Trgovački lanac Lidl oglasio se o razlikama u cijenama svojih proizvoda u ove dvije zemlje. Ističu da na formiranje cijena u nekoj zemlji utječu mnogobrojni čimbenici, od iznosa stope PDV-a, trošarina, troškova analiza proizvoda, logističkih troškova i slično.
Usporedbe cijena u slovenskom i hrvatskom Lidlu
Stopa PDV-a na hranu u Sloveniji iznosi 9,5 posto. Dok je u Hrvatskoj stopa 5 posto za dio proizvoda (kruh, svježe meso i riba, jaja, voće i povrće, jestive masti i ulja, dječja hrana, ulošci i tamponi koje čine cca 10% našeg ukupnog asortimana ), a za ostatak je 25 posto. Što se tiče usporednog računa iz oba Lidla koji je objavljen u nekoliko hrvatskih medija. Čak 8 od 10 proizvoda s navedenog računa iz slovenskog Lidla ima stopu poreza 9,5 posto, a u Hrvatskoj 25 posto. Radi se o razlici od čak 15,5 postotnih poena. Nadalje, Hrvatska plaća povratnu naknadu na PET ambalažu u iznosu 0,07 eura što se reflektira na proizvode kao što su mineralna voda i sokovi”, navodi Lidl.
Nadalje napominju da u Sloveniji jeftiniji i benzin i dizel, što čini razliku u logističkim troškovima za dostavu robe.
Pritom napominju i da je Hrvatska značajno razvedenija od Slovenije
“Transportno je zahtjevna zbog specifičnog geografskog oblika te logistika uključuje i otoke, što je dodatan izazov”, navode u priopćenju.
“Neki od čimbenika koji su doveli do globalnih poremećaja. To su cijene sirovina, dobavljivost robe, porast cijena logistike, porast cijena struje i plina te općenitih troškova poput održavanja. Tu je i utjecaj rata u Ukrajini te posljedično visoka inflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre.... Maloprodajne cijene određenih proizvoda rasle su u skladu s rastom nabavnih cijena. Ali i ostalim čimbenicima koji su utjecali na kretanja na globalnim tržištima. Ovdje želimo naglasiti kako porast ulaznih cijena naših dobavljača nismo slijepo prelili na naše kupce, već smo s izuzetnom pažnjom i brigom korigirali cijene. Tako ne bismo dopustili da naši kupci osjete svu težinu inflatornog pritiska koji se pojavio”, stoji dalje u pojašnjenju Lidla Hrvatska, prenosi N1.
Također tvrde da Lidl Hrvatska nije povećavao cijene prilikom prelaska na euro
“Cijene proizvoda iz redovnog asortimana Lidla preračunate su iz kuna u eure prema pravilima matematičkog zaokruživanja ili u korist kupca. Također, kako bi potvrdili transparentan odnos prema kupcima, Lidl je pristupio Etičkom kodeksu. Njim se utvrđuje način postupanja poslovnih subjekata u svrhu pouzdanog i transparentnog uvođenja eura. Cilj je stvaranje povjerenja i sigurnog okruženja za potrošače. U okviru dosadašnjih nadzora inspekcije, u Lidlu Hrvatska nije utvrđeno neopravdano dizanje cijena”, poručili su.