Emocionalna inteligencijaEmocionalna inteligencija (EI ili EQ za "emocionalni kvocije... neophodna je vještina za snalaženje u svim važnim životnim situacijama. Neophodno je razviti sposobnost da upravljamo vlastitim emocijama. Korištenje emocionalne inteligencije na zdrav način, omogućit će nam veće šanse za uspjeh, kako u poslovnom, tako i u osobnom životu. Dodatno učenje o emocionalnoj inteligenciji može nam pomoći razviti vještine potrebne za uspjeh u bilo kojoj situaciji koja zahtijeva interakciju s drugim ljudima, prenosi Moj Posao. Sposobnost razumijevanja kako vlastitih, tako i emocija drugih ljudi može pomoći kako se bolje povezati s drugima u osobnom ili profesionalnom okruženju.
Emocionalna inteligencija (EI), strručno se naziva i emocionalnim kvocijentom (EQ), sposobnost je prepoznavanja vlastitih emocija. Naravno, i dublje nam pomaže da upravljamo emocijama, te pokažemo poštovanje i pomognemo našoj okolini. Proces također uključuje sposobnost razumijevanja emocija ljudi oko nas i odgovaranje podrškom i ohrabrujućim povratnim informacijama.
Emocionalna inteligencija je zaista važna
Razumijevanje vlastitih, te emocija ljudi koji nas okružuju može nam pomoći da se bolje povežemo s drugima u osobnom ili profesionalnom okruženju – s kolegama, nadređenima ili suradnicima. Razvijena emocionalna inteligencija pomaže također u složenim društvenim situacijama koje zahtijevaju razumijevanje perspektiva i osjećaja više ljudi. Osim povezivanja s drugima, ona nam može pomoći i u upravljanju vlastitim emocijama. Ograničava sve negativne učinke prepoznavanjem emocionalnih obrazaca. Kako bismo unaprijedlili vlastitu emocionalnu inteligenciju, trebalo bi primjeniti savjete koje donosimo u nastavku.
Budite samosvjesniji
Biti svjestan svojih emocija i emocionalnih odgovora na ljude oko sebe može uvelike poboljšati vašu emocionalnu inteligenciju. Znati kada se osjećate tjeskobno ili ljutito može vam pomoći da obradite te osjećaje i prenesete ih tako da potiču zdrave rezultate. Da biste poboljšali svoju svjesnost, razmislite o praćenju svakog trenutka u kojem osjetite snažnu emociju i bilježite što je uzrokovalo vaš osjećaj.
Naučite prepoznoati kako se drugi osjećaju
Emocionalna inteligencija započinje samorefleksijom. Jako je važno procijeniti kako drugi doživljavaju vaše ponašanje i komunikaciju. Znati prilagoditi vlastitu poruku na temelju toga kako ste primljeni važan je dio emocionalne inteligencije. Ako niste sigurni, uvijek možete pitati druge kako se osjećaju kako biste pokazali da dajete prioritet njihovim reakcijama.
Naučite aktivno slušati
Ljudi komuniciraju putem verbalne i neverbalne komunikacije. Jako je važno slušati i promatrati potencijalno pozitivne i negativne reakcije. To što ste spremni odvojiti vrijeme za slušanje drugih ukazuje na razinu poštovanja, što je često temelj za zdrave odnose. Kako biste pokazali da aktivno slušate, pokušajte postavljati pitanja, klimati glavom ili ponavljati važne točke kako biste pokazali da ste ih razumjeli.
Jasno komunicirajte
Snažne komunikacijske vještine ključne su za emocionalnu inteligenciju. Znati što reći ili napisati, te kada dostaviti informacije ključno je za izgradnju čvrstih odnosa. Na primjer, kao menadžer u radnom okruženju, komunikacija očekivanja i ciljeva je neophodna kako bi svi ostali na istom smjeru. Pokušajte biti što komunikativniji i otvoreni za druge kako bi i oni komunicirali svoje osjećaje s vama.
Zadržite pozitivan stav
Emocionalno inteligentni ljudi razumiju snagu pozitivne riječi, ohrabrujućeg e-maila i ljubazne geste. Ako ostanete pozitivni i u stresnoj situaciji, možete pomoći ljudima oko sebe da ostanu mirni. Ovakav stav također može potaknuti rješavanje problema i timski rad. Iako su negativne emocije normalne, razmislite o razvoju strategija kojima možete smanjiti njihov učinak i potražite rješenja.
Pokažite suosjećajnost
Razmatranje kako bi se drugi mogli osjećati važna je kvaliteta emocionalne inteligencije. To znači da možete suosjećati s osjećajima koje možda sami ne osjećate, i odgovoriti s puno poštovanja i utjehe za druge. Pokušajte se zamisliti u tuđim položajima i razmislite kako biste se osjećali u njihovoj situaciji.
Budite otvorenog uma
Emocionalno inteligentnim ljudima često je lako pristupiti jer su dobri slušači i sposobni su razmotriti i razumjeti druge perspektive. Također, emocionalno inteligentni ljudi su otvoreni za učenje novih stvari i prihvaćanje novih ideja. Čak i ako niste sigurni u novu ideju ili koncept, pokušajte razmisliti kako bi izgledalo da ih implementirate u svakodnevni rad.
Prikupljajte povratne informacije
Važno je čuti povratne informacije, bilo da se radi o pozitivnim povratnim informacijama o nedavnoj prezentaciji ili kritičnijim preporukama o tome kako biste trebali učinkovitije delegirati zadatke. Biti otvoren za povratne informacije znači da možete preuzeti odgovornost za svoje postupke i da ste voljni poboljšati način kako komunicirate s drugima. Iako je prihvaćanje nekih povratnih informacija izazov, pokušajte o tome razmišljati kao o prilici za učenje i profesionalni razvoj.
Sačuvajte mirnoću i pod pritiskom
Važno je znati pristupiti stresnim situacijama smireno i s pozitivnim stavom. Napetosti mogu lako eskalirati, osobito kada ljudi rade pod pritiskom rokova, stoga mirnoća i usredotočenost na pronalaženje rješenja može pomoći svima da se ostvare ciljevi. Pokušajte primijeniti strategije poput dubokog disanja ili zatražiti pomoć kada ste u stresnoj situaciji kako biste ostali mirni i promišljeni.
Izvor: Moj Posao