Nedjelja, 9 studenoga, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Starbucks u Kini: Prodaja kontrolnog udjela Boyu Capitalu za novi rast

Starbucks u Kini planira veliki zaokret. Tvrtka je objavila da će prodati kontrolni udio u svojim kineskim operacijama investicijskom fondu Boyu Capital. Time se vrijednost poslovanja u Kini procjenjuje na 4 milijarde dolara, što predstavlja jednu od najvećih prodaja kineskih podružnica globalnih brendova posljednjih godina.

Zašto Starbucks u Kini traži novog partnera

Tržište kave u Kini postalo je izrazito konkurentno. Lokalni lanci poput Luckina i Cottija nude latte za samo 9,9 juana, što je manje od trećine cijene u Starbucksu. To je znatno pogodilo tržišni udio tvrtke.

Starbucks je istaknuo da će partnerstvo omogućiti ponovno pokretanje rasta i širenje u kineskim gradovima. Izvršni direktor Brian Nicol rekao je: “Naš je cilj pružiti Starbucks iskustvo većem broju kupaca u više gradova diljem Kine.”

Struktura novog dogovora

U novom zajedničkom pothvatu:

  • Boyu Capital će imati do 60% udjela
  • Starbucks zadržava 40% i nastavlja licencirati svoj brend i intelektualno vlasništvo

Američka tvrtka procjenjuje vrijednost svog ukupnog poslovanja u Kini na više od 13 milijardi dolara. Nakon objave vijesti, dionice Starbucksa porasle su za 3%.

Starbucks u Kini suočen s padom tržišnog udjela

Starbucks u Kini je otvorio svoje prvo prodajno mjesto 1999. godine i dugo je bio ključni pokretač kulture ispijanja kave. No, prema podacima Euromonitor Internationala, tržišni udio je pao:

  • s 34% u 2019.
  • na 14% u 2024.

Lokalni konkurenti rastu brzo. Luckin sada ima više od 20.000 trgovina, a širi se i u inozemstvo.

Strategija za povrat rasta

Analitičari smatraju da Starbucks treba istaknuti ono po čemu je prepoznatljiv:

  • prostor za druženje, rad i boravak
  • premium iskustvo

Ulazak u agresivni cjenovni rat smatra se pogrešnim potezom.

Tvrtka je ipak:

  • snizila cijene nekih napitaka koji nisu kava
  • ubrzala razvoj lokaliziranih proizvoda

U drugom tromjesečju 2025. prodaja u istim trgovinama porasla je za 2%, što je prvi znak oporavka.

Starbucks u Kini ulazi u novu fazu

Starbucks u Kini sada ulazi u razdoblje strateškog partnerstva i prilagodbe tržištu, prenosi Biznis. Prodaja udjela Boyu Capitalu nije povlačenje, već pokušaj dugoročnog rasta. Cilj je povećati broj trgovina sa sadašnjih 8.000 na više od 20.000, uz naglasak na iskustvu i kvaliteti.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno