Nedjelja, 19 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zašto najuspješnije lidere nije briga sviđaju li se drugima?

Nema ništa loše u želji da se svidite svima na poslu. Prema Timu Sandersu, autoru knjige The Likeability Factor: How to Boost Your L-Factor and Achieve Your Life’s Dreams kada vas vaši kolege, izravni podređeni i šefovi vole, imate veće izglede za unapređenje, dobivanje posebnih projekata koji vas zanimaju, da ljudi odrađuju tvari za vas, da dobivate pravovremene odgovore i povratne informacije i da imate vrstu društvenog kapitala na koji se oslanjate kako biste od drugih dobili ono što želite i što trebate.

Dakle, kada želja za sviđanjem drugima postaje problem? Onda kada počne smetati tome da budete poštovani. Prema znanstveniku Cameronu Andersonu s Haas School of Business na Kalifornijskom sveučilištu Berkeley, sveukupna sreća u životu povezana je s time koliko vas ljudi oko vas poštuju. Unatoč tome, kada žrtvujemo ono što je potrebno da bismo bili poštovani za bržu i često lakšu pobjedu da bismo se osjećali voljeno, gubimo na prednostima koje donosi poštovanje.

Kao što? Poput većeg užitka i zadovoljstva svojim poslom, većeg fokusa i određivanja prioriteta, povećanog osjećaja smisla i značaja, boljeg zdravlja i dobrobiti, više osjećaja povjerenja i sigurnosti te povećane angažiranosti.

Profesionalci koji se žele (i često trebaju) osjećati voljenima obično:

  • Traže pozitivnu pozornost i odobravanje
  • Radije ogovaraju nego da daju izravnu povratnu informaciju
  • Pokušavaju ugoditi svima
  • Daju obećanja koja ne mogu održati
  • Čvrsta mišljenja zadržavaju za sebe
  • Preplavljuju ljude zaslugama, komplimentima i pohvalama
  • Imaju favorite (ali pretvarajte se da nemaju)
  • Korist informacije kao polugu, uskratite ih ili dajte
  • Daju ljudima zadatke u kojima uživaju umjesto izazovnih zadataka
  • Usredotočuju se više na to kako se ljudi osjećaju nego na postizanje rezultata

Profesionalci koji prepoznaju važnost poštovanja – sa ili bez sviđanja – skloniji su:

  • Govoriti istinu, čak i ako je nepopularna
  • Objasniti svoje razmišljanje iza teških odluka koje donose
  • Prepoznati slona u prostoriji, čak i ako ga ne mogu popraviti
  • Govore ne kad trebaju
  • Otvoreni su i odlučni
  • Odaju priznanje drugima kada treba i pripisuju ga i sebi kada treba
  • Toleriraju osjećaje razočaranja, frustracije, tuge i ljutnje u sebi i drugima
  • Drže ljude odgovornima za njihove rezultate
  • Dosljedni su i pošteni u postavljanju pravila i očekivanja
  • Postavljaju i poštuju granice za sebe i druge
  • Šalju negativne povratne informacije izravno i na vrijeme
  • Redovito traže povratne informacije i zatim djeluju prema njima
  • Ispričaju se kad pogriješe i onda nastave dalje
  • Modeliraju ponašanje kakvo očekuju i od drugih

***

Za profesionalce koji žele napredovati u svojim ulogama i karijeri, biti voljen je dobro, ali biti poštovan je uvjet. Kad biste samo željeli se sviđate drugima, bili biste spremni na kompromis oko bilo čega u bilo kojem trenutku, a ne biste ništa postigli.

Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno