Benzinske crpke u Njemačkoj u budućnosti bi trebale svojim kupcima pružiti još jednu dodatnu uslugu. Kako navode njemački mediji novi zakonski okvir bi trebao biti predložen u sljedećih nekoliko tjedana.
On bi trebao obvezati sve benzinske crpke da u ponudi imaju punionice za električna vozila. Mediji navode kako će na ovaj način benzinske crpke biti prisiljene ponuditi novu uslugu.
Vlada u Njemačkoj želi potaknuti rast broja električnih automobila na njemačkim autocestama do 2030. godine. Zakonski prijedlog kojim će vlasnici benzinskih crpki biti obvezni postaviti punionice bit će na stolu u sljedećih nekoliko tjedana.
Ideja o kojoj se dugo raspravlja
Ova odluka se temelji na ideji o kojoj se već dugo raspravlja. Kako je rekao njemački kancelar Olaf Scholz na IAA-i, benzinske crpke trebale bi biti obvezne ponuditi brze punionice za električne automobile.
Po ovome bi Njemačka trebala biti prva zemlja u Europi koja će u idućih nekoliko tjedana uvesti zakon prema kojem će operateri na 80 posto svih benzinskih postaja moraju omogućiti brzo punjenje električnih vozila s najmanje 150 kilovata. “To znači da će strah od ograničenog dometa uskoro biti prošlost”, rekao je kancelar.
Precizne odredbe još se čekaju
Trenutno postoji preko 90.000 javnih punionica diljem Njemačke. Mediji navode kako postoji oko 700.000 privatnih punionica, a planira se postavljanje njih još 300.000.
Scholz nije objasnio kako bi točno trebala izgledati obveza za vlasnike benzinskih crpki. U principu, bilo bi lijepo za vozače električnih automobila da kad vide benzinsku crpku znaju da tamo postoji mogućnost punjenja.
S druge strane, njemačka Udruga energetike i vodoprivrede potpuno drugačije ocjenjuje situaciju oko punionica. Oni smatraju kako ni dosadašnji kapaciteti nisu dovoljno iskorišteni.
Od 1. srpnja, prema podacima Udruge, postavljeno je 100.838 javnih punionica s ukupno 4,5 GW kapaciteta punjenja. Međutim, potražnja nije zadovoljavajuća.
Prikladna dostupnost javnih opcija punjenja u Njemačkoj također je jasna kada se pogleda popunjenost objekata za punjenje. Ovisno o okrugu, popunjenost je tek između 3 i najviše 25 posto dnevno. U prosjeku su javne punionice bile zauzete samo 11,6 posto vremena. Ni tijekom dana – između 9 i 20 sati – prosječna popunjenost nikad nije bila iznad 20 posto, pišu njemački mediji.
Kakvo je stanje danas?
Čak i bez ikakve obveze ili zakona, trenutačno je moguće puniti strujom električne automobile na određenim benzinskim crpkama. Aral, primjerice, ima čak i vlastiti krovni brend za aktivnosti vezane uz elektromobilnost. Čak 500 punionica do 350 kilovata radi na oko 120 Aralovih benzinskih postaja.
Shell je također ušao u posao s postajama za punjenje uz Shell Recharge. Na većim Shell benzinskim postajama osim benzina i dizela možete vozilo puniti električnom energijom. Ova kompanija je postavila punionice s najmanje 150 kilovata, posebice na većim benzinskim postajama.
Operater HEM također nudi opcije brzog punjenja strujom električkih vozila. Svatko tko danas vozi električni automobil sigurno će biti sretan zbog još šireg spektra mogućnosti javnog punjenja. No, samo širenje mreže punionica neće riješiti sve probleme vezane za električna vozila.
Danas se glavna bitka vodi s velikim razlikama u cijenama, zbunjujućim sustavima naplate i kompliciranim rukovanjem na punionicama. Ako šira javnost u jednom trenutku želi voziti električne automobile, ta se pitanja moraju riješiti.
Izvor: Fenix