Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako je cijenom dionice Mastercard nadmašio Visu?

Mastercard je danas jedan od najprepoznatljivijih svjetskih brandova. To je druga najveća kartična mreža u SAD-u, koja čini više od četvrtine ukupnog volumena kupnje korištenjem platne kartice, prema Nilson Reportu.

Kako svijet prelazi na bezgotovinsko plaćanje, vrijednost Mastercarda nastavila je rasti. Tvrtka je u svibnju 2023. imala tržišnu kapitalizaciju od preko 360 milijardi dolara, a njezine su dionice zabilježile rast od gotovo 100% u posljednjih pet godina.

“U postfinancijskoj krizi, prije pandemije, Mastercard je povećao zaradu po 10-godišnjem CAGR-u [složena godišnja stopa rasta] od 20%. U razumijevanja, rast zarade S&P-a, na ukupnom tržištu je jednoznamenkast – Lisa Ellis, viša istraživačka analitičarka u MoffettNathanson, LLC.

Dok Visa prednjači nad Mastercardom u pogledu kartica u optjecaju, neto prihoda i tržišnog udjela na temelju kupovnih transakcija, dionice Mastercarda nadmašile su dionice Vise u posljednjih 5 godina.

Ima brži rast prihoda i ima onu akvizitivnu prirodu koja mu daje premiju. Ljudi vjeruju da bi jednog dana mogao doći do iste marže koju ima Visa i također preuzimaju neke partnere.”

Dominick Gabriele, viši analitičar u Oppenheimer & Co.

Jedna prednost koju Mastercard ima u odnosu na Visu je njegova pozicija na međunarodnom tržištu.

“Visa nije bila vlasnik Visa Europe. Bilo je pod brandom Visa, ali je još uvijek bio zaseban entitet”, rekao je Ellis. “Još 2016., 2017. Visa je uspjela kupiti Visa Europe i uložili su velike napore da moderniziraju poslovanje Vise u Europi. Ali u međuvremenu je Mastercard je to iskoristio kako bi značajno prerastao Visu u Europi.”

“Očito je i stvarno veliko prekogranično središte”, objasnio je Gabriele. “Dakle, dvostruka je korist za prihod kada imate veći tržišni udio u Europi.”

Izvor: CNBC

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno