Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

BYD proizveo rekordnih 3 milijuna novih vozila. Je li nadmašio Teslu?

BYD je u ponedjeljak priopćio da je proizveo više od 3 milijuna novih energetskih vozila u 2023. Tako je kineski div električnih automobila na putu da nadmaši Teslinu proizvodnju drugu godinu zaredom.

Američka tvrtka za proizvodnju električnih automobila još nije objavila podatke za cijelu godinu. Tesla je rekla da je proizvela 1,35 milijuna automobila tijekom prva tri kvartala 2023.

Godine 2022. Tesla je proizvela 1,37 milijuna vozila, manje od BYD-ovih 1,88 milijuna. Nova energetska vozila uključuju modele na baterije i hibridne modele.

Većina BYD-ovih automobila prodaje se u nižem cjenovnom razredu od Teslinih, a dolaze u hibridnim verzijama. Tesla prodaje samo automobile na baterije. Kina je činila oko jednu petinu Tesline prodaje u kvartalu koje je završilo 30. rujna.

Dionice BYD pale su za više od 2% u trgovini u Hong Kongu u utorak ujutro.

Iako je premašila brojku od 3 milijuna, godišnja prodaja BYD-a malo je ispod očekivanja CLSA-e od 3,05 milijuna vozila.

BYD je rekao da je 2023. prodao 3,02 milijuna novih energetskih vozila. Od čega su 1,6 milijuna bili osobni automobili na baterije, a 1,4 milijuna hibridi. Tvrtka je prestala proizvoditi automobile isključivo na benzin i dizel u ožujku 2022.

Konkurencija se zahuktava

Tvrtke koje žele dio kineskog brzorastućeg tržišta električnih automobila preplavile su tržište novim modelima. Kineski proizvođač pametnih telefona Xiaomi prošlog je tjedna detaljno opisao svoje planove za lansiranje električnog vozila koji će se natjecati s Porscheom i Teslom.

Li Auto, čije su mjesečne isporuke porasle do rekordnih visina, trebao bi lansirati svoje prvo vozilo isključivo na baterije, MEGA. Planiraju ga lansirati 1. ožujka i započeti isporuke kasnije tog mjeseca.

Startup je do sada postigao uspjeh s automobilima koji dolaze sa spremnikom goriva za punjenje baterije i produljenje dometa vožnje. Li Auto je rekao da je isporučio više od 50.000 automobila u prosincu. Time je dostigao ukupno 376.030 automobila u 2023. Što je povećanje od 182% na godišnjoj razini.

Xpeng je u ponedjeljak lansirao svoj X9 MPV, a isporuke počinju odmah.

Kineski proizvođač električnih vozila rekao je da su njegove ukupne isporuke električnih automobila porasle 17% na godišnjoj razini na 141.601 automobil u 2023. Dok su u prosincu imali isporučeno rekordnih 20.115 vozila.

Huaweijev novi brend energetskih vozila Aito rekao je u ponedjeljak da su narudžbe za njihov SUV M9 premašile 30.000 u sedam dana od lansiranja. Masovne isporuke M9 trebale bi početi krajem veljače.

Aito je rekao da je isporučio 94.380 automobila u 2023., uključujući 24.468 samo u prosincu. Za 2022. Aito je rekao da je isporučio više od 75.000 automobila od početka isporuka u ožujku te godine.

Zeekr, uz podršku Geelyja, rekao je da je u ponedjeljak započeo s isporukom svog najnovijeg modela, električne limuzine 007. Zeekr je rekao da su njegove ukupne isporuke porasle za 65% u 2023. – na 118.685 vozila.

Ta je ukupna brojka još uvijek niža od Nio-ve. Oni su rekli da su isporučili 160.038 automobila u 2023. Što je za gotovo 31% više u odnosu na prethodnu godinu. Tvrtka je u prosincu isporučila nešto više od 18.000 automobila.

Među mnogim drugim markama električnih automobila u Kini, Nezha je izvijestila o isporukama 127.496 automobila u 2023. godini.

Aion, spin-off državnog GAC Motora, rekao je da je prodao više od 480.000 automobila u 2023. Što je 77% više u odnosu na prethodnu godinu.

Inozemna ekspanzija

Nekoliko kineskih proizvođača električnih automobila, uključujući Nio i BYD, također se probijaju na tržišta izvan Kine. Posebno u Europi.

Inozemna prodaja BYD-a u 2023. premašila je 242.000 novih energetskih putničkih vozila. Izračunao je to CNBC na temelju javnih podataka. Tvrtka nije objavila usporedive brojke za 2022. godinu.

Kineski EV div u prosincu je najavio planove za izgradnju novog proizvodnog centra u Mađarskoj. Tvrtka je rekla da trenutno prodaje pet modela u Europi i da planira lansirati još tri za regiju u sljedećih 12 mjeseci.

Iako je kinesko tržište jedno od pionira koji ulaze u eru električnih vozila, vjerujemo da je preseljenje u inozemstvo (izgradnja tvornica na inozemnom tržištu, a ne samo otpremanje vozila proizvedenih u Kini) jedini način da vodeći kineski proizvođači automobila postignu uspjeh u dugoročno globalno tržište. Budući da tvrtka već ima tvornicu autobusa u Mađarskoj, vjerujemo da će odluka o izgradnji prve EU tvornice PV-a u Mađarskoj pomoći BYD-u da smanji potencijalne rizike na inozemnom tržištu.

Joel Ying, analitičar Nomura China Autos u bilješci od 2. siječnja

BYD je priopćio da je u prosincu prodao 36.095 novih energetskih putničkih vozila u inozemstvu. Više nego trostruko u odnosu na prošlu godinu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno