U današnjem brzom okruženju lako je pretpostaviti da ljudi (kolege, klijenti i zaposlenici) žele da im se odmah odgovori. No ako odvojite minutu ili čak nekoliko dana da se nekome javite, u konačnici ćete osigurati najtočniji i najkorisniji odgovor. Ishitrene odluke često dovode do skupih pogrešaka.
Važno je razmisliti o prednostima i nedostacima, razmotriti sve opcije i prikupiti što više informacija. To se odnosi na male i velike stvari, od zahtjeva zaposlenika do odluke o smjeru tvrtke! Koliko god bilo primamljivo donositi brze odluke i izbacivati stvari s popisa obaveza, postoje barem tri razloga zbog kojih biste trebali odvojiti koliko god vam je vremena potrebno.
Razmatranje svih opcija prije odgovora
Često postoji više odgovora i opcija za rješavanje problema ili donošenja odluke. Iako je zadovoljstvo kupaca kritičan aspekt izgradnje uspješnog poslovanja, poduzetnici također moraju uravnotežiti interese svojih dionika kao što su investitori, dobavljači i zaposlenici. Kad se bavite poslom, čak i kao samostalni poduzetnik, u svakom trenutku je puno loptica u zraku.
Ne možete uvijek donijeti odluku u djeliću sekunde samo na temelju svog osjećaja. Teške odluke se možda neće svidjeti svima; zapravo, možda vam se neće ni vama svidjeti. Ali kako bismo razmišljali unaprijed i imali najbolje interese apsolutno svih uključenih, ključno je potrošiti vrijeme na to da uzmete u obzir sve strane.
Izbjegavanje impulzivne reakcije
Ovo je jako važno, pogotovo kada imate posla s kritikom! Možete reagirati bez jasnog razmišljanja, što može dovesti do žaljenja i neplaniranih posljedica. Naše su tvrtke naše bebe, a kada se suočimo s problemom koji zadire u srce naše tvrtke, možemo se obraniti. Umjesto da izbacujete odgovor sa zidovima visokim poput neba oko sebe, pričekajte dok ne razmotrite sve strane priče, sva mišljenja. Stavite se u njihovu kožu i način razmišljanja i pokušajte shvatiti zašto to govore. Pitajte svoje pouzdane savjetnike ili tim za njihovo mišljenje. Iskreno govoreći, možda su i dalje u krivu, ali barem imate jasnu perspektivu i možete strpljivo kreirati odgovor koji neće započeti bitku.
Izgradnja jačih odnosa
Stjecanje jasnoće i perspektive te održavanje međusobnog poštovanja trebali bi biti među vašim ciljevima u komunikaciji. Pažljivo reagiranje može dovesti do značajnijih veza i većeg osjećaja povjerenja i poštovanja među pojedincima. Ako ne požurujete s odgovorom, pokazujete da ozbiljno shvaćate potrebe i brige druge osobe (osobito kada imate posla sa zaposlenicima) i da ste joj spremni posvetiti pozornost koju zaslužuje.
Važno je zadržati profesionalnost i pribranost. Pobrinite se da imate spreman promišljen i odmjeren odgovor, čak i ako to znači maknuti se iz žara trenutka. Dokazivanje da ste pouzdani i puni poštovanja postavlja temelje za buduće veze i suradnje.
***
Vaše šanse za uspjeh povećavaju se ako pažljivo obavite analizu, odvojite vrijeme i odgovorite kada ste dobro razmislili. Nema ništa loše u slanju brze obavijesti kojom se potvrđuje zahtjev ili poruka i davanju do znanja kontaktu da ćete mu se javiti kada budete spremni. Pravi odgovor zaslužuje čekanje.
Prijevod i prilagodba: financa.ba, Izvor: Inc.com