Ponedjeljak, 7 listopada, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Turistička putovanja: Paket-aranžmani ponovno u modi

Paket-aranžmani s all-inclusive opcijama postaju sve popularniji među europskim turistima zbog velikog porasta cijena hotela i letova. Ove godine, ljeto je donijelo najveći broj putovanja od početka pandemije.

“Činilo se da su paket-aranžmani stvar prošlosti iz 70-ih, ali nakon pandemije sve više ljudi se okreće upravo toj opciji”, naglašava Stuart Hatcher, glavni ekonomist analitičke tvrtke IBA.

Potrošnja na paket-aranžmane u Europi, trebala bi ove godine dosegnuti 105,64 milijardi eura, što predstavlja povećanje od 11 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ovi aranžmani su posebno popularni među Britancima i Nijemcima. Očekuje se da će u narednim godinama ta cifra doseći novi rekord od 113,68 milijardi eura, prema podacima Euromonitora. Povratak popularnosti paket-aranžmana također je pridonio uspjehu najvećeg europskog turoperatora TUI-ja. Nedavno je objavio kvartalne rezultate koji su premašili očekivanja.

Fiksni početni troškovi i cijena koju pružaju paket-aranžmani imaju značajnu privlačnost, smatra Caroline Bremner. Caroline je viša industrijska menadžerica za putovanja u Euromonitoru. Prema njezinim riječima, “u periodima visoke inflacije, poput onih koje smo imali u posljednje dvije godine, paket-aranžmani pomažu potrošačima da učinkovitije planiraju svoj budžet.”

Britanci kao potrošači

Prema podacima Euromonitora, Britanci u prosjeku troše oko 406 eura po osobi na paket-aranžmane. Ovi aranžmani omogućuju pružateljima usluga da pregovaraju s hotelima, prijevoznicima i drugim partnerima kako bi smanjili troškove. Međutim, cijene paket-aranžmana će, prema procjenama tržišta, rasti po godišnjoj stopi od 3,5 posto u periodu od 2024. do 2029. godine. Ovaj rast je brži u odnosu na prethodnu eru prije pandemije, kada su cijene rasle tempom od oko 1,3 posto između 2014. i 2019. godine.

Potražnja za paket-aranžmanima pruža pozitivnu vijest za turističku industriju, osobito u vrijeme kada se pojavljuje zabrinutost da bi postpandemijski entuzijazam za zračna putovanja mogao opadati zbog povećanja cijena zrakoplovnih karata, izvještava portal Financije. Nakon pandemije, cijene zrakoplovnih karata u Europi i Sjevernoj Americi naglo su skočile.

Otežani uvjeti u zrakoplovstvu

Rezultati velikih zračnih prijevoznika za drugi kvartal ukazuju na otežane uvjete na tržištu zrakoplovstva. Lufthansa je najavila smanjenje profita za treći kvartal. Smanjenje profita je najavljeno zbog poteškoća s rastom troškova plaća i ograničenim mogućnostima za povećanje cijena karata. Ryanair i Air France-KLM također su prijavili pad kvartalne dobiti. U suprotnosti s tim, easyJet je poboljšao prognoze za cijelu godinu zahvaljujući uspjehu svojih paket-aranžmana. Ovi aranžmani uvedeni su 2019. i prošle godine činili su više od četvrtine predoporezivne dobiti tvrtke.

Britanska putnička tvrtka Jet2 zabilježila je sedmodstotni porast rezervacija paket-aranžmana ovog ljeta. Ovi aranžmani čine otprilike 72 posto ukupnog broja putnika, prema najnovijem godišnjem izvješću. Popularne destinacije uključuju Hrvatsku, Cipar, Grčku, Italiju, Maltu, Portugal, kopnenu Španjolsku, Balearske otoke, Kanare i Tursku. Zbog velike potražnje, Jet2 je produžila letove za turski Bodrum do sredine studenog. Također, Norwegian Cruise Line Holdings, Carnival i Royal Caribbean Group povećali su svoje procjene godišnje dobiti zahvaljujući rastućoj potražnji za krstarenjima.

Tko su kupci?

Paket-aranžmani često privlače turiste s nižim i srednjim prihodima koji traže sunčane destinacije s all-inclusive opcijama i obiteljskim aktivnostima, poput plažnih klubova, ističe Bremner. Među najtraženijim odredištima su Grčka, Italija i Španjolska.

Prema podacima britanske putničke agencije ABTA, gotovo polovica rezervacija prošle godine činili su isplanirani odmori s ograničenom fleksibilnošću. Iako su ranije pakete uglavnom birali stariji od 65 godina, sada su se mlađi putnici, posebno oni u dobi od 25 do 34 godine, počeli interesirati za takve aranžmane. Oko 56 posto tih mlađih putnika koristi mogućnost prilagodbe paketa biranjem različitih opcija letova i smještaja.

Kako bi udovoljio željama mlađih putnika, TUI je povećao fleksibilnost svojih paketa. Sebastian Ebel, glavni izvršni direktor tvrtke, naglašava da sada nude mogućnost rezervacije letova s različitim zrakoplovnim prijevoznicima i prilagodbe vremena putovanja. U drugom kvartalu, približno 800.000 kupaca odabrali su fleksibilne paket-aranžmane. Što predstavlja porast od 14 posto u odnosu na prethodnu godinu, prema izvješću.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno