Utorak, 3 prosinca, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Potrošači sve ćešće prevareni u BiH, jedna cijena na polici – druga na kasi

Nije samo inflacija problem prosječnih bh. građana, te mala kupovna moć. Nerijetko potrošači u trgovinama moraju biti oprezni praktički na svakom koraku. Oglašavanje akcija koje to zapravo nisu apsolvirali smo u nekoliko navrata.

U posljednje vrijeme kupci se masovno žale na drugačije, jednako zanimljive slučajeve, piše Večernji List. Naši sugrađani odu u kupnju, u trgovini nađu proizvode na kojima piše cijena kojom su zadovoljni. Onda ih na blagajni čeka šok i otrježnjenje u vidu značajno više cijene tog proizvoda. Nažalost, dobiju šturo obrazloženje prodavačice kako je “jedina bitna cijena ona na blagajni”. U ovakvim situacijama trgovci se pravdaju pretrpanošću poslom. Oni tvrde, ne stižu promijeniti cijene proizvoda koji poskupljuju.

Potrošači ne skrivaju gorčinu

Je li se i vama ovo dogodilo? Kada dođete u trgovinu, na policama je jedna cijena, a kada dođete na blagajnu, otkucaju vam drugu. Ne radi se tu o razlici u cijeni od nekoliko feninga, već o tome što kupce prave budalama. Hvala vam unaprijed stoji u objavi gospođe koja se susrela s ovom neobičnom praksom jednog velikog trgovačkog lanca. Uz objavu stoje i fotografije koje dokazuju takav slučaj u praksi.

Naime, na fotografiji su prikazani proizvodi koje je kupila s cijenama na polici te račun koliko su ti isti proizvodi naplaćeni na blagajni. Pa je tako cijena mozzarelle na polici bila 2,50 KM, a na računu 2,95 KM. Cijena pola litre vrhnja za kuhanje na polici je bila 2,95 KM, a na blagajni 3,60 KM. U ovom slučaju samo dva proizvoda na polici su koštala 5,45 KM, a na blagajni čak 6,60 KM. Potrošači su ogorčeni ovakvom praksom pa vrlo često putem društvenih mreža dijele svoja iskustva i komentiraju slične situacije.

Žale se i trgovci na kupce

To mi se dogodilo ne samo jednom nego bezbroj puta. Vraćam artikle na blagajni, napravim gužvu tako da pojedinci ostave punu košaricu i odu… Gotovo svaki drugi artikl ima na blagajni drugu cijenu. Ja ih ostavim ako je na blagajni skuplje pa nek vraćaju sami – jedan je od komentara ispod spomenute objave. – Mislim da su neodgovorni s cijenama.

Meni se isto dogodilo s maslacem (cijena 5,90 KM, a na blagajni 7,60 KM) prije nekoliko mjeseci. U tom slučaju ostavim na blagajni cijelu košaru i idem dalje – stoji u jednom od komentara.

Ima i onih koji su stali u obranu trgovaca, uz obrazloženje da ih je malo, a da imaju puno posla pa ne stižu zamijeniti cijene. Potrošači, međutim, ne žele čuti isprike o preopterećenosti trgovaca koji ne stižu ispratiti poskupljenja zamjenom novih cijena. Također, nije rijetkost da shvate da su prevareni tek kad dođu kući i pogledaju račun, kada se mnogima ne da vraćati.

Zna se dogoditi da samo jedan proizvod platim i po marku skuplje nego što je bila njegova cijena na polici. Međutim, zbog žurbe rijetko kad gledam račun u trgovini, a kad obmanu uočim kod kuće, tada je već kasno. Izgleda da nema druge nego još u trgovini prekontrolirati račun i reagirati u slučaju nepravilnosti – jedan je od nekoliko stotina komentara na objavu.

Građani trebaju platiti cijenu sa police

Iz udruge potrošača poručuju da je pravo građana da, ako se nađu u ovakvoj situaciji, proizvod plate po cijeni koju su pronašli na polici. Naglašavaju da im se zbog ove prakse javlja veliki broj građana. Na istu objavu reagirali su i trgovci. Ne pravdaju se da se to događa, ali ukazuju i na probleme s kojim se oni susreću.

Događa se svugdje, manjak radne snage, ljudi ostavljaju po policama redom, izmiješaju, iskopaju, promjena cijena u sustavu, nekad neki artikl znaju ne povući odmah ako je upravo poslan na blagajne itd. To može shvatiti samo netko tko je radio ili radi taj posao i – ne, ne potkrada vas blagajnica, što mnogi misle, ni cent koji ostaje ne ide njoj, već, jednostavno, ona otkucava to što joj bar-kod daje, a ne može znati cijene napamet pa da vidi razliku na ekranu – navodi jedna od korisnica interneta. Druga ukazuje na bezobrazno ponašanje kupaca.

I mi trgovci počet ćemo fotografirati što rade kupci. Uzmu sokić koji natoče u dječju bočicu, a ambalažu ostave bilo gdje da ne plate na blagajni. Pileći file ostave među donjim rubljem, hranu s gastroodjela gurnu u igračke, jedu pistacije i košpice pa otpad ubace u hladnjak. Pojedu suho meso i sir, a omot ostave u čokoladama. Samo ako mi počnemo fotografirati, na fotografijama će se vidjeti i njihova lica – navela je, prenosi Večernji List.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno