- Ukupna prodaja u 2022. godini porasla je za 8,4 posto u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 94,4 milijardi švicarskih franaka.
- Organski rast dostigao je 8,3 posto, sa realnim internim rastom (RiG) od 0,1 posto i rastom cijena od 8,2 posto, što odražava značajnu inflaciju troškova.
- Prognoza za 2023. godinu: očekuje se organski rast prodaje između šest (6) i osam (8) posto i rast marže operativne dobiti između 17 i 17,5 posto.
- Ciljevi za 2025. godinu su potvrđeni: očekuje se održivi organski rast prodaje i povratak na osnovnu maržu operativne dobiti od trgovanja rasponu od 17,5 do 18,5 posto.
Kompanija Nestlé objavila je financijske rezultate za 2022. godinu. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je: “Prošla godina je donijela mnogo izazova i teške izbore za obitelji, zajednice i kompanije. InflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... koja je dosegla rekordne nivoe i rast troškova života predstavljali su dodatno opterećenje, dok su se posljedice geopolitičkih tenzija osjećale širom svijeta. U ovim izazovnim okolnostima cijeli Nestlé tim je pokazao odgovornost, osiguravajući pristup nutritivnim proizvodima i pristupačnim ponudama na globalnom nivou.“
Prodaja na nivou Grupe
Po kategoriji proizvoda, Purina PetCare sa svojim premium brandovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast, pružila je najveći doprinos organskom rastu. Podržana snažnim oporavkom vanjskih prodajnih kanala, prodaja kave rasla je visokom jednoznamenkastom stopom sa pozitivnim rastom prodaje za različite brandove. Rast prodaje hrane za bebe dostigao je dvoznamenkastu stopu, sa značajnim doprinosima širom geografskih područja i brandova. Konditorski proizvodi zabilježili su visok jednoznamenkasti rast, među kojima se naročito ističe brand KitKat, sezonski proizvodi i ključni lokalni brandovi. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi bilja u Europi predvođena Garden Gourmet proizvodima, nastavila je rasti dvoznamenkastom stopom.
Organski rast iznosi 8,3 posto. Cijene su porasle za 8,2 posto, što odražava značajnu inflaciju troškova. Realni interni rast (RiG) je bio pozitivan od 0,1 posto u usporedbi sa 2021. godinom, usprkos ograničenjima u opskrbi, te zahvaljujući poduzetim aktivnostima optimizacije portfelja.
Zona Europa
U izazovnom okruženju, Zona Europa je pokazala otpornost i posvećenost dugoročnim investicijama. U Ukrajini, Nestlé je najavio investiciju od 40 milijuna švicarskih franaka za novi proizvodni pogon u regiji Volyn. Zona je zabilježila povećanje tržišnog udjela u prodaji konditorskih proizvoda, hrane za bebe i hrane za kućne ljubimce.
Organski rast iznosi 7,2 posto, uz rast cijena od 6,4 posto, dok je RIG bio otporan na 0,9 posto, usprkos ograničenjima u lancu opskrbe.
Prognoza za 2023. godinu
Očekuje se organski rast prodaje između šest (6) i osam (8) posto, dok bi osnovna marža operativne dobiti trebala dosegnuti rast između 17 i 17,5 posto. Očekuje se da će se osnovna zarada po dionici u stalnoj valuti povećati.