Platforma za smještaj objavila je kvartalne rezultate.
Internetska platforma za najam stanova i apartmana sa simpatijama gleda na rastuću inflaciju u vodećim zapadnim gospodarstvima nadajući se da će to znatno povećati ponudu.
Kako prenosi Poslovni dnevnik, sve viša inflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... mogla bi motivirati ljude na oglašavanje svojih kuća i stanova na Airbnb-u, istaknuo je suosnivač i izvršni direktor Brian Chesky.
Zabrinutost splasnula
Airbnb je ovoga tjedna objavio kako očekuje da se rezervacije smještaja na platformi u ovome tromjesečju vrate na predpandemijske razine. Kompanija ocjenjuje da je zabrinutost zbog pojave zaraznije omikron varijante koronavirusa “brzo splasnula” te se sve više ljudi odlučuje za putovanja.
No, dok se potražnja vraća, ponuda kasni, što stvara glavobolje kompaniji, a njezine dioničare ispunjava skepsom. Airbnb i dalje ima problema u povratku dosadašnjih iznajmljivača koji su otišli zbog izbijanja pandemije, ali i privlačenja novih. Na platformi se trenutno može pronaći 6 milijuna aktivnih oglasa, u usporedbi sa 5,6 milijuna u pandemijskoj 2020. godini.
Relativno malo povećanje broja oglasa dogodio se unatoč ublažavanju epidemioloških restrikcija u dijelu zapadnih država, značajnim marketinškim naporima Airbnb-a te uvođenju alata temeljenog na umjetnog inteligenciji kako bi se privukli novi iznajmljivači. “Smatramo da je vjerojatno najveće područje rasta među pojedinačnim iznajmljivačima”, izjavio je Chesky.
“A razlog zašto je tome tako jest inflacija koja predstavlja pritisak na kućanstva širom svijeta te ona traže ekonomske prilike kako bi mogla izdržati ova zahtjevna vremena”, pojasnio je prvi čovjek kompanije.
Podsjetimo, stopa inflacije u SAD-u dosegla je najvišu razinu u posljednjih 40 godina. Airbnb je nedavno uveo kategoriju oglasa pod nazivom “Fleksibilan sam” kojim se ističu oglasi za nekretnine korisnicima koji nemaju posebne preferencije što se tiče mjesta i datuma korištenja.
Od svibnja prošle godine ta je kategorija korištena u više od 800 milijuna pretraga oglasa, usmjerujući potražnju na mjesta s dovoljnom ponudom smještaja.
Odgovarajući na pitanja analitičara o utjecaju smanjene ponude smještaja na poslovanje kompanije, Brian Chesky je naveo kako je u svakom trenutku tijekom godine na Airbnb-u moguće pronaći smještaj. “Izazov je u tome što previše ljudi istovremeno ide u premali broj mjesta”, kazao je Chesky.
Optimizam oporavka
Izvršni direktor Airbnb-a otkrio je kako su korisnici počeli rezervirati smještaj za ljetnu sezonu ranije ove godine. K tome, rezervacije za mjesece u špici ljetne sezone za četvrtinu su više nego 2019. godine.
Airbnb-ov optimizam oko oporavka turističkog sektora u skladu je s očekivanjima kartičarske kompanije American Express koja je prošloga mjeseca objavila kako su rezervacije putovanja u siječnju skočile 44% u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. American Express smatra da će eventualni novi sojevi koronavirusa imati “vrlo mali utjecaj” na osobnu potrošnju.
U tom kontekstu, Airbnb je objavio kako pojava omikrona nije izazvala poremećaje kakvima je kompanija svjedočila na vrhuncu vala delta soja. Što se tiče rezultata za četvrto tromjesečje, Airbnb je objavio prihode od 1,5 milijardi dolara koji su 78% viši nego u istom razdoblju 2020. te 38% viši nego 2019. godine.
Rezervacije su porasle 59% u odnosu na 2020., ali su i dalje 3% niže nego prije pandemije. Viši prihodi mogu se zahvaliti 30-postotnom rastu prosječne cijene najamnine od 153,61 dolar.
U ovom tromjesečju kompanija očekuje prihode između 1,41 i 1,48 milijardi dolara. Prema podacima FactSeta, objavljeni rezultati što se tiče prihoda i rezervacija u skladu su s očekivanjima Wall Streeta.
Uz oštru štednju te niži iznos isplaćenih bonusa u dionicama, kompanija je ostvarila 55 milijuna dolara neto kvartalne dobiti, znatno iznad očekivanja od 33 milijuna dolara. Pri tome je operativna dobit (EBITDA) od 333 milijuna dolara najviša u povijesti kompanije.