem prošlog mjeseca najavio Alexa+, novu verziju tehnologije s ugrađenom generativnom umjetnom inteligencijom. Tvrtka kaže da je Alexa+, koja tek treba biti uvedena, sposobna nositi se sa složenijim zadacima i može poslužiti kao “agent” poduzimajući radnje za korisnike bez njihovog izravnog uključivanja.

Andrew Bell, Amazonov upravitelj e-trgovine za Nacionalnu udrugu za zaštitu od požara koji također objavljuje istraživanje o Amazonovim patentnim prijavama i razvoju umjetne inteligencije, naišao je na nove kupovne i zdravstvene značajke i nedavno je objavio o njima na LinkedInu.

Bell je u intervjuu rekao da bi se Alexa+ potencijalno mogla oslanjati na modele razvijene za Amazonove aplikacije kao što je Health AI kako bi odgovorila na upite.

“Ako postoji pitanje u vezi sa zdravljem, Alexa+ će možda pozvati Health AI”, rekao je Bell. “Ako postoji pitanje vezano uz proizvod, Alexa+ može nazvati Rufusa.”

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno