Apple je, tijekom konferencije za programere WWDC, najavio svoje naočale za mješovitu stvarnost Vision Pro. Naočale od 3.499$ prvi su novi veći proizvod od Apple Watcha 2014.
Vision Pro omogućit će korisnicima da vide aplikacije na nov način, u prostoru oko sebe. Korisnici mogu koristiti vlastite oči i ruke za navigaciju kroz aplikacije i za pretraživanje glasovima. Naočale se mogu koristiti za gledanje filmova, uključujući 3-D, sa prostornim zvukom, gledanje vlastitih slika ili videa i igranje videoigara. Također se mogu koristiti za rad s aplikacijama za video konferencije, za rad s Microsoft Office alatima ili Adobe Lightroomom, piše CNBC.
Ovaj će proizvod biti dostupan početkom sljedeće godine. Nakon što su predstavili naočale, dionice Applea pale su za oko 1%.
Sa značajkom koja se zove EyeSight, naočale mogu postati prozirne ili neprozirne. Na taj signaliziraju ljudima okolo je li korisnik uronjeni u VR iskustvo ili je dostupan za interakciju. Prostorni zvuk će dati dojam da je korisnik potpuno uronjen u iskustvo, uključujući osjećaje za druge predmete u sobi.
Vision Pro također može stvoriti realističan avatar korisnika. Naočale su napravljene da odgovaraju različitim oblicima i veličinama lica s podesivim i izmjenjivim dijelovima.
Tvrtke partneri
Prilikom predstavljanja, tvrtka je najavila nekoliko partnerstava za Vision Pro. Izvršni direktor Disneya Bob Iger najavio je da će Disney+ biti dostupan na Vision Pro od prvog dana njihovog izdavanja. Dionice Unityja su skočile preko 20%, a trgovanje je nakratko zaustavljeno nakon što je Apple najavio partnerstvo s ovom platformom za razvoj igara.
Apple na hardveru i softveru svojih naočala radi još od 2016. u odjelu pod nazivom Technology Development Group. Lansiranje je kulminacija godina razvoja – neki u tajnosti, a neki kao temelj za javnost koji je prethodno objavljen za iPhone, kao što su kamere za mjerenje dubine i softver.
Izvršni direktor Applea Tim Cook opširno je govorio o potencijalu proširene stvarnosti koja prekriva računalnu grafiku u stvarnom svijetu, rekavši da bi ta tehnologija s vremenom mogla postati svakodnevni uređaj za većinu ljudi i da bi njezin učinak mogao biti sličan izumu interneta.
Appleov debi s VR naočalama dolazi u vrijeme kada se šira industrija virtualne stvarnosti bori ispuniti visoka očekivanja od tehnologije. Za sada se to smatra “mješovitom stvarnošću”, odnosno virtualnom stvarnošću koja može pristupiti vanjskom svijetu putem kamera postavljenih na naočale.
Lansiranje ovog proizvoda otvara novu eru otvorenog natjecanja između Applea i Mete. Meta koja razvija vlastite naočale za virtualnu stvarnost. Prošli su tjedan rekli da će njihov najnoviji model slušalica, Quest 3, biti objavljen kasnije ove godine.
Appleov debi naočala za mješovitu stvarnost označava prekretnicu za industriju, rekli su čelnici nekih glavnih igrača u prostoru proširene i virtualne stvarnosti.