Toyota Motor u srijedu je izvijestila o slabijim rezultatima operativne dobiti za kvartal koji je završio u rujnu. Ovaj japanski automobilski div snosi najveći teret američkih carina.
U usporedbi s prosječnim procjenama LSEG-a, Toyota je zabilježila prihod od 12,38 bilijuna jena (oko 81 milijarda dolara), što je nešto više od predviđenih 12,18 bilijuna jena. Međutim, operativna dobit iznosila je 834 milijarde jena, što je ispod očekivanih 863,1 milijarde jena.
Najveći svjetski proizvođač automobila po obujmu prodaje izvijestio je o padu dobiti od gotovo 28% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok su prihodi porasli za više od 8%.
Tvrtka je objavila rezultate za razdoblje od travnja do rujna, a kvartalne brojke izračunao je CNBC na temelju izjave tvrtke i podataka LSEG-a.
Toyota je revidirala svoju prognozu operativne dobiti za cijelu financijsku godinu koja završava u ožujku, povećavši je na 3,4 bilijuna jena, u odnosu na ranije predviđenih 3,2 bilijuna jena.
Povećan obujam prodaje
Unatoč negativnim utjecajima američkih carina, tvrtka je istaknula da je snažna potražnja, uz konkurentnost njihovih proizvoda, omogućila povećanje obujma prodaje, uglavnom u Japanu i Sjevernoj Americi, te je proširila profit u lancu vrijednosti.
„Unatoč utjecaju američkih cerina, snažna potražnja, podržana konkurentnošću naših proizvoda, dovela je do povećanja obujma prodaje uglavnom u Japanu i Sjevernoj Americi te je proširila profit u lancu vrijednosti“, izjavila je Toyota u svom izvještaju o zaradi.
Tvrtka je dodala da će se nastaviti fokusirati na povećanje obujma prodaje, smanjenje troškova i širenje profita unutar lanca vrijednosti.
Ovo je drugi uzastopni kvartal u kojem je Toyota zabilježila pad dobiti, a glavni razlog tome su „recipročne“ carine koje su Sjedinjene Države uvele u travnju. U srpnju je Japan sklopio trgovinski sporazum s Washingtonom, smanjujući carine na japanski izvoz u SAD na 15%, nasuprot prvobitnih 25% predloženih od strane predsjednika Donalda Trumpa. Carine od 15% stupile su na snagu 7. kolovoza.
U isto vrijeme, japanske isporuke automobila u SAD zabilježile su oštar pad u smislu vrijednosti, s padom izvoza od 24,2% u rujnu, iako je to manji pad nego onaj od 28,4% zabilježen u kolovozu.
Unatoč tome, Toyota je nastavila bilježiti snažnu globalnu potražnju. Tvrtka je nedavno izvijestila da je prodaja vozila, uključujući luksuzni brend Lexus, dosegla 5,3 milijuna jedinica u devet mjeseci do rujna, što je porast od 4,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.


