Petak, 26 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Umrežavanje u eri rada na daljinu

Diže se prašina oko velikog “povratka u urede”, a većina ljudi ne želi se vratiti u ured s punim radnim vremenom. Između modela na daljinu, osobnih i hibridnih modela, čak 72% zaposlenika na globalnoj razini kaže da je hibridni njihov preferirani stil rada. Čini se i da tvrtke slušaju. 62% njih planira usvojiti više mogućnosti rada na daljinu u sljedećih nekoliko godina.

Postoji, međutim, jedna skupina profesionalaca koji se bore s idejom da ne idu u ured – generacija koja to nikada nije doživjela. Nedavno istraživanje Nacionalnog društva srednjoškolaca provedeno na više od 11 000 pripadnika generacije Z srednje škole i fakulteta pokazalo je da samo 23% njih kaže da im je rad na daljinu važan. Razlog tomu? Osjećaju da propuštaju važne prilike za umrežavanje i razvoj karijere.

Ako ste dio ove generacije, pokušajte se ne obeshrabriti. Čavrljanja pokraj aparata za vodu, oluje ideja za vrijeme doručka i piće nakon posla možda postaju prošlost. Ali za zaposlenike digitalne generacije zapravo postoji više prilika za umrežavanje nego što je to bilo u prošlosti. Točnije, za umrežavanje s ljudima na položajima koji vam mogu pomoći u napredovanju u karijeri.

Umrežavanje je još uvijek tu – samo izgleda drugačije.

Iako su se načini na koje se upoznajemo i profesionalno surađujemo promijenili u posljednje skoro tri godine, apetit za stvaranjem profesionalnih veza je jak. Razmišljajte o tome kao o filmovima. Većina nas je gledala više filmova tijekom godina pandemije nego u bilo kojem drugom razdoblju. Ipak, prihod od kino ulaznica između 2020. i 2021. godine bio je najniži od 1981. Naša želja za gledanjem filmova bila je jača nego ikad, ali promijenio se način na koji smo ih gledali.

Isto vrijedi i za mogućnosti umrežavanja. Iako možda nećete imati istu priliku fizički se susresti s kolegama, pandemija je otvorila potpuno novu kolekciju načina na koje možete izgraditi profesionalne odnose. A mnogi nadilaze ono što su radili “iskusniji” profesionalci kada su ljudi bili prisiljeni potrošiti 40- plus sati tjedno u uredu.

Na primjer, razmislite o zemljopisnim ograničenjima. S punim radnim vremenom, u uredu, naše su veze bile ograničene na one koji su se nalazili u našoj neposrednoj okolini. U većim tvrtkama nije bilo neuobičajeno imati cijele odjele ljudi koji su se osjećali kao potpuni stranci, jer su bili smješteni na različitim katovima zgrade.

Ali danas su nestale sve granice. Možete razmjenjivati trenutne poruke s kolegom u Japanu ujutro, videochatat-i popodne s veteranom industrije koji se nalazi tri vremenske zone dalje i provesti večer razgovarajući uz piće s osnivačem vodećeg startup-a u Brazilu. Sve to bez potrebe da napustite svoju dnevnu sobu.

Doživio sam ovaj svijet bez granica u vlastitom konzultantskom poslu i poslu planiranja događaja. Prije Covid-a možda bih mogao raditi dva ili tri događaja tjedno ako bih računao na sva putovanja. Ali u 2021. napravio sam 237 virtualnih događaja u 256 dana za ljude čak do Aljaske i Australije. Ako to nije prilika, ne znam što jest.

Duncan Wardle, autor teksta za HBR

Nova era umrežavanja

Naravno, ovo doba virtualnog umrežavanja ne dolazi bez izazova. Nekad ste mogli tempirati pauze pokraj aparata za vodu na temelju toga koji su rukovoditelji kada svraćali da na brzinu popiju piće. Ovih dana morat ćete biti malo kreativniji kako biste privukli pozornost potencijalnih mentora i viših rukovoditelja, unutar i izvan vaše tvrtke.

Dobra vijest je da ste jedinstveno opremljeni za to. Evo tri ideje za moderno umrežavanje kojima ćete najbolje iskoristiti vaše vještine:

Pomozite višim rukovoditeljima da razumiju budućnost

Ako želite stvoriti smislene veze s voditeljima u svojoj organizaciji, nemojte ih tražiti da vam pomognu – ponudite im pomoć. Kao digitalni domoroci, mnogi zaposlenici generacije Z podcjenjuju koliko bi njihovo znanje o novim trendovima i inovacijama moglo biti vrijedno. Sjajan način da zaradite poštovanje je da se afirmirate kao stručnjak za temu koja je u trendu.

Na primjer, recimo da je vaša strast tehnologija i vjerujete da bi vaša tvrtka mogla imati koristi od integracije VR iskustava u vaš proces rada. U ovom slučaju, mogli biste postaviti mjesečno “vrijeme rada u uredu” i iskoristiti to vrijeme da voditelje upoznate sa raznim alatima, dok im objašnjavate kako bi vaše poslovanje moglo imati koristi od njih. Ako ste zainteresirani za društvene medije, mogli biste upotrijebiti isti pristup kako biste nadređene upoznali s “modernim” platformama koje vaša organizacija tek treba istražiti. Ili ako je vaša specijalnost inovacija, možda se pozicionirate kao “metaverse” stručnjak.

Ljudi koji intuitivno razumiju nova digitalna okruženja imaju jedinstvenu priliku za stvaranje jakih profesionalnih veza dijeljenjem nadopuna, članaka i ideja koje drugi ne znaju. Čak i stvaranje Slack kanala na kojem redovito objavljujete ili slanje mjesečne e-pošte može uvelike pridonijeti vašem kredibilitetu. Uskoro će rukovoditelji unutar vaše tvrtke to primijetiti i početi tražiti vaše savjete.

Većina rukovoditelja će cijeniti priliku da iz prve ruke pogledaju što nudite – vaš uvid u ono što će sljedeća generacija kupaca cijeniti. U njihovim očima, brzo ćete se pozicionirati kao napredni vođa tima u usponu. Dobitna kombinacija!

Rad na daljinu
Rad na daljinu

Neka bude o njima

Jedna stvar vezana uz umrežavanje koja se nikada neće promijeniti jest da rukovoditelji općenito vole govoriti o sebi. Stoga im dajte priliku da to učine. Napravite popis rukovoditelja u svojoj tvrtki ili industriji s kojima biste se željeli sastati i obratite im se s vrlo specifičnim pitanjem. 15-minutnom virtualnom kavom kako biste saznali o određenim prekretnicama i izazovima u njihovim karijerama.

Budući da od njih tražite samo da uključe kameru i razgovaraju o sebi 15 minuta, iznenadit ćete se koliko ljudi može prihvatiti vašu ponudu. Zapravo, vaša će stopa uspjeha vjerojatno biti puno viša od one kada tražite od rukovoditelja da se nađete na kavi u stvarnom životu. Samo budite spremni s popisom promišljenih pitanja koja pokazuju da ste istinski zainteresirani za tu osobu i njenu karijeru. Evo nekoliko pitanja koje preporučujemo:

  • Kakav ste put prošli da biste došli do ovoga gdje ste danas?
  • Koje su najvažnije vještine ili osobine koje su vam potrebne da biste bili uspješni u ovoj industriji?
  • Postoji li nešto što biste voljeli da ste znali kada ste počinjali svoju karijeru?
  • Koje su neke od najboljih odluka koje ste donijeli na svojoj poziciji?

Ponudite svoje usluge

Rukovoditelji su uvijek u potrazi za zaposlenicima koji donose vrijednost. Dakle, pronađite način da svojoj organizaciji pružite dodatnu vrijednost koristeći vještine koje već posjedujete. Ovo može zvučati teško za napraviti s udaljene pozicije, ali moguće je. Istraživanje na 1000 „udaljenih“ zaposlenika otkrilo je da je samo 38% njih dalo sve od sebe kako bi ih njihovi rukovoditelji primijetili, ali 85% ljudi koji su to učinili zabilježilo je uspjeh. Zašto? Jer većina ih je imala strategije vidljivosti.

Među najuspješnijim strategijama bile su:

  • Napredovanje u projektima;
  • Pomaganje kolegama u poslu;
  • Volontiranje za zadatak ili priliku.

Možete upotrijebiti neke od ovih pristupa za povezivanje s višim voditeljima kojima se divite. Na primjer, možda se ugledate na rukovoditelja koji provodi vrijeme govoreći na panelima, držeći uvodna predavanja i sudjelujući u događajima kao stručnjak za industriju. Kako im možete ponuditi pomoć?

Razmislite o tome u čemu ste izvrsni. Možda ste vješti na društvenim mrežama i možete im pomoći da usavrše svoju publiku. Možda ste izvrstan urednik teksta i možete ponuditi lekturu njihovog rada. Možda znate za trendi panele ili događaje koji još uvijek nisu na njihovom radaru. Ili možda čak imate konekcije koje bi im mogle biti od koristi.

Nadmašujući sami sebe kako biste dali vrijednost svom rukovoditelju, kupit ćete kod njega vrijeme i potencijalno mentorstvo za sebe, kao i reputaciju lidera u usponu.

***

Iako može izgledati drugačije od ere domjenaka nakon posla i mentorskih sesija koje sponzorira odjel za ljudske resurse, umrežavanje je i dalje ‘živo i zdravo’ (i još uvijek od vitalnog značaja za mlade zaposlenike koji žele napredovati).

Moderno umrežavanje zahtijeva suvremena rješenja. Bilo da se radi o virtualnim kavama, internim tehnološkim sastancima ili o tome da u svojoj tvrtki postanu glavni izvor novih i uzbudljivih prilika, zaposlenici generacije Z imaju mnogo putova za stvaranje snažnih profesionalnih odnosa. Možda ste zapeli radeći za kuhinjskim stolovima nekoliko dana u tjednu, ali to ne znači da ne možete biti vidljivi.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno