Air France, njegov nizozemski ogranak KLM i Lufthansin Brusells Airlines potvrdili su u četvrtak da istragu Europske komisije o zelenom marketingu. Naime, na ovaj način putnike pokušavaju uvjeriti da su aviokompanije ublažile utjecaj letova na okoliš.
Europska komisija objavila je da je sa skupinom europskih regulatora za zaštitu potrošača pokrenula istragu. Žele utvrdili je li 20 avioprijevoznika obmanjivalo putnike neutemeljenim tvrdnjama o ekološkim posljedicama letova.
EK je istragu pokrenuo u suradnji s regulatorima Belgije, Nizozemske, Norveške i Španjolske. Glasnogovornik nije želio navesti koji su avioprijevoznici pod povećalom, uz obrazloženje da je provjera tek u preliminarnoj fazi.
Zrakoplovne kompanije moraju jasno navesti u kojoj se mjeri tvrdnje da se emisije ugljičnog dioksida iz letova mogu ‘amortizirati’ klimatskim projektima i upotrebom održivih goriva mogu potkrijepiti konkretnim znanstvenim dokazima, upozorio je Bruxelles.
Ako želimo odgovorne potrošače, moramo im pružiti točne informacije. Oni zaslužuju točne i znanstvene odgovore, a ne nejasne ili lažne tvrdnje. Navela je povjerenica EU za vrijednosti i transparentnost Vera Jourova u izjavi.
Air France potvrđuje da je primio pismo Europske komisije. Kompanija ga trenutno analizira i proučit će koje korake sada mora poduzeti, rekao je glasnogovornik francuskog avioprijevoznika. Grupa Lufthansa istaknula je u priopćenju da ozbiljno shvaća svaki prigovor i pozorno ga analizira. Glasnogovornik KLM-a također je potvrdio da su dobili pismo Komisije.
Udruga prijevoznika Airlines za Europu (A4E) istaknula je u izjavi da joj je poznato da su jasne informacije o održivosti važne. Napominjući ipak da se propisi u EU trenutno “uvelike razlikuju od zemlje do zemlje i da su još u fazi izrade”. Imena ostalih prijevoznika pod istragom zasada nisu poznata, prenosi HRT.