Četvrtak, 2 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Uskoro ćemo za planiranje odmora svi koristiti umjetnu inteligenciju

Prema globalnom istraživanju procedenom na više od 5700 putnika koje je naručila Expedia Group, prosječni putnik provede više od pet sati istražujući putovanje i pregledavajući 141 stranicu sadržaja.

Generativna umjetna inteligencija — tehnologija je koja pojednostavljuje taj proces i omogućuje tvrtkama da bolje prilagode preporuke specifičnim interesima putnika.

Kako bi to moglo izgledati? Nadamo se da umjetna inteligencija neće samo planirati itinerere, već će ki omunicirati s hotelima, izraditi proračune putovanja, čak funkcionirati i kao osobni pomoćnik na putovanjima. I u tom procesu iz temelja promijeniti način na koji tvrtke pristupaju putnicima, piše CNBC.

Tipično pretraživanje smještaja na Airbnbu, primjerice, daje rezultate koji ne uzimaju u obzir prošla pretraživanja. Možda imate desetljeće rezerviranja luksuznih, suvremenih smještaja iza sebe. Ali vjerojatno će vam se i dalje nuditi rustikalni, skromni najam ako odgovaraju filtrima koje ste postavili.

Ali to bi se uskoro moglo promijeniti.

Umjesto da vam postavljamo pitanja poput: ‘Kamo idete i kada idete?’, želimo izgraditi robustan profil o vama, naučiti što više o vama i postaviti vam dva veća i temeljnija pitanja: ‘Tko si i što želiš?’.

Brian Chesky izvršni direktor Airbnb-ja

Iako umjetna inteligencija koja pruža uvijek nedostižan cilj “personalizacije na razini” još nije tu, to je mogućnost pretraživanja golemih količina podataka, odgovaranja na pitanja postavljena prirodnim jezikom i “sjećanja” na prošla pitanja za nastavak razgovora. Baš kao što to ljudi rade.

Turističke kompanije koje koriste A.I.

U anketi koju je u travnju provela tvrtka za istraživanje tržišta National Research Group, 61% ispitanika reklo je da su spremni koristiti umjetnu inteligenciju za planiranje putovanja. Ali samo 6% je reklo da su je već koristili.

Nadalje, više od polovice ispitanika (51%) reklo je da ne vjeruje da će tehnologija zaštititi njihove osobne podatke. Dok je 33% reklo da se boji da bi mogla dati netočne rezultate.

Pa ipak, dok putnici još uvijek raspravljaju o sigurnosti i prednostima korištenja umjetne inteligencije za planiranje putovanja, mnoge velike turističke tvrtke već su uronile u tehnologiju.

  • U veljači je putnička tvrtka Trip.com sa sjedištem u Singapuru pokrenula TripGen, chatbot unutar aplikacije koji pokreće OpenAI, proizvođač ChatGPT-a.
  • U ožujku su Expedia i Kayak bili među prvom serijom dodataka koje je pokrenuo ChatGPT.
  • U travnju je Expedia najavila pokretanje beta verzije AI chatbota iz ChatGPT-a.
  • U svibnju se europska tvrtka za rezervacije putovanja eDreams Odigeo pridružila Google Cloudovom AI “Trusted Testers Programu”, a Airbnb je najavio planove za ugradnju GPT-4, OpenAI-jevog najnovijeg velikog jezičnog modela, u svoje sučelje.

Eksplozija ljetnih putovanja uz pomoć AI

Zatim je ljeto 2023. doživjelo navalu AI putnih tehnoloških najava.

U lipnju:

  • Amazon Web Services najavio je ulaganje od 100 milijuna dolara u program za pomoć tvrtkama u korištenju generativne umjetne inteligencije. S RyanAirom i Lonely Planetom kao dvije od prve četiri uključene tvrtke.
  • Booking.com je pokrenuo AI chatbot “Trip Planner” za svoje američke članove unutar aplikacije za odabir američkih članova svog programa vjernosti Genius.
  • Priceline je pokrenuo platformu pod nazivom Trip Intelligence, koju vodi Googleov generativni AI chatbot pod nazivom “Penny”.

U srpnju:

  • Tripadvisor je pokrenuo alat za izradu itinerera putovanja koji se temelji na webu i koristi AI pod nazivom Trips.
  • Trip.com je izdao ažurirani chatbot nazvan TripGenie, koji odgovara na tekstualne i glasovne zahtjeve, prikazuje slike i karte te nudi poveznice za rezervacije.
  • HomeToGo tvrtka za iznajmljivanje kuća za odmor pokrenula je AI funkciju pretraživanja unutar aplikacije pod nazivom “AI Mode” za korisnike u Sjedinjenim Državama i Ujedinjenom Kraljevstvu.

Sada više turističkih tvrtki ima ChatGPT dodatke. Uključujući GetYourGuide, Klook, Turo i Etihad Airways. I mnoštvo planera putovanja pokretanih umjetnom inteligencijom – od Roam Around (za opća putovanja), AdventureGenie (za rekreacijska vozila), Curiosio (za cestovna putovanja) – dodali su više mogućnosti rastućem tržištu planiranja putovanja uz pomoć umjetne inteligencije.

Osim planiranja putovanja

Planiranje putovanja trenutno je najvidljivija upotreba umjetne inteligencije u turističkoj industriji. Ali tvrtke već planiraju nove značajke.

Amy Wei, viša direktorica proizvoda u Trip.com rekla je da tvrtka razmatra razvoj virtualnog turističkog vodiča za svoj najnoviji AI proizvod, TripGenie.

Može pomoći u pružanju informacija, kao što je uvod u povijesne zgrade i predmete u muzeju. Vizija je stvoriti digitalnog suputnika koji može razumjeti putnika i razgovarati s njim te pružiti pomoć na svakom koraku putovanja.

Amy Wei

Skift, stranica s vijestima o putovanjima ističe da bi se umjetna inteligencija mogla koristiti za predviđanje kašnjenja letova. I za pomoć turističkim tvrtkama da odgovore na negativne online kritike.

Tvrtka procjenjuje da bi chatbotovi putničkoj industriji mogli donijeti vrijednost od 1,9 milijardi dolara. Na način da omoguće tvrtkama da posluju s manjim brojem zaposlenika korisničke službe, i da tako oslobode ljudima vrijeme da se mogu usredotočiti na složena pitanja. Chatbotovi ne moraju biti angažirani ili educirani, mogu govoriti više jezika i “nemaju krivulju učenja”, kako Skift ističe u izvješću pod naslovom “Generative AI’s Impact on Travel”.

Sveukupno, Skiftovo izvješće predviđa da bi generativna umjetna inteligencija za industriju putovanja mogla biti prilika vrijedna 28,5 milijardi dolara.

Članak: Booking sprema iznenađenje – putujte uz pomoć umjetne inteligencije

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno