Kada želite saznati nešto o stvarima koje vas zanimaju, bilo da je riječ o nekom telefonskom broju ili nekoj povijesnoj činjenici, prva stvar koju ćete napraviti jest obratiti se Google-u. I tako već više od dva desetljeća. Google je dominantna internetska tražilica s daleko najvećim udjelom na tržištu. Ipak, u posljednje se vrijeme situacija prilično mijenja. Barem što se tiče mladih, odnosno generacije Z.
Mlađe generacije pretražuju, oni ne guglaju, objasnio je analitičar Bernsteina Mark Shmulik, a prenose na NY Postu. Umjesto, dakle, Googlea, oni se sve više okreću društvenim mrežama na kojima pretražuju pojmove o stvarima koje ih zanimaju. Umjesto na Googleu, preporuke i recenzije restorana traže na TikToku, proizvode za kupovinu traže na Amazonu, a umjesto najpopularnije online tražilice, informacije za pisanje domaćeg rada i drugih školskih zadataka dobivaju od umjetne inteligencije i ChatGPT-a. Često čak koriste AI da im napiše cijele radove i riješi zadatke, na što već neko vrijeme upozoravaju nastavnici u školama i fakultetima.
Više povjerenja u kreatore
Kako je pokazalo istraživanje provedeno u travnju ove godine na više od 2 tisuće osoba u SAD-u, a koje su proveli Forbes Advisor i Talker Research, čak 45 posto mladih generacije Z prije će pri pretraživanju koristiti tražilice na društvenim mrežama, umjesto Googlea. Slično je i za 35 posto milenijalaca, 20 posto generacije X te manje od 10 posto tzv. boomera, prenosi Zimo.
Različiti su razlozi za to, no jedan od najvažnijih je što mladi više vjeruju kreatorima na TikToku i drugim mrežama jer smatraju da oni prikazuju autentičan, vjerodostojan i nepristran sadržaj. Jedan od komentara je da se na tim platformama može vidjeti kako se netko zaista osjeća u nekom restoranu, dok recenzije na specijaliziranim stranicama i Googleovim kartama mogu biti pune lažnog sadržaja.
Osim kao alat pretraživanja, mladima danas društvene mreže koriste i kao primarni kanal za praćenje vijesti, sporta, glazbe, kulture i slično. Oni sve manje koriste tradicionalne medije, odnosno ne informiraju se toliko s poznatih portala, TV-a, radija i slično, već su im u prvom planu influenceri i informacije koje oni objavljuju.