Utorak, 21 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

U BiH znatno veći broj korisnika e-commerce usluga

Istraživanje e-commerce tržišta u Bosni i Hercegovine, koje je provela eCommerce asocijacija u BiH, pokazalo je da se online najviše kupuje odjeća, obuća  i elektronika.

Radi se, kako je rekla izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH Belma Agić, o drugom sveobuhvatnom istraživanju tržišta elektronske trgovine u BiH. Istraživanje je danas predstavljeno u Sarajevu. Agić je napomenula da su radili dva paralelna istraživanja i to potrošačkih navika i web shopova. Odnosno svih onih biznisa kojima je e-commerce core biznis ili važan segment njihovog poslovanja.

Članica Asocijacije Nikolina Čule je rekla da ove godine bilježe mnogo veći broj ispitanika nego prošle godine. Što ukazuje na reprezentativnost uzorka. Na temelju istraživanja uočili su znatno veći broj korisnika e-commercea. Posebno u segmentu populacije od 25 do 45 godina. A zabilježen je i porast od 7,4 posto kupaca koji su obavili više od deset kupovina u zadnja tri mjeseca.

Dodala je da su također ispitivali stavove kupaca što misle o web shopovima, rizicima i sigurnosti. Tu bilježe visoke prosječne ocjene kod ispitanika. Čule je rekla da je kod ispitanika zabilježan mali broj prijevara ili nekih neugodnosti što se tiče plaćanja.

Što se tiče kupovine i dalje, kao i prošle godine, segment na koji najviše troše online ispitanici je odjeća, obuća i sportski dodaci. Zatim se bilježi potrošnja u elektronskoj opremi. Također se dosta prodaju ulaznice, streaming mediji i ostalo.

Nikolina Čule, članica Asocijacije

U vezi kupovine lokalno u usporedbi sa regionalnim ili europskim 30 posto ispitanika se oglasilo da kupuju proizvode iz EU. Preko 40 posto ispitanika kupuje regionalno. Manji su postotci što se tiče Afrike, američkog tržišta i Australije.

Prijevare nisu brojne

Orhan Gazibegović, predsjednik e-commerce asocijacije u BiH, rekao je da su podaci koje su dobili interesantni. Daju uvid u stanje, te izazove i prednosti lokalnog tržišta.

“Kada je riječ o izazovima  online trgovci u BiH, najviše se fokusiraju na to da mentalitet kupovine online još nije na zavidnom nivou u BiH. Pored toga legislativa i regulatorne procedure u BiH vezano za online nisu u potpunosti usklađene sa EU i ne specificiraju detaljno online trgovinu u zakonu”, naveo je Gazibegović.

Istraživanja i dugogodišnje iskustvo pokazuju, kako je dodao, da prijevare koje se vrlo često spominju kod nas, uopće nisu toliko brojne. Naglasio je da bi regulativa i zakonski okvir rješili sve eventualne izazove koji postoje kod kupaca i trgovaca, te dodatno zaštitili kupce, ali isto tako i trgovce.

Od ukupnog broja registriranih pravnih osoba u BiH samo 8 posto ima aktivan online kanal prodaje. Gospodarski subjekti su izuzetno zainteresirani za rast e-commercea i online trgovine. Obzirom da su u prehodnim godinama na taj kanal gledali više kao kanal koji je lijepo imati, ali nije obavezan. Sada se ta svijest mijenja i imamo povećan broj trgovaca u online svijetu u BiH.

Orhan Gazibegović, predsjednik e-commerce asocijacije u BiH

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno