Petak, 26 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Najbolji lideri su nesavršeni

Kako biste pristupili poslovnom razgovoru za posao u Appleu? Koju biste strategiju upotrijebili da impresionirate službenike za upis na Harvard Business School? Ili uvjeriti pametne investitore rizičnog kapitala da ste vi i vaš startup vrijedni ulaganja? Na vrhuncu svoje karijere, kako biste uvjerili upravni odbor da biste trebali biti sljedeći lider tvrtke?

Odgovor je jednostavan, ali kontraintuitivan. I, nažalost, većina ljudi ipak neće imati hrabrosti poslušati ovaj savjet, ali svejedno ćemo ga nevesti:

Ne pretvarajte se da ste savršeni.

Pretpostavimo da ste odlučili poslušati ovaj savjet. Sad se možda pitate: Koji je pravi način da opišete svoje nesavršenosti tijekom najvažnijeg intervjua u vašem životu? To je zastrašujuća mogućnost i ne može dovoljno naglasiti koliko je važno izdvojiti vrijeme za razmišljanje i probu prije nego što sjednete za taj sastanak.

Prvi korak je vježbanje samosvijesti.

Evo jedne prljave male tajne u poslovnom svijetu: gotovo polovica svih rukovoditelja se samoobmanjuje, nije samosvjesna. Misle da su mnogo bolji i mnogo važniji nego što stvarno jesu. Nemojte upasti u tu zamku! Odvojite vrijeme da upoznate svoje mane. Svi ih imamo, a ako budemo iskreni prema sebi o svojim nedostacima, to će nas odvesti puno dalje od pretvaranja da oni ne postoje. Pitajte druge za povratne informacije. Riješi kviz za samoprocjenu. Razgovarajte sa svojim savjetnikom ako ste još u školi ili potražite coach-a ako ste već u poslovnom svijetu. Postoji bezbroj načina da postanete samosvjesniji — samo odvojite vrijeme za malo razmišljanja.

Međutim, ovdje je važno napomenuti da proces postajanja samosvjesnijim nema kraja. To nije jednokratni događaj, to je putovanje. Čak i najuspješniji izvršni direktori u zemlji traže nove načine samousavršavanja. Brad Smith, kultni vođa Silicijske doline, inzistirao je da se podvrgne 360-procjeni svake godine tijekom svog desetljeća dugog mandata kao izvršni direktor Intuita. Što je učinio sa svojim rezultatima? Podijelio ih je sa svojim osobnim trenerom, a potom i cijelom društvu. Čak ih je postavio na vrata svog ureda. Znao je da izlaganje njegovih snaga — i, što je još važnije, njegovih slabosti — predstavlja snažan primjer za druge u tvrtki da učine isto. Poanta je da ako je to napravio netko tako impresivan i cijenjen poput Brada Smitha, trebali biste i vi.

Drugi korak jest usmjeriti se na prava razvojna područja.

Ako razmislimo, većina nas se može sjetiti 10 do 20 skupova vještina koje bismo mogli poboljšati. Međutim, potrebno se usredotočiti na samo dvije ili tri najvažnije. Koja vam nova ponašanja, sposobnosti i kompetencije mogu pomoći da prijeđete na višu razinu? Odaberite malu skupinu i stvarno se usredotočite.. Zatim se pripremite podijeliti te razvojne potrebe s drugima. Nemoj glumiti. Ispitivači su tisuću puta čuli otrcane odgovore poput “Previše radim” i “Imam užasnu ravnotežu između posla i privatnog života“. Oni neće nasjesti na to. Neki iskreniji i autentičniji primjeri su “Imam strah od javnog nastupa“. Ili, “Imam poteškoća s davanjem oštrih povratnih informacija svom timu“. Ili “Još uvijek se mučim sastaviti najbolje timove“. Poanta je biti iskren i istinit.

Treće, vježbajte artikuliranje ovih razvojnih ciljeva unaprijed.

Samo izgovaranje ovih osobnih izazova naglas zvučat će čudno prvih nekoliko puta. Vježbanje će vam pomoći da ih izgovorite na opušteniji i sigurniji način tijekom samog intervjua. Također, budite spremni na neka probna pitanja koja će pomoći ispitivaču da razumije boju i kontekst vaših odgovora. Na primjer, kada procjenjujem kandidata za vodstvo, postavljam dodatna pitanja kao što su: “Zašto vam je teško dati povratne informacije svom timu? Bojite li se povrijediti njihove osjećaje? Bojite li se sukoba?” Ne tražim dugačak odgovor, ali iskren, dobro sastavljen, autentičan odgovor pokazuje i samosvijest i spremnost.

Četvrto, napravite plan akcije.

Jedno je znati svoje mane, ali ako nemate plan za poboljšanje, koja je svrha razotkrivanja tih slabosti? Pokažite da ste proaktivni i da razmišljate o tome kako preuzeti inicijativu za poboljšanje. U gornjem primjeru, kandidat bi mogao pitati druge (kolege, mentore, trenere, prijatelje) kako svojim članovima tima daju povratne informacije, a zatim pokušati implementirati te nove ideje. Trebali biste biti otvoreni i voljni isprobati različite stvari. Izađite iz svoje zone udobnosti, jer tamo dolazi do najvećeg rasta.

Nakon što ste napravili taj korak, važno je razmisliti o tome što ste pokušali. Kako su te nove ideje funkcionirale u praksi? Jesu li riješili vaš problem ili pogoršali stvari? Kako ste se osjećali kada ste izašli iz svoje zone udobnosti? Kako su članovi tima reagirali kada ste isprobali nešto novo? Je li njihov odgovor bio ono što ste očekivali? Možda čak želite voditi dnevnik jer je to sjajan način da raspakirate i analizirate čudne nove osjećaje. Također, preporučuje se razgovor s coach-om, ako je moguće. Upamtite, vaš intervju nije terapijska sesija, stoga nemojte ulaziti u duboko poniranje tijekom ograničenog zajedničkog vremena. Umjesto toga, budite jasni i koncizni o svom akcijskom planu.

Peto, objasnite kako vam organizacija može pomoći da postignete svoje ciljeve razvoja vodstva.

Ovo je šlag na torti. Na primjer, ako idete na razgovor za željeno mjesto na Harvard Business School, objasnite kako je ta određena škola jedinstveno pozicionirana da vam pomogne da postanete bolji vođa. Možda ima razred ili odjel koji će vam pomoći da naučite nove tehničke vještine koje vam trenutno nedostaju. Možda jedan od njihovih profesora provodi ekskluzivno istraživanje u području koje vas duboko zanima. Napravite domaću zadaću unaprijed i budite precizni ne samo u tome što možete donijeti u školu, već i što ona može učiniti za vas.

Ili možda idete na razgovor kako biste se zaposlili na željenu poziciju u marketingu u tvrtki Coca-Cola. Dobro razmislite o kulturi tvrtke, njezinim temeljnim vrijednostima i jedinstvenom pristupu razvoju vodstva. Možda ste čuli da tvrtka ima vrhunski program za pomoć analitičnim, ali ekstremnim introvertima da prevladaju strah od javnog nastupa, a to je područje s kojim se borite. Ovo bi bio savršen primjer za raspravu s vašim ispitivačem. Kultni brendovi poput Coca-Cole često su mnogo ulagali u razvoj vodstva i iskreno su uzbuđeni što će udružiti talente kako bi im pomogli u prevladavanju osobnih prepreka.

Naravno, na kraju dana, i dalje ćete trebati iskustvo, kompetenciju i integritet, inače nikada nećete proći početna vrata. No, ako su sve stvari jednake, nesavršeno ljudsko biće uvijek će dobiti veći posao u odnosu na “savršenog” vođu ili “savršenog” kandidata za posao. To je matematička sigurnost jer potonje jednostavno ne postoji.

Izvor: Inc.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno