Četvrtak, 18 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Korišteni luksuzni satovi su bolja investicija od dionica

Kolekcionari satova smatraju da korišteni luksuzni satovi nisu samo modni dodatak, već pametna investicija u budućnost. Luksuzni korišteni satovi su postali vrlo traženi. Zanimljivo je da poseban interes vlada među mlađim kupcima. Investiciju u korištene luksuzne stanove smatraju kao alternativni način ulaganja kao zaštitu od inflacije. Spremni su platiti i visoke iznose za modele brendova kao što su Rolex, Patek Philippe i Audemars Piguet. Smatraju da će vrijednost ovih satova nastaviti rasti.

Boston Consulting Group (BCG) je prove istraživanje, kroz anketu od 1.022 ispitanika, a rezultate je prezentirao u tekstu “Luksuzni korišteni satovi, vaše vrijeme je došlo“.

Korišteni vrhunski modeli Rolex, Patek Philippe i Audemars Piguet postali su toliko traženi da je njihovo tržište nadmašilo cjelokupno tržište dionica SAD-a. Prosječna cijena korištenih luksuznih satova rasla je po godišnjoj stopi od 20 posto posljednjih pet godina. U istraživanju se napominje da se desio veliki pad tržišta tijekom pandemije COVID-19. Ukoliko se usporedi s S&P 500 indeksom koji ima godišnji rast od 8 posto tijekom promatranog rszdoblja. BCG napominje da je tržište korištenih stanova snažno nadmašilo godišnju stopu rasta burze. Prodaja korištenih satova u 2021. godini činila je gotovo 30 posto ukupnog tržišta luksuznih satova vrijednog 75 milijardi dolara, prenosi Lider Media.

Rast vrijednosti luksuznih satova u usporedbi s rastom SP indeksa izvor BCGcom
Rast vrijednosti luksuznih satova u usporedbi s rastom SP indeksa izvor BCGcom

Tko je uložio prije deset godina danas je sretnik

Još jedan zanimljiv podatak o rastu vrijednosti korištenih luksuznih satova fascinira. Istraživanje BCG-a pokazuje da je kolekcionarska luksuzna imovinu poput nakita, torbica, vina, umjetnina i namještaja između 2020. te u 2022. godine u prosjeku rasla 7%. U istom razdoblju vrijednost korištenih luksuznih satova je rasla začak 27 posto, prema pokazateljima koji prate ove kategorije.

Snažni financijski rezultati privukli su tako nove kupce, potičući ujedno rast tržišta dok je ponuda ostala ograničena zbog smanjenog kapaciteta koji je izazvala pandemija. Kupci imaju veće šanse nabaviti željene luksuzne satove na tržištu rabljene imovine, no često uz pozamašne svote. Kolekcionari su spremni platiti dvostruku ili trostruku cijenu za rabljeni luksuzni sat.

Vintage satovi su dijelovi povijesti koji pričaju jedinstvenu priču. Širenje tržišta za luksuzne rabljene satove dokaz je našeg poštivanja umijeća izrade i trajne privlačnosti nostalgije, ali za poznavatelje može biti prilika za iznimne zarade. Naime, to tržište nudi kupcima priliku za posjedovanje vrlo traženih satova koji više nisu dostupni putem tradicionalnih kanala, čime se povećava ekskluzivnost i nedostupnost. Iako cijena rabljenog luksuznog sata može biti vrtoglavo visoka, kolekcionari su često spremni platiti premiju za priliku da posjeduju dio povijesti urarstva. Zanimljivi su primjeri nekih urarskih klasika, kao što je Rolexov zeleni model pod nazivom Hulk, kojem je cijena u proteklih pet godina porasla s cca. devet na oko 45 tisuća eura, ili IWC-ov Top Gun Miramar sat kojem je cijena poslije premijere filma Top Gun 2 odletjela u nebo.

Melanie Seier-Larsen, hrvatska partnerica u Boston Consulting Group

Posebno se traže luksuzni satovi

Pozornost investitora posebno su privukli modeli kao što je Nautilus kuće Patek Philippe, Royal Oak kuće Audemars Piguet, slavna Rolex Daytona i GMT-Master II. Rolex Cosmograph Daytona satovi, po maloprodajnoj cijeni od 14.800 dolara, nedavno su prodani na burzama rabljenih satova za 24.250 dolara te za 38.500 dolara, prema BCG-u. Neovisni brendovi, u međuvremenu, kao što su F. P. Journe, De Bethune, i H. Moser & Cie postaju glavne težnje kolekcionara, prenosi Lider Media.

Ovaj segment raste brže od tržišta prve ruke, a taj će trend vjerojatno nastaviti rasti. Prodaja rabljenih satova porasla je 3 posto u 2020. Zanimljivo je da je u pandemiji ovaj segment rastao iako je prodaja novih satova te godine pala za 17 posto.

Tipični kupac luksuznih satova je milenijalac s visokim primanjima ili muškarac generacije X, prema istraživanju BCG-a. Ispitani mlađi milenijski kupci rekli su da često kupuju luksuzne satove te ih prodaju, dakako, uz profit. Više od polovice mlađih generacija priznalo je da su povećali svoju potrošnju na luksuzne satove tijekom prethodna 24 mjeseca. Kao glavne razloge navode povećanu jednostavnost kupnje i prodaje te veće mogućnosti ulaganja kao svoje glavne razloge za takve pothvate.

Mlađi kupci koji ulaze na tržište inspirirani su umijećem izrade majstora mehaničara luksuznih satova, ali su privučeni i investicijskim izvedbama satova. Također, privlači ih i transparentnost tržišta rabljenih luksuznih satova, dostupnost informacija, uz usluge provjera autentičnosti koje vrše upućeni kupci i etablirani prodavači. Online prodaja rabljenih luksuznih satova već premašuje prodaju na dražbama i u trgovinama te se očekuje da će do 2026. zauzeti 60% tržišta rabljenih luksuznih satova.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno