Subota, 18 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako zatražiti pomoć koja vam je potrebna da biste uspjeli

Sad zasigurno mislite – ako trebate pomoć, zašto je jednostavno ne tražite?

Traženje pomoći nikada nije zabavno.

Istina je da nas traženje pomoći stavlja u ranjiv položaj. Kada tražimo pomoć, priznajemo da nešto ne znamo nekome s kim nam možda nije ugodno dijeliti tu slabost. Ponekad čak moramo više puta tražiti pomoć od iste osobe, zbog čega se osjećamo neugodno, pa čak i zbog čega sumnjamo u svoje sposobnosti.

Ali ništa nije gore nego prevladati sve te strahove, zatražiti pomoć i dobiti klasičan odgovor “pitaj nekog drugog” ili “već sam ti to rekao”.

Istina je da ne možemo svi biti savršeni prvi put. I bit će trenutaka u vašoj karijeri u kojima ćete trebati pomoć. Od vas će se tražiti da učinite nešto što ne znate učiniti, željet ćete drugi par očiju na projektu ili će vam čak treba neki savjet.

Ali čini se da je dobiti pomoć puno lakše reći nego učiniti. Kako zapravo dobiti pomoć koja nam je potrebna? Evo tri stvari koje biste trebali imati na umu i kao zaposlenik i kao glavni menadžer kako biste osigurali da svi dobiju potrebnu pomoć.

1. Budite asertivni

Jedan od najvećih problema koje imaju zaposlenici koji ne dobivaju pomoć koja im je potrebna je to što nisu baš asertivni kada traže pomoć. Ponekad traženje pomoći može biti neugodno i ne želite ušutkati glas u svojoj glavi koji vam govori da to možete sami odraditi, ali jedini način da to doista znate jeste da pitate – ali ne s imalo kolebanja.

Ako tražite pomoć kao da je to nešto što vam je bilo na kraju pameti, osobi koju tražite to neće biti prioritet. Kada tražite pomoć, nemojte samo reći: “Hej, ako imaš minutu, bi li mogao pogledati ovo?” a zatim to nadovezati riječima: “Ne žuri. Nema žurbe uopće, ne zamaraj se time.”

Osoba od koje tražite pomoć vjerojatno je zauzeta. Ako ne naglasite da vam je potrebna pomoć i da vam je potrebna sada, nećete je dobiti.

Budite asertivni kada tražite pomoć i učinite korak dalje. Sjajan način da to učinite je da kažete: “Hej, stvarno se borim s ovim problemom. Hoćeš li danas biti dostupan bilo kada da mi pomogneš? Možemo se naći u ___.”

Kada situaciji pristupite na ovaj način, tvrdite da vam je potrebna pomoć, da je trebate sada i da ste voljni uložiti trud da to ostvarite. Vašem kolegi s posla, šefu ili bilo kome s kim trebate razgovarati puno je lakše odgovoriti kada je slobodan, za razliku od općenitog “Pomoći ću ti kasnije”.

2. Koristite svoju mrežu!

Internet vam neće sve reći. Naravno, korištenje interneta za pronalaženje odgovora na neke od vaših problema vrlo je učinkovit način da u žurbi zadovoljite svoje potrebe. Ali pomoglo bi ako biste svoju mrežu poznanstava iskoristili za teže, apstraktnije probleme.

Ljudi oko vas neki su od najplodonosnijih resursa koje možete tražiti. Velike su šanse da vam znaju pomoći ili barem poznaju nekoga koga vi poznajete.

Nemojte se bojati doprijeti do onih oko sebe (asertivno) i pitati ih za mišljenje. (Ovo je također fantastičan način za stvaranje istinskih odnosa i budućih klijenata).

3. Prilagodite svoju organizaciju

Za sve vas rukovoditelje koji čitate, najveći savjet je da svoju organizaciju učinite mjestom gdje je pmoć uvijek dostupna. Zadnje što želite je da vaši zaposlenici kažu svojim kolegama: “Nemojte se truditi. Ovdje vam nitko neće pomoći.”

Redovito razgovarajte sa svojim zaposlenicima, pitajte trebaju li bilo kakvu pomoć, i što je najvažnije, upoznajte se sa zadacima koje vaši zaposlenici obavljaju, tako da im možete biti vrijedan resurs.

Vi ste najveći resurs svojih zaposlenika, stoga nemojte oklijevati podijeliti malo znanja!

Sve u svemu, najbolje što možete učiniti je ne bojati se pitati. Teško je i može biti neugodno, ali s vremenom postaje lakše. Jednom kad se više ne budete bojali tražiti ono što trebate, vaš će uspjeh vrtoglavo porasti.

Izvor: Entrepreneur. Prijevod i prilagodba: financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno