Petak, 3 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

BMW i Mercedes ozbiljno ulaze u svijet električnih automobila

BMW i Mercedes čine svoj najveći prodor do sada u svijet električnih automobila. Pokušavaju se obraniti od rastuće konkurencije kineskih igrača i sustići američkog diva Teslu.

Proteklih dana, u sklopu sajma automobila IAA Mobility u njemačkom Münchenu, automobilski divovi su predstavili električne konceptne automobile i nove platforme za svoja buduća vozila na baterije.

Europski proizvođači automobila, za koje se smatralo da stoje iza kineskih tvrtki poput BYD-a kojeg podržava Warren Buffett i Tesle Elona Muska, morali su brzo djelovati kako bi tržištu pokazali da su spremni biti glavni igrači u električnoj eri.

Mercedes-Benz je u predstavio svoj koncept CLA Class. Ovo električno vozilo izgrađeno je na novoj arhitekturi koja će biti temelj budućih baterijskih automobila njemačkog auto diva. Tvrtka je rekla da konceptni automobil ima domet od 750 kilometara. Kao i sposobnost da dosegne domet od 400 kilometara uz samo 15 minuta punjenja.

Izvršni direktor Mercedesa Ola Kallenius govorio je o automobilu, nazivajući ga “revolucionarnim razvojem” za njemačku tvrtku.

“S tim brojevima učinkovitosti, takvom vrstom dometa, takvom vrstom brzog punjenja, ne znam niti jedno vozilo, u toj klasi, koje se s time može mjeriti”, rekao je Kallenius Annette Weisbach sa CNBC-a.

U subotu je konkurentski BMW pokazao “Vision Neue Klasse”, još jedan električni konceptni automobil koji naglašava ambicije tvrtke u pogledu električnih vozila. Neue Klasse nova je BMW-ova arhitektura za njegova električna vozila. Prva vozila temeljena na ovoj platformi trebala bi ući u proizvodnju 2025. godine.

Za samo dvije godine, ovi će se automobili pojaviti na cestama i time, općenito, vodimo BMW u novu eru inovacija i održivosti. To je svrha naše izložbe ovdje na IAA.

Oliver Zipse, rekao je izvršni direktor BMW-a

Zipse je rekao da će BMW ove godine udvostručiti svoju prodaju električnih vozila. Do kraja 2023., 15% BMW-ove globalne prodaje bit će električna vozila na baterije, dodao je.

Mercedesove i BMW-ove namjenske EV platforme odstupaju od prethodne arhitekture u kojoj bi prilagodili motore s unutarnjim izgaranjem ili hibridne modele i dodali baterije. Ovo je dosad najveći poticaj tvrtki prema novoj platformi za eru električnih vozila, piše CNBC.

Analitičari kažu da su najave Mercedesa i BMW-a veliki koraci, ali bi ipak mogli ostati u zaostatku za Teslom.

Nove platforme u Mercedesu i BMW-u po prvi put pokazuju za što će europski OEM proizvođači [proizvođači originalne opreme] biti sposobni. Ovi automobili vjerojatno neće još za godinu dana, ali njihove specifikacije pokazuju da će europski proizvođači originalne opreme moći stvoriti uvjerljive proizvode. Ove nove platforme velikim će dijelom zatvoriti jaz u odnosu na Teslu i kineske igrače, ali ne u potpunosti.

Daniel Roeska, viši istraživački analitičar u Bernstein Researchu

Rat cijenama u fokusu

BMW i Mercedes koračaju sve dalje u sve konkurentnije tržište električnih vozila, kojim uglavnom dominiraju Tesla i razni kineski igrači.

Tesla je u drugom tromjesečju držala 20% globalnog tržišta električnih vozila, a slijedi ga BYD s 15%, prema Counterpoint Researchu.

A konkurencija je postala oštrija zahvaljujući ratu cijena koji je u velikoj mjeri potaknula Tesla. Američki proizvođač automobila počeo je snižavati cijene 2023., obećavši da će kratkoročno žrtvovati marže radi povećanja tržišnog udjela.

I Mercedes i BMW igraju u premium segmentu tržišta, gdje se natječu automobili poput Teslinog Modela S i Modela X. Dok se pripremaju izbaciti više električnih vozila u nadolazećim godinama, Mercedes tvrdi da mu fokus nije na gomilanju količina.

Ne forsiramo količinu, fokusiramo se na vrijednost umjesto količine.

rekli su iz Mercedesa

U međuvremenu, čini se da je Volkswagenova strategija lansiranje automobila po različitim cijenama kako bi zauzeli različite segmente tržišta. Tvrtka je u nedjelju objavila da će lansirati jedanaest novih potpuno električnih modela do 2027., naglašavajući svoj poticaj za EV. Godine 2026. Volkswagen je rekao da planira lansirati ID. 2all, električno vozilo koje će se prodavati za manje od 25.000 eura.

Njemački automobilski div pokazao je električno vozilo ID. GTI Concept na sajmu IAA i rekao je da bi proizvodna verzija automobila trebala biti na cesti 2027. godine.

Tesla i Kina dominiraju

U svijetu u kojem baterije pokreću automobile, nije samo dizajn automobila ili motora ono što će pridobiti potrošače. Tehnologija je sve važnija.

Premium električna vozila sada moraju više nalikovati pametnim telefonima nego tradicionalnim automobilima kako bi ponudili slično iskustvo kao Tesla. A Tesla je sa svojom vertikalno integriranom platformom zlatni standard  električnih vozila.

Counterpoint

Doista, Tesla je svoje poslovanje izgradila na kontroli hardvera samog automobila kao i softvera koji se nalazi u njemu. Musk često govori o značajkama autopilota tvrtke koje omogućuju automobilu da autonomno izvršava neke značajke vožnje. Teslin veliki interni zaslon i aplikacije čine ga sličnijim korištenju pametnog telefona.

Mnogi kineski proizvođači automobila, uključujući najnovije Xpeng i Nio, također prodaju svoje značajke poluautonomne vožnje.

Na konferenciji IAA, vodeći proizvođači također su govorili o svojoj tehnološkoj sposobnosti u pokušaju da pokažu da i oni mogu parirati Tesli i kineskim startupima.

Na primjer, BMW je rekao da njegov Vision Neue Klasse ima heads-up zaslon koji projicira informacije na vozačevo vjetrobransko staklo. Izvršni direktor BMW-a Zipse rekao je da Vision Neue Klass predstavlja najveću investiciju u automobil s digitalne strane, što uključuje i poluvodiče. “Ovo je potpuno digitalni osjećaj za automobil”, rekao je Zipse.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno