Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Generacija Z sve manje koristi Facebook

Generacija Z sve više koristi internet, no broj tinejdžera na Facebooku se rapidno smanjuje, pokazalo je istraživanje Pew Research Centera.

Istraživanje je pokazalo da samo 32 posto tinejdžera u dobi od 13 do 17 godina koristi Facebook, a podaci prijašnjih istraživanja iz 2014. i 2015. godine pokazali su da ih je tada bilo 71 posto na Facebooku.

Kreator sadržaja Generacije Z Jules Terpak rekao je za TechCrunch da tinejdžeri jednostavno ne nalaze vrijednost u Facebooku, prenosi Seebiz.

“Sada postoji više od pet moćnih društvenih platformi koje se mogu beskrajno gledati, a za naše umove nije održivo dijeliti ili davati prioritet našem odnosu sa svakom od njih. Zbog vremena i razuma, ljudi moraju eliminirati platforme koje nemaju poticaj za dodanu vrijednost“, rekao je Terpak.

Smatra da Facebook, koji tinejdžeri često povezuju s roditeljima, Generaciji Z ima malo toga za ponuditi.

“Kultura koju njeguje prosječni korisnik Facebooka vrlo je odvojena od onoga što danas privlači generaciju Z na platformu i zrači energijom neželjene pošte”, rekla je.

Čak i 2013. godine, kada je 77 posto online tinejdžera koristilo Facebook, mladi korisnici imali su negativan stav prema platformi.

“Facebook je još uvijek duboko integriran u svakodnevni život tinejdžera, ali ponekad se na njega gleda kao na pomoć i smetnju, a ne kao na uzbudljivu novu platformu koju tinejdžeri mogu smatrati svojom”, navodi se u izvješću Pew-a za 2013. Čak i u toj anketi staroj devet godina, tinejdžeri pokazuju više entuzijazma za druge platforme, čak i ako ih ne koriste toliko koliko Facebook. Taj trend je ostao konstantan, a nove generacije koje se pridružuju društvenim mrežama gotovo u potpunosti napuštaju Facebook.

Novi podaci Pew-a u skladu su s internim izvješćima Facebooka. Prema dokumentima koje je otkrila zviždačica Frances Haugen, broj tinejdžera na Facebooku pao je za 13 posto od 2019. do 2021., a taj bi postotak trebao pasti za 45 posto u sljedeće dvije godine. Općenito, korisnici Facebooka stagniraju, ali pad ključnih demografskih podataka loša je vijest za društvenu mrežu i njezino oglašavanje, koje generira većinu njezinih prihoda.

“Većina mladih vidi Facebook kao mjesto za ljude u četrdesetima i pedesetima. Mladi ljudi smatraju da je sadržaj dosadan, obmanjujući i negativan”, stoji u internom dokumentu Facebooka.

Iako su tinejdžeri umorni od Facebooka, od Instagrama ne odustaju. To je još jedna platforma u vlasništvu Mete. Oko 62 posto tinejdžera koristi Instagram, što je porast u odnosu na 52 posto u istraživanju iz 2014. i 2015. godine.

TikTok nije ni postojao u vrijeme posljednjeg istraživanja, a sada ga koristi 67 posto američkih tinejdžera. Oko 95 posto tinejdžera kaže da koristi YouTube, no mnogi samo za gledanje videa, a ne kao mjesto za povezivanje s drugima na internetu. Primjerice, u tih 95 posto ulazi tinejdžer koji koristi YouTube za slušanje glazbe.

TikTok je trenutno iznad Instagrama i Snapchata, koje koristi 62 odnosno 59 posto američkih tinejdžera. Stoga ga starije platforme pokušavaju “kopirati”.

No, tinejdžeri su svjesni da im korištenje društvenih mreža ne osigurava uvijek društvenu povezanost kakvoj su se nadali. Oko 36 posto tinejdžera smatra da previše vremena provode na društvenim mrežama. Samo 8 posto tinejdžera smatra da ne koristi dovoljno društvene mreže.

Oni koji misle da je Generacija Z ovisna o mobitelima možda su u krivu. Oko 45 posto tinejdžera tvrdi da se lako mogu odreći društvenih mreža.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno