Pametni uređaji, povezani s internetom, se u zadnje dvije godine, od 2020. do 2022., znatno više koriste. Najpopularniji i najkorišteniji je uređaj TV, odnosno pametni televizor. Ipak, mi nismo među zemljama koja su još uvijek posve prigrlila ‘smart’ TV.
U 2022. godini, više od polovice, 52 posto, ljudi u Europskoj uniji u dobi između 16 i 74 godine koristilo je televizor povezan s internetom, što je 9 postotnih bodova više negoli 2020. kad ih je bilo 43 posto, pokazuju podaci europskog statističkog ureda. 26 posto europljana koristi pametne nosive uređaje, poput satova i narukvica, navodi poslovni.hr.
Na Malti se najviše koriste pametni uređaji
Među zemljama EU-a, korištenje televizora povezanog s internetom bilo je osobito visoko na Malti. Gotovo 8 od 10 ljudi koristilo pametan televizor koji ima mogućnost spajanja na internet (78 posto). Slijede Španjolska (69 posto), Švedska i Irska (obje 68 posto) te Cipar (66 posto). S druge strane, Bugarska (30 posto), Hrvatska (35 posto), Poljska (38 posto), Grčka (39 posto) i Rumunjska (40 posto) bile su zemlje EU-a s najmanjim udjelom ljudi koji koriste TV spojen na internet.
Kada se radi o drugim IoT (internet stvari, op.a.) uređajima, upotreba pametnih nosivih uređaja također je doživjela značajan porast. Trend rasta je gotovo za 25 posto. 26 posto ljudi u dobi od 16 do 74 godine koriste pametne satove o narukvice za fitness. U trendu su i povezane naočale ili slušalice, sigurnosni uređaj za praćenje, najčešće djece. Koristi se i povezana odjeća ili obuća i druge dodatke povezane s internetom.
Potencijal tržišta je ogroman
Potencijal za razvoj tržišta je ogroman. Čak 41 posto ispitanih reklo da uređaje ne koristi jer nemaju potrebe, boje se za sigurnost ili zbog troškova. To također predstavlja povećanje od devet postotnih bodova u usporedbi s 2020. godinom kada ih je bilo 17 posto. Igraće konzole povezane s internetom također su bile popularne u prošloj godini. Koristilo ih je 20 posto ljudi u dobi od 16 do 74 godine.
Virtualne pomoćnike, poput pametnih zvučnika ili aplikacija, koristilo je 13 posto ispitanih u istoj dobnoj skupini. !0 posto korisnika se služi rješenjima povezanim s internetom za upravljanje energijom, kao što su povezani termostati, mjerači komunalnih usluga, svjetla ili drugi dodaci, navodi poslovni.hr.
Unatoč velikom porastu upotrebe uređaja povezanih s internetom između 2020. i 2022., znatan broj ljudi izvijestio je da nije koristio te uređaje u 2022. Čak 41 posto osoba u dobi od 16 do 74 godine, koji nikad nije koristio uređaje povezane s internetom, naveo je nedostatak potrebe kao glavni razlog za njihovo neuporabu.
Međutim, taj postotak odražava smanjenje od dva postotna boda u odnosu na 2020. godinu. Sljedeći najčešći razlog nekorištenja bio je povezani trošak. Ukupno, deset posto ljudi u dobi u spomenutoj dobnoj skupini smatra da je njihov trošak previsok.
Pripadajući udio u 2020. iznosio je 11 posto. Slijedi udio osoba koje su zabrinute za privatnost i zaštitu osobnih podataka koje generiraju ti uređaji ili sustavi (8 posto), što je pad s 11 posto koliko je iznosio 2020.