Izvršni direktor Boeinga Dave Calhoun dobio je ogroman dionički bonus. Bonus od preko milijun dolara dobio je povrh svoje plaće. Unatoč tome što je nadzirao tvrtku koju muče kronični gubici i sigurnosni problemi.
Calhounova ukupna naknada u 2023. iznosila je 32,8 milijuna dolara. Što je povećanje od 45% u odnosu na 22,6 milijuna dolara koje je primio za 2022. A moglo je biti i mnogo više: odbio je prihvatiti svoj godišnji poticajni bonus od 2.800.000 dolara. Odbio ga je nakon nesreće koju je zrakoplov Boeing 737 Max imao s vratima tijekom leta.
Boeing je 2023. ostvario poboljšane financijske rezultate u odnosu na Calhounove prve dvije godine vođenja posrnulog proizvođača zrakoplova. Nastavio je gubiti novac kao i svake godine od 2019. Ali je te gubitke smanjio za 60%, prijavivši gubitak temeljnog poslovanja od 1,8 milijardi dolara. Njegove su dionice porasle za 37% tijekom godine. U prosincu je imao rekordan mjesec za nove narudžbe komercijalnih mlažnjaka. To mu je dalo jednu od najboljih prodajnih godina ikad. Budući da su zrakoplovne kompanije bile željne novih mlažnjaka kako bi zadovoljile snažnu potražnju za putovanjima.
Ali nakon nesreće s vratima 5. siječnja, reputacija Boeinga za sigurnost i kvalitetu možda je dosegla najnižu razinu svih vremena. Preliminarna istraga Nacionalnog odbora za sigurnost prometa otkrila je da je avion napustio Boeingovu tvornicu dva mjeseca prije incidenta bez četiri vijka potrebna za držanje vrata na mjestu. Calhoun je rekao investitorima u siječnju da su izazvali problem i da to shvaćaju. Te da je bez obzira na zaključke, Boeing odgovoran za ono što se dogodilo.
Najava mirovine
Prošli mjesec Calhoun je najavio da će otići u mirovinu kasnije ove godine i da je tvrtka pokrenula potragu za novim izvršnim direktorom. Calhoun će kasnije ovog mjeseca napuniti 67 godina, a Boeingov je odbor zapravo pomaknuo dob za odlazak u mirovinu za izvršne direktore za pet godina kako bi ga zadržao na mjestu.
Nakon odlaska u mirovinu, Calhoun će ponijeti golemi oproštajni dar: 45 milijuna dolara mješavine dioničkih nagrada i opcija koje se stječu tijekom vremena. To je povrh bilo koje plaće i bonusa koje bi mogao zaraditi ove godine. Iako ne bi bilo iznenađenje da Boeingov odbor znatno smanji njegovu plaću 2024., a možda i njegove nagrade za mirovinu, zbog stanja u kojem je ostavio tvrtku kao izvršni direktor.
Boeing nije odgovorio na zahtjev za komentar, piše CNN.
Calhoun je postao izvršni direktor u siječnju 2020., usred 20-mjesečnog prizemljenja 737 Maxa koje je uslijedilo nakon dviju smrtonosnih nesreća u kojima je poginulo 346 ljudi krajem 2018. i početkom 2019. Gotovo odmah Boeing i zrakoplovna industrija bili su gotovo zaustavljeni u zračnom prometu uzrokovanom pandemijom. Zbog čega je potražnja za zrakoplovima skoro stala. U travnju te godine Calhoun je suspendirao svoju osnovnu plaću. Ali dionice i druge naknade koje je već primio kad je preuzeo posao dovele su njegovu ukupnu naknadu u 2020. na 21,7 milijuna dolara. Sljedeće dvije godine polako je rasla, dovodeći njegovu ukupnu naknadu na 64,6 milijuna dolara do 2023. godine.