Četvrtak, 2 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

3 koraka za trenutačno rješavanje drame i kaosa na poslu

Imate li kolegu s posla ili zaposlenika koji od muhe stvara slona ili onoga koji uživa u ogovaranju? Možda su njihove emocije i reakcije ekstremne i njihov život izgleda kao sapunica dok skaču iz jedne krize u drugu. Možda su ovisni o drami.

Na radnom mjestu, ovisnost o drami može se očitovati kao nedostatak organizacijskih vještina, nesposobnost suočavanja sa stresom, sklonost kompliciranju zadataka, prelaženje granica i stalnom ponavljanju sukoba iz prošlosti.

Kako se možemo osloboditi izoliranih i štetnih učinaka opterećenosti dramom? Ova tri koraka mogu vam pomoći pronaći ravnotežu i mir u kaosu:

1. Trebate razumijeti ovisnost o drami i zašto se događa.

Dakle, zašto ovisnici o drami stvaraju nepotreban stres sebi i onima oko sebe? Ovisnost o drami često služi kao mehanizam za odvraćanje pažnje od temeljne boli, nelagode i sveprisutne tjeskobe.

Ovisnik o drami često se pokušava suprotstaviti osjećaju obamrlosti koji se stvara kako bi ga zaštitio od tih temeljnih osjećaja. Pojačane emocije koje proizlaze iz stresnih scenarija mogu ispuniti njihovu unutarnju prazninu.

Ovisnost o drami također može proizaći iz nečijeg djetinjstva. Ako ste odrasli u kaotičnom ili potisnutom kućanstvu, možda ste naučili da su valuta za stjecanje pažnje i ljubavi ekstremne emocionalne reakcije, bolest ili tjeskoba ili briga o krizama vaših roditelja. To utječe na vaše ponašanje kao odrasle osobe.

2. Upoznajte se s ciklusom drame – i prekinite ga.

Razumijevanje ciklusa drame može vam pomoći da ga prekinete. Prva faza ovog ciklusa naziva se obnavljanje: fokusiranje ili formiranje uvjeta koji potiču dramu.

Druga faza se zove disregulirana aktivacija. To je poplava hormona stresa kroz tijelo koja stvara kratki osjećaj moći – kao da je struja vratila osobu u život.

Sljedeća u ciklusu dolazi neregulirana katarza, nasumično pražnjenje sve nakupljene napetosti. To stimulira moždani centar za nagrađivanje i uvlači druge ljude u dramu. Nudi lažan osjećaj povezanosti i pripadnosti.

Konačno, ciklus završava mamurlukom. To se obično predstavlja kao kolaps, dosada ili kratki trenutak žaljenja. Međutim, prije nego što se netko može osjećati previše loše zbog sebe ili nereda koji je stvorio, počinje obnavljanje i ponovno započinju ciklus drame.

Važno je prekinuti dramu na izvoru. Ako primijetite da vaši zaposlenici krežu s obnavljanjem, pozovite ih da uspore, duboko udahnu ili im preusmjerite pozornost na nešto produktivno. Zatražite njihovu pomoć s drugim zadatkom ili razgovarajte s njima o drugoj temi.

3. Potaknite zdrave metode za vraćanje pažnje, produljenje vremena usredotočenosti i upravljanje dosadom.

Kao što svaki lider zna, pažnja je rijedak resurs koji je postao vrijedna roba. Jedna nedavna studija pokazala je da se prosječni uredski radnik 2004. godine mogao usredotočiti na jedan zadatak tri i pol minute. No do 2016. mogao se usredotočiti samo 40 sekundi prije nego što izgubi koncentraciju. Zaposlenici kojima se lako odvuče pažnja ili im je dosadno vjerojatnije će se okrenuti uredskoj drami kako bi dobili energiju i fokus.

Potaknite aktivnosti kao što su svjesnost i tjelesne vježbe za ublažavanje stresa kako bi se smanjile distrakcije i ojačala sposobnost zaposlenika da se usredotoče. Cijenite emocionalno i mentalno zdravlje svojih zaposlenika. Tako će ojačati veze vašeg tima i povećat će se produktivnost.

Izvor: Inc; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno