Ponedjeljak, 17 lipnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Google i dalje najsnažniji medijski brand, oštar pad Twittera

Istraživačka kuća koja se bavi praćenjem vrijednosti marki u cijelom svijetu, Brand Finance, objavila je svoje izvješće za medijski sektor u ovoj godini. Ono uključuje 50 kompanija, tj. snagu njihovih brandova, procijenjenu posebnom metodologijom te složenu na rang listu. Ove godine tablicom ponovno dominiraju tehnološke kompanije orijentirane prema potrošačkom tržištu. Posebno one vezane uz društvene medije.

Dominacija tech kompanija

Na prvom mjestu našao se Google, koji i nije striktno medijska kuća. No tamo je već tri godine zbog svoje dominacije u području pretraživanja Interneta. Googleova procijenjena vrijednost branda viša je od 281 milijarde dolara. To možda samo po sebi i ne znači mnogo, dok se ne usporedi s ostalima. Drugi na listi, TikTok, bilježi čak četiri puta manju vrijednost branda prema ovoj listi, od gotovo 66 milijardi dolara. Slijede Facebook, WeChat, Disney i Instagram, a top 10 zatvaraju Tencent, YouTube, Netflix i LinkedIn.

Top medijski brandovi

Ono što je, kažu analitičari, ove godine najzaslužnije za prvu poziciju Googlea su marke Google Wallet, Google Pixel i Google Cloud. YouTube, u vlasništvu Googlea, ima vrijednost branda oko deset puta manju od matične mu kompanije. No, prema “snazi” branda YouTube je plasiran na visoko drugo mjesto.

Najbrže raste LinkedIn

Kad je riječ o društvenim mrežama i servisima s najbržim rastom vrijednosti branda, tu prednjači LinkedIn. Slijede ga Instagram, ponovno YouTube te Bloomberg i Warner Bros. Na drugom kraju poretka je Twitter, za koji Brand Finance procjenjuje da je u velikom padu – od lanjskog je izvješća pao za 8 mjesta i sada je tek na 34. mjestu u poretku, s vrijednošću marke od 3,9 milijardi dolara. Na taj pad utjecala je promjena vlasništva, a već smo vidjelo da je Elon Musk svojim preuzimanjem srušio i vrijednost same kompanije, što se odrazilo i snagu i vrijednost njezinog branda.

Spomenimo i da je ove godine prvi puta u pregled uvršten i WhatsApp, koji se odmah plasirao na relativno visoko 17. mjesto s procijenjenom vrijednošću marke od 8 milijardi dolara.

Izvor: bug.hr

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno