Prije nego što izgovorite neku misao, vrijedi se zapitati je li ta izjava istinita, ljubazna, potrebna i korisna. Ova jednostavna provjera pomaže održati kvalitetu komunikacije, kako na poslu, tako i u privatnom životu. Posebno je važno biti svjestan riječi koje koristimo svakodnevno, jer one oblikuju naš profesionalni imidž i odnose s kolegama.
“Ne mogu”
Postoji nekoliko fraza koje često usporavaju radni tempo ili ostavljaju loš dojam. Prva je rečenica „Ne mogu“. Ovo je često samo maska za izgovor, a ne stvarna prepreka. Većina stvari ovisi o odluci i stavu. Bolje je pitati: „Kako mogu to ostvariti?“ nego jednostavno odustati. Ta mala promjena u pristupu često donosi velike rezultate.
“Vrlo”
Još jedna riječ koja nije korisna je „vrlo“. Ta riječ je često previše općenita i ne dodaje vrijednost rečenici. Umjesto da kažete da je netko vrlo sposoban, opišite ga kao vještog, a vrlo umoran zamijenite s iscrpljen. Time se komunikacija čini jasnijom i uvjerljivijom.
“To nije moj posao”
Teško da možete pronaći osobu koju nikad nitko nije zamolio da se brine o nečemu što tehnički nije bio njezin posao. Da, to može biti frustrirajući scenarij i postoji vrijeme i mjesto za otpor, ali pomaže li ova fraza ikome s bilo koje strane?
Inherentni problem s “to nije moj posao” jest taj što često implicira da je zadatak ispod vaše razine. Čak i ako osjećate da jest, razmislite o produktivnijem odgovoru koji doprinosi ostvarenju željenog cilja. Još nešto što treba uzeti u obzir jest da bi zahtjev za obavljanje posla koji je izvan vašeg opsega odgovornosti mogao dovesti do većih prilika u budućnosti.
“Nemam vremena”
Česta izjava „Nemam vremena“ također nije produktivna. Svi imaju isti broj sati dnevno, pa je važno pokazati dobru organizaciju. Bolje je reći: „Trenutno sam zauzet, ali možemo dogovoriti termin kasnije“. Ako zahtjev dolazi od vših nadređenih a vi zaista jeste preopterećeni, možete predstaviti svoj trenutni popis zadataka i pitati trebate li nešto od toga depriorizirati kako biste se prilagodili novom zahtjevu. Tako se održava profesionalnost i poštovanje prema drugima.
“Uskoro ćeš to dobiti”
Fraza „Uskoro ćeš to dobiti“ često stvara nesigurnost jer nema konkretan rok. Bez jasnog datuma, očekivanja se mogu iznevjeriti. Postavljanje preciznog vremenskog okvira, poput „najkasnije do petka“, povećava pouzdanost i odgovornost. Takav pristup olakšava planiranje i komunikaciju.
“Trebali bismo”
Izraz „Trebali bismo“ zvuči neodređeno i može odgađati akciju. Ova fraza treba biti popraćena jasnim planom i rokovima. Time se smanjuje mogućnost odugovlačenja i poboljšava realizacija ciljeva. Konkretne i pravovremene obveze uvijek su učinkovitije.
“Ne znam”
Na kraju, rečenica „Ne znam“ često zaustavlja komunikaciju. Iako je iskrenost važna, bolje je ponuditi ono što se zna i obećati provjeru dodatnih informacija. Primjerice: „Pošiljka je trebala stići danas, provjerit ću status i javiti vam se uskoro.“ Ovakav odgovor pokazuje angažiranost i profesionalizam.
***
Jezik kojim se služimo oblikuje naše odnose i može značajno utjecati na atmosferu u radnom okruženju. Svjesna i pažljiva upotreba riječi doprinosi boljoj suradnji i uspjehu tima.
Izvor: INC; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.