Subota, 27 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako spriječiti Facebook da prikuplja podatke o vama?

Je li vam se dogodilo da su se reklame za proizvode ili usluge o kojima ste razgovarali s prijateljima ili ste ih tražili na webu odjednom počele pojavljivati na vašem feedu na Facebooku? To nije slučajnost.

Iako u Facebooku tvrde kako nas ne prisluškuju putem pametnih telefona, postoje drugi načini kako mogu doznati o čemu razgovaramo, što slušamo I što tražimo. Ima ljudi kojima to ne smeta. Ako vi niste među njima,  možete nešto poduzeti.

Zna li Facebook što tražite na Googleu?

Kratki odgovor na to pitanje glasi: ne. Ali, stvari nisu baš tako jednostavne.

Naime, Facebook može koristiti internetske kolačiće (cookies) za praćenje. Ti su kolačići pohranjeni na vašem računalu ili pametnom telefonu. Tako Facebook otkrica što radite online.

Ti kolačići također mogu prikupljati vaše podatke od trećih strana kako bi razumjeli vaše ponašanje temeljem web stranica koje ste posjetili, aplikacija koje ste koristili ili lajkova koje ste podijelili na Facebooku.

Podaci koje Facebook prikuplja mogu uključivati:

  • sadržaj koji stvorite, uključujući objave, komentare ili zvučne poruke
  • koje vrste sadržaja, aplikacija i značajki gledate ili s kojima ste u interakciji
  • podatke o prijateljima, pratiteljima, grupama, računima, stranicama na Facebooku i drugim stranicama s kojima ste u interakciji
  • sadržaj koji stvarate ili dijelite putem značajke kamere ili galerije tvrtke Meta Platforms
  • vašu povijest pretraživanja Facebooka poruke koje šaljete i primate.

Stoga im nije nužno potreban pristup Googleovim podacima kako bi puno znali o vama. I ne ustručavaju se te podatke treba podijeliti s tvrtkama koje vas žele ciljati oglasima.

Što je Facebookovo praćenje oglasa?

Temeljem svih tih podataka koje Facebook može prikupiti, tvrtke mogu koristiti praćenje oglasa kako bi vas ciljale oglasima koji su vrlo relevantni za vašu aktivnost pregledavanja, interese, razgovore na Facebook Messengeru, a potencijalno čak i interakcije na WhatsAppu (također u vlasništvu Mete).

Praćenje oglasa na Facebooku omogućuje oglašivačima uvid u načine kako korisnici stupaju u interakciju s njihovim oglasima na platformi, u klikove, impresije i konverzije. Bez tih podataka ciljano oglašavanje ne bi bilo podjednako uspješno, prenosi tportal.

Jedan od načina kako dijele podatke s drugima je Facebook Pixel. Riječ je o kratkoj liniji računalnog koda, postavljenoj na web stranicu, čija je zadaća prikupljanje podataka o ponašanju korisnika.

To pomaže oglašivačima u razumijevanju učinkovitosti njihovih oglasa, optimiziranju budućih kampanja i ponovnom ciljanju posjetitelja temeljem ponašanja na njihovoj web stranici.

Kako Facebookovo praćenje oglasa funkcionira?

Evo kako Facebook zna da trebate, primjerice, stomatologa, iako nema pristup Googleovom pretraživanju.

Facebook Pixel: Ako posjetite web stranicu stomatologa koja ima instaliran Facebook Pixel, tu je radnju moguće pratiti i o tome obavijestiti Facebook, koji bi vam onda mogao prikazati oglase povezane sa stomatologijom.

Partnerski podaci: Facebook surađuje s brokerima podataka i drugim internetskim platformama za razmjenu informacija o ponašanju korisnika na mreži. Čak i ako Facebook izravno ne prati vaša pretraživanja, ova partnerstva mogu pomoći Facebooku pribavljanje podataka o vašim interesima, uključujući traženje zubara.

Aktivnost na Facebooku: Možda ste lajkali stranice vezane uz stomatološku ordinaciju ili slali poruke prijatelju s upitom vezanim uz zubara. Time možete signalizirati Facebookovim algoritmima kako bi vas mogli zanimati oglasi te vrste.

Podaci o uređaju i lokaciji: Ako ste dopustili Facebooku pristup vašoj lokaciji, mogao bi to upotrijebiti za prikazivanje oglasa lokalnih tvrtki, uključujući stomatologe u vašem području, pretpostavljajući kako su lokalne usluge relevantne za vas.

Kako ograničiti broj ciljanih oglasa koje vidite na Facebooku

1) Uključite Off-Facebook Activity

Facebook nudi alat Off-Facebook Activity, koji omogućuje upravljanje praćenjem i sprječavanje njegovog korištenja za ciljane oglase.

Iako ne zaustavlja sve metode praćenja, pomaže smanjiti vidljivost oglasa povezanih s uslugama i proizvodima koje ste nedavno pregledali.

Evo kako ćete ga aktivirati:

  • Prijavite se u Facebook na pametnom telefonu.
  • Kucnite dugme Menu u donjem desnom kutu.
  • Pomaknite se prema dolje i odaberite Settings & Privacy.
  • Kucnite Settings.
  • Potražite Your information i odaberite Off-Facebook Activity.
  • Kucnite Continue.

Bit će vam ponuđeno nekoliko opcija kontrole ili isključivanja informacija koje tvrtke šalju Meti:

  • Disconnect specific activity: Odaberite određene aktivnosti u vezi s vašim profilom koje želite ukinuti.
  • Clear previous activity: Uklonite sve postojeće podatke prikupljene praćenjem.
  • Manage future activity: Kontrolirajte kako se buduće aktivnosti prate i povezuju s vašim računom.

2) Promijenite postavke oglasa

  • Prijavite se u Facebook na pametnom telefonu.
  • Kucnite dugme Menu u donjem desnom kutu.
  • Pomaknite se prema dolje i odaberite Settings & Privacy.
  • Kucnite Settings.
  • Kucnite See More in the Accounts Center.
  • Pomaknite se prema dolje i kucnite Ad Preferences.
  • Ovdje možete vidjeti Ad Activity i Advertisers you saw ads from.
  • Ako želite sakriti oglase od određenih oglašivača, kucnite See all uz Advertisers you saw ads from.
  • Ispod All Advertisers You’ve Seen Most Recently pojavit će se popis oglašivača.
  • Kucnite advertiser.
  • Zatim kucnite Hide Ads za sve oglašivače čije oglase više ne želite vidjeti.

Imajte na umu kako time nećete promijeniti ukupan broj oglasa koji će vam biti prikazani, a ne postoji ni način kako sakriti sve oglase.

3) Koristite program za blokiranje oglasa

Kada posjetite web odredište, alati za blokiranje oglasa skeniraju sve sadržaje koji su na njegovoj crnoj listi i prepoznaju reklamni materijal.

Blokiranje oglasa na Facebooku posebno je korisno za zaštitu od zlonamjernog softvera.

Pojedini antivirusni softveri dolaze s takvim alatima, koji učinkovito uklanjaju oglase na Facebooku.

4) Koristite virtualnu privatnu mrežu (VPN)

VPN je kratica za Virtual Private Network, virtualnu privatnu mrežu koja uspostavlja digitalnu vezu između vašeg računala i udaljenog poslužitelja u vlasništvu pružatelja te usluge.

Ovo stvara tunel od pošiljatelja do primatelja u kojem su vaši podaci enkriptirani, vaša IP adresa maskirana, a može i zaobići geolokacijske blokade i vatrozide na web stranicama.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno