Četvrtak, 2 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Cijena električnih vozila mogla bi uskoro biti puno pristupačnija

Cijena električnih automobila je jedna od najvećih prepreka kupcima. Modeli e-vozila koji se mogu usporediti sa sličnim modelima s benzinskim motorima obično su dosta skuplji. Što je mnogima presudno prilikom odluke o kupnji. Cijena, naravno, nije jedini razlog zbog kojeg se ovo tržište kreće sporije od nekih predviđanja. Tu su i drugi izazovi poput kapaciteta baterija, brzine punjenja i slično.

Ako je vjerovati analitičarima Gartnera, situacija bi se uskoro mogla promijeniti, barem što se cijene proizvodnje tiče. Naime, u ovoj analitičkoj kompaniji vjeruju kako bi najranije 2027. godine cijena proizvodnje električnih automobila trebala biti niža u odnosu na cijenu automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ovdje je, dakle, riječ o cijeni proizvodnje i tek treba vidjeti kako će se to odraziti na prodajnu cijenu vozila. Analitičari ipak vjeruju kako neće proći puno vremena dok se cijene ne izjednače, dok bi u budućnosti električni automobili mogli postati čak i jeftiniji od benzinaca i dizelaša.

Promjena načina proizvodnje

Iako se kao važan razlog niže cijene spominju sve povoljnije cijene baterija, inače najskuplje komponente električnih automobila, najveći pozitivni učinak na cijenu trebala bi imati promjena načina proizvodnje. A tom će se promjenom uštedjeti i novac i vrijeme. Takvu promjenu već je uvela Muskova Tesla, a za koju godinu bi trebale i ostale automobilske kompanije. Riječ je o tzv. “gigacastingu”, odnosno proizvodnji velikog dijela karoserije automobila iz jednog komada metala, umjesto zavarivanja i lijepljenja više dijelova kao što se to sada radi.

Dok je s jedne strane ta tehnika jeftinija za proizvodnju, ona ima i svoju drugu stranu, piše Zimo. A to je da bi zbog kompleksnosti proizvodnje te integracije baterijske tehnologije popravak električnih automobila pri većim oštećenjima mogao biti čak 30 posto skuplji u odnosu na sličan automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. Već sada možemo pročitati izvješća nekih rent-a-car kuća prema kojima su troškovi popravka električnih automobila veći.

Usprkos tome, proizvođači električnih automobila uvjereni su kako je cijena ključ rasta prodaje. Renault, Volkswagen, Tesla i druge kompanije razvijaju ili planiraju razvoj automobila cijene od 20-25 tisuća dolara. Pitanje je hoće li i s takvim cijenama moći konkurirati kineskim tvrtkama čija su vozila sve popularnija. Naime, cijena posljednjeg modela BYD-a na kineskom tržištu iznosi manje od 10 tisuća dolara.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno