Coca-Cola i PepsiCo nemaju ozbiljniju konkurenciju na globalnom tržištu gaziranih pića pa su ove godine podigli cijene, procjenjujući da će njihovi proizvodi među posljednjima osjetiti pritisak u razdoblju posustajanja gospodarskih aktivnosti.
Coca-Cola je danas izvijestila da je prosječna prodajna cijena njezinih proizvoda u trećem tromjesečju porasla 12 posto, a prodaja koncentrata za četiri posto.
Kompanija je tromjesečno razdoblje zaključno s rujnom završila s 10 posto višim neto prihodom, od 11.1 milijarde dolara. Kada se isključi nepovoljan utjecaj jačeg dolara, porastao je 16 posto,prenosi index.
Očekuju rast prihoda od 15%
Dobit po dionici porasla je sedam posto, na 65 centi. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva, porasla je 14 posto, na 69 centi. U Coca-Coli očekuju da će im prihod u ovoj godini porasti za 14 do 15 posto, kada se isključi utjecaj jačeg dolara. Do sada su očekivali rast u rasponu od 12 do 13 posto.
Prilagođena dobit po dionici trebala bi porasti šest do sedam posto, što je za jedan postotni bod snažniji rast no što su do sada predviđali, uz napomenu da procjena uključuje negativan utjecaj jačeg dolara.
I PepsiCo je u listopadu povisio prognoze godišnjih rezultata nakon snažnog rasta prihoda u trećem tromjesečju. Divovi robe široke potrošnje Nestle i Procter & Gamble također su izvijestili o dobrim rezultatima budući da su kupci spremni plaćati više za robu poput kave i žileta.