Petak, 26 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Ampere – Renaultova tvrtka za električna vozila

Grupa Renault izdvojila je svoje aktivnosti vezana uz električna vozila i softver u novu tvrtku pod nazivom Ampere. Dio je to treće faze ‘Renaulution’ transformacije.

Ova najava dolazi kao dio šire strategije restrukturiranja pod vodstvom izvršnog direktora Luc de Mea. Prema restrukturi, tvrtka prebacuje fokus na ono što naziva “automobilskom tvrtkom sljedeće generacije”.

Kompanija planira plasirati Ampere na parišku burzu od druge polovice 2023., zadržavajući ‘jaku’ većinu dionica za sebe. Ampere je opisan kao samostalni proizvođač. Naći će se uz Renault, Alpine, Daciu i brand Mobilize u novom proširenom portfelju Grupe Renault.

Zapošljavat će oko 10 000 ljudi – od kojih oko 3500 inženjera, od kojih je polovica stručnjaka za softver. I “donijet će najbolje iz oba svijeta: znanje, iskustvo i sredstva iz Grupe Renault a fokus i agilnost čistog EV-a”. Njegova koncepcija i pozicioniranje ne razlikuju se od Polestara, koji je 2017. izdvojen iz Volva kao poseban brand. Polestar je ranije ove godine uvršten na Nasdaq.

Do 2030. Ampere će u prodaji imati liniju od šest potpuno električnih osobnih automobila, pokrivajući navodno 80% ukupnog profita od električnih vozila. Četiri su već izašla: Renault 5 Electric, Renault 4 Electric, Renault Mégane E-Tech Electric i Renault Scenic Electric. Iz Renaulta su rekli da je “veliki dio ulaganja u prva četiri vozila” već potrošen. Još dva tek dolaze, piše Autocar.

Renault 4Ever Trophy 4
Renault 4Ever Trophy 4

U konačnici, Ampere namjerava proizvesti oko milijun električnih vozila za brand Renault u 2031. godini.

Tri “tehnološke okosnice”

Renault ističe tri ‘tehnološke okosnice’ koje Ampere čine jedinstvenim na tržištu. Prvo je novo proizvodno središte tvrtke ElectriCity u sjevernoj Francuskoj. Tu će se od 2025. proizvoditi automobil za manje od 10 sati i ima 80% svojih dobavljača unutar 300 km.

Drugo je europska mreža partnerskih tvrtki koje će ojačati održivost njihovih proizvodnih procesa i poboljšati kontrolu nad troškovima. Ovu će mrežu koristiti za nabavu kapaciteta baterije od 80 GWh potrebnih za električna vozila koja će proizvoditi do 2030.

Treće je fokus na tehnologiju ‘software-defined vehicle’ (SDV) koju Renault vidi kao budućnost industrije u cjelini. Cilj je proizvesti automobile koji se mogu nadograditi tijekom svog životnog ciklusa. Takvi automobili mogu učiti od svojih korisnika i održavati snažne veze sa svojim proizvođačem – čime se donose novi tokovi prihoda.

Renault za svoju novu kompaniju navodno priželjkuje inicijalnu javnu ponudu dionica (IPO) s valuacijom od 10 milijardi eura.

Grupacija Renault je prošle godine prodala gotovo 2,7 milijuna vozila diljem svijeta, od kojih je “tek” 115 tisuća električnih.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno