Ponedjeljak, 6 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što je organizacijska kultura visokih performansi i kako je stvoriti

Organizacijska kultura nije samo pružanje pogodnosti kao što su stolovi za stolni tenis i zabava za timove. Iako ove pogodnosti svakako mogu biti prisutne u kulturi visokih performansi, one ne predstavljaju samu organizacijsku kulturu tvrtke.

Dakle, što je organizacijska kultura tvrtke?

Jednostavno rečeno, kultura tvrtke skup je ponašanja koja određuju kako se stvari odvijaju u toj kompaniji. Organizacijska kultura predstavlja odgovore na pitanja kako? i zašto? se stvari rade.

Kada su kulture tvrtke posebno dobre, mogu utjecati na sve dijelove vaše organizacije. Povećana angažiranost, produktivnost i zadržavanje ishodi su kulture visokog učinka. Na primjer, fluktuacija poslova u organizacijama s jakim kulturama, po jednom istraživanju,  iznosi 14%, u usporedbi s 48% u tvrtkama s lošim kulturama.

Dakle, kako točno izgleda kultura visokih performansi? I kako je organizacija može stvoriti? Čitajte dalje za odgovore.

Što je organizacijska kultura visokog učinka?

Kultura visokih performansi je skup ponašanja i normi koji vode organizaciju do postizanja vrhunskih rezultata.

Drugim riječima, to je kultura koja pokreće organizaciju visokih performansi, gdje tvrtka postiže bolje financijske i nefinancijske rezultate (kao što su zadovoljstvo kupaca, zadržavanje zaposlenika itd.) od svojih izravnih konkurenata kroz duži vremenski period.

Da bismo došli do ove definicije, vratimo se korak unazad. Kao što je gore spomenuto, kultura tvrtke je kako i zašto se stvari rade u organizaciji. Kada su ta ponašanja i norme usklađeni s organizacijskim ciljevima, potrebama kupaca i prioritetima zaposlenika, tvrtka je spremna postići i financijske rezultate i druge koristi, kao što je zadržavanje i angažiranje zaposlenika.

Kako postići kulturu visokih performansi u svojoj organizaciji?

CultureIQ prepoznaje 10 mjerljivih kvaliteta kultura visokih performansi (redoslijed navođenja nije bitan):

  • Suradnja: Zaposlenici surađuju, dijele i dobro rade zajedno.
  • Inovacija: Tvrtka potiče nove ideje, a pojedinci su u mogućnosti prenijeti ideje kroz organizaciju.
  • Agilnost: Tvrtka reagira i prilagođava se prilikama.
  • Komunikacija: Zaposlenici šalju, primaju i razumiju potrebne informacije.
  • Podrška: Zaposlenici jedni drugima pružaju resurse i smjernice potrebne za uspjeh. Sigurni su u vodstvo tvrtke.
  • Wellness: Tvrtka ima politike i resurse za pomoć ljudima u održavanju fizičkog i mentalnog zdravlja.
  • Radno okruženje: Tvrtka ima ugodno radno mjesto gdje ljudi imaju resurse da budu učinkoviti u svom radu.
  • Odgovornost: Zaposlenici su odgovorni za svoje postupke i imaju neovisnost u donošenju odluka u vezi sa svojim radom.
  • Usredotočenost na učinak: Zaposlenici znaju što određuje uspjeh u njihovoj ulozi te su nagrađeni ili priznati za postignuća.
  • Usklađenost misije i vrijednosti: Zaposlenici znaju, razumiju i vjeruju u misiju i vrijednosti tvrtke.

Ovih 10 kvaliteta zajednički su tvrtkama s visokim učinkom i mogu pružiti smjernice pri procjeni organizacijske kulture. Na primjer, ako je vaša tvrtka određene veličine ili u određenoj industriji, možda će biti teško implementirati iste programe za unapređenje kulture kao u nekoj drugoj industriji. Međutim, iskustva mogu pomoći kao inspiracija za početak.

Nekoliko načina za početak stvaranja kulture visokih performanci

  • Redovito anketirajte svoje zaposlenike o ovih 10 kvaliteta kako biste mogli identificirati prednosti i “bolne točke”.
  • Nakon što prikupite konstruktivne povratne informacije od zaposlenika, pobrinite se za učinkovito praćenje i razvoj plana akcije.
  • Osnažite svoje više rukovoditelje da utjelovljuju vrijednosti tvrtke i kulturne kvalitete. Oni igraju ključnu ulogu u uspostavljanju kulture visokih performansi.

Što je s povećanjem angažmana zaposlenika?

Angažman zaposlenika danas je popularna riječ na radnom mjestu, i to s pravom! To je značajan faktor za poslodavce i pokazalo se da utječe na konačni rezultat.

Kako su gornji kulturni elementi povezani s angažmanom zaposlenika? Angažman je samo jedan od mnogih ishoda kulture visokih performansi; kako The Boston Consulting Group objašnjava, to je manifestacija ovih atributa organizacijske kulture. Stoga ima smisla usredotočiti se na razumijevanje i jačanje kulture vaše tvrtke kao sredstva za povećanje angažmana zaposlenika i stvaranje sretne i zdrave radne snage.

Izvor: corporatelearningnetwork

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno