Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Tvrtka Apple, kao “država za sebe”

Jedna od najvrjednijih svjetskih kompanija Apple, koja ima više novca od američke vlade, kontinuirano raste i razvija se, a povijesni razvoj ove prvenstveno računalne tvrtke počinje 1. travnja 1976. godine.

Izvorni naziv sadašnjeg Apple Inc. bio Apple Computer Inc. jer je glavni cilj tvrtke bio prodaja hobi računala. Osnovala su ga “dva Steva” – Steve Jobs i Steve Wozniak, a nešto kasnije pridružio im se i Ronald Wayne. Zajedno su njih trojica stvorili napredniju verziju računala Apple I – Apple II, koja je prodana u nekoliko milijuna primjeraka.

Kroz kakve je sve zanimljive i izazovne faze prolazila ova tvrtka, saznat ćete u nastavku teksta.

MacBook Pro zaslon kao čarobni štit

Počet ćemo s činjenicom koja je možda i najzanimljivija.

9. siječnja 2007. Steve Jobs je najavio promjenu imena Apple Computer Inc. u Apple Inc. zbog pomaka fokusa s računala na mobilne uređaje, što je tvrtki donijelo golem uspjeh.

Nježan, minimalistički i jednostavan dizajn – po tome su poznati Apple uređaji. No, ako vam se dogodi da vam telefon ispadne i pukne ekran, a određena američka istraživanja su pokazala da četvrtina korisnika tvrtke koristi telefon s razbijenim staklom, iako je tada vašem iPhone uređaju potreban servis.

A što bi se dogodilo s MacBook Pro uređajem? Treba im više od pada da se slome.

Osim što je ultimativno osobno prijenosno računalo, MacBook Pro se očito može koristiti i kao pancirni prsluk. YouTuber 22plinkster testirao je ovu značajku laptopa želeći odgovoriti na pitanje “Može li vam MacBook Pro spasiti život?”.

Napravio je video isječak, gdje je više puta pucao MacBook Pro na određenoj udaljenosti i bio je ugodno iznenađen činjenicom da je mogao ,,spasiti život’’.

Ono uz što svi povezujemo Apple logo

Apple-ov logo jedan je od najprepoznatljivijih na svijetu. Međutim, jabuka nije bila logo od početka.

Originalni logotip  dizajnirao je suosnivač Ronald Wayne i prikazivao je Isaaca Newtona kako sjedi ispod jabuke s citatom engleskog romantičarskog pjesnika Williama Wordswortha: “Newton… um koji zauvijek putuje kroz čudna mora samotnih misli.’ ‘

Izvorni logo nije se svidio Steveu Jobs-u, koji ga je smatrao staromodnim i neprikladnim za manje veličine. Grafički dizajner Rob Janoff angažiran je da redizajnira logotip, što nas dovodi do današnje prepoznatljive jabuke.

Janoff se bojao da bi manja jabuka mogla izgledati poput trešnje. Tek kasnije je shvatio zanimljivu fonetsku podudarnost između riječi bite (engleski bite) i mjerne jedinice za količinu podataka (engleski byte).

Osim toga, postoji biblijska i znanstvena referenca. Prva se odnosi na biblijsku priču o Adamu i Evi u Edenskom vrtu i Drvetu spoznaje: legenda kaže da će onaj tko jede plod sa stabla spoznati dobro i zlo, pravedno i nepravedno, lijepo i ružno.

Druga referenca vezana je uz važan trenutak u povijesti – otkriće gravitacije i jabuke koja je pala na glavu Isaaca Newtona i simbolično označila početak znanstvene revolucije.

Đavolja cijena za prvo računalo

Apple I krenuo je u prodaju 1976. godine po paklenoj cijeni od 666,66 dolara. Iako je ova cijena potaknula teorije zavjere, istina je da nema skrivenih značenja.

Suosnivač Apple-a Steve Wozniak nekoliko je puta ponovio da cijena nije loša te da jednostavno voli ponavljati iste brojke.

Osim iPhone-a, Apple TV-a, ovi su uređaji postigli značajan uspjeh, potaknuvši Apple na nastavak inovacija i poboljšanja, uključujući brzi razvoj iPada, tablet računala s istim sučeljem zaslona osjetljivog na dodir kao iPhone.

Samsung proizvodi Retina zaslon za iPad

Retina zaslon bogat pikselima Apple-ovih iPada čini ih popularnima među potrošačima. Međutim, ono što će vjerojatno iznenaditi većinu ljudi jest činjenica da Samsung, jedan od Appleovih glavnih konkurenata u svijetu pametnih telefona, proizvodi zaslon za Apple.

Situacija postaje pomalo zbunjujuća kada se uzme u obzir da je 2018. Apple dobio sudsku presudu protiv Samsunga zbog kopiranja značajki iPhone-a.

9:41 – vrijeme koje je stalo

Ako pažljivo pratite Apple-ove reklame, mogli biste primijetiti da vrijeme na Apple uređajima često pokazuje 9:41. Ovo nije slučajnost i postoji objašnjenje.

Vrijeme koje se izvorno koristilo u  oglasima bilo je 9:42 – vrijeme kada je Steve Jobs predstavio prvi iPhone 2007. godine. Kada je 2010. lansiran prvi iPad, vrijeme se promijenilo na 9:41.

Ali zašto 9:41? Prema bivšem potpredsjedniku iOS-a Scottu Forstall, lansiranje novih proizvoda gotovo se uvijek događa oko 40 minuta nakon početka prezentacije.

Apple kao modni dizajner

Kada ljudi pomisle na najveće Apple-ove hitove, prvo što im padne na pamet su iPhone i iPad. Većina ljudi možda ne zna da je kompanija nakratko eksperimentirao sa svijetom mode 1986. lansiranjem svoje linije odjeće pod nazivom Apple Collection.

Lanac je bio daleko od Appleove poznate minimalističke estetike, a linija je uključivala odjeću, nakit i svakodnevne, lifestyle, predmete u jarkim bojama s privlačnim printevima.

Danas su Apple uređaji sve popularniji, a tržišna vrijednost ove tvrtke veća je od gotovo svih zemalja (osim SAD-a, Kine, Njemačke i Japana).

Tvrtka , kao “država za sebe”, nastavlja oduševljavati kupce svojim inovativnim i specifičnim karakteristikama, prilagođavajući se suvremenim trendovima i trendovima, ali ne odstupajući drastično od originalnih prepoznatljivih obilježja – jednostavnog, pregledanog izgleda i selektivnog, dobro promišljenog izbora funkcija i potrebnih aplikacija.

Izvor: profitiraj.hr

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno