Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što znači pratiti “Koncept ježa” u poslovanju?

Koncept ježa (Hedgehog concept) poziva tvrtke da identificiraju primarnu stvar koju rade dobro i da se na to usredotoče. Koncept kaže da rasipanje interesa i ciljeva uzrokuje nedostatak fokusa, kompetencije i učinkovitosti. Zbog toga se malo toga uradi. Fokusiranje na ono što poduzeće dobro radi najbolja je metoda za postizanje ciljeva te aktivnosti.

Koncept potječe iz stare grčke parabole, “Lisica zna mnogo stvari, ali jež zna jednu veliku stvar.” U osnovi, lisica je pametan grabežljivac koji može dobiti obrok na bilo koji način.

Jež zna samo jedan način kako preživjeti napad lisice. Dok lisica ima brojne sposobnosti, jež ima samo jednu. Kada lisica napadne ježa, jež se uvijek uspješno brani bez obzira što lisica pokušava.

Ovu ideju proširio je Isaiah Berlin, filozof, u svom eseju iz 1953., “Jež i lisica“. Berlinov esej dijeli pojedince na lisice i ježeve. Ljudi koji slijede previše različitih ciljeva i interesa postižu malo. Oni koji se fokusiraju na postizanje jedne stvari općenito imaju veću vjerojatnost da će to i učiniti, piše thebusinessprofessor.com.

Koncept ježa – primjena u poslovanju

Koncept ježa na poslovanje je primjenio Jim Collins, istraživač i autor, u svojoj knjizi Good to Great. On tvrdi da je veća vjerojatnost da će tvrtka biti uspješna ako se usredotoči na to da jednu stvar radi vrlo dobro.

Koncept ježa - Good to Great
Koncept ježa – Good to Great

Velika diverzifikacija poslovne ponude može žrtvovati konkurentnost u jednom polju. Tvrtke bi stoga, prema Collinsu, trebale nastojati identificirati svoj “koncept ježa” i uložiti sva raspoloživa sredstva u to. Ova dugoročna konkurentska strategija izdržat će konkurenciju i omogućiti tvrtki da preživi.

Primjena koncepta ježa zahtijeva identifikaciju sljedećeg:

Korak 1: Što su vaše strasti?
Korak 2: Što su vaše vještine (i u kojim ste najbolji)?
Korak 3: Omogućuju li aktivnosti povezane s vašom strašću i vještinama održivi poslovni model?
Korak 4: Postoje li preklapanja između vaše strasti i vještina?
Korak 5: Procijenite ovo u odnosu na svoju trenutnu strategiju i prilagodite se u skladu s tim. Komunicirajte svoju novu stratešku poziciju u cijeloj organizaciji.

Koncept ježa – ilustracija financa.ba

Ondje gdje se preklapaju strasti, vještine i mogućnost održivog generiranja prihoda, nalazi se područje na koje se treba fokusirati.

financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno