Dionice LVMH u srijedu ujutro pale su na najnižu razinu u ovoj godini. I to nakon što je tvrtka izvijestila o usporavanju rasta prihoda koji je ispod očekivanja.
Dionice su pale 6% u 11:58 po londonskom vremenu, trgujući se po 689,4 eura. Ranije je pala na 683,2 eura, najnižu razinu od 29. prosinca 2022., prema podacima LSEG-a.
Najveća svjetska luksuzna tvrtka, koja se smatra predvodnikom industrije, objavila je rezultate za devet mjeseci i treći kvartal nakon zatvaranja tržišta u utorak.
Izvješće je pokazalo tromjesečni rast prihoda od 9% na godišnjoj razini. Kao i oštri pad sa 17% u drugom kvartalu. Analitičari su predviđali rast od oko 11%.
Prihodi su porasli za 14% u prvih devet mjeseci 2023., naspram rasta od 20% u istom razdoblju prošle godine.
Većina poslovnih segmenata zabilježila je rast. Iako je došlo do značajnog pada vina i alkoholnih pića od 10% tijekom devet mjeseci zaključno s listopadom. To kompanija pripisuje normalizaciji nakon pandemije Covid-19, velikim zalihama među trgovcima i usporavanju prodaje Hennessy konjaka u SAD.
“Nakon tri burne godine i nakon izvrsnih godina, rast se približava brojevima koji su više u skladu s povijesnim prosjekom”, rekao je analitičarima glavni financijski direktor LVMH-a Jean-Jacques Guiony.
Prodaja LVMH-a naglo je porasla tijekom pandemije. To je podiglo tvrtku do rekordnih rezultata i podiglo je cijenu dionice na rekordne razine ove godine. Međutim, razočaravajuće ponovno otvaranje Kine i pad prodaje u SAD-u narušili su raspoloženje.
Nisu više najvrijednija tvrtka u Europi
Ovaj titan prošlog je mjeseca izgubio status najvrjednije europske tvrtke po tržišnoj kapitalizaciji u korist danske farmaceutske tvrtke Novo Nordisk. Ona je skočila više na račun svojih lijekova za mršavljenje Ozempic i Wegovy.
U neizvjesnom gospodarskom i geopolitičkom okruženju, Grupa je uvjerena u nastavak svog rasta i zadržat će strategiju usmjerenu na kontinuirano povećanje poželjnosti svojih brandova. Oslanjajući se na autentičnost i kvalitetu svojih proizvoda, izvrsnost u distribuciji i agilnu organizaciju.
LVMH u priopćenju uz rezultate.
Nekoliko analitičara smanjilo je svoje ciljne cijene za LVMH.
Rezultati su povukli europske luksuzne dionice naniže. Pri čemu je Christian Dior — koji vodi Delphine Arnault, kći predsjednika i izvršnog direktora LVMH-a Bernarda Arnaulta — pao 5,25%. Richemont, Burberry, Hugo Boss, Hermes i Kering, koji nisu u vlasništvu LVMH-a i još nisu podnijeli izvještaj za kvartal, bili su među onima koje su se niže trgovale.
“Dinamika unutar sektora luksuzne robe se mijenja, a danas je cijena dionice LVMH-a žrtva toga”, rekla je Kathleen Brooks, osnivačica Minerva Analysis, dodajući da su rezultati prethodnih godina “nemoguće visoki standardi za slijediti”.
Luksuzna roba obično ima dobre rezultate u ekonomski izazovnim okruženjima. Međutim postoji više ekonomskih i geopolitičkih prijetnji industriji koje se događaju odjednom i to bi moglo utjecati na buduće izglede.
Kathleen Brooks
To uključuje prelazak Kine na strukturno sporiji tempo rasta i više kamatne stopeKamate su trošak, odnosno cijena koju plaćate za pozajmlji... koje u SAD-u smanjuju potražnju za “priuštivim luksuzom”, rekla je.
“Sektor luksuza često se smatra relativno izoliranim od fluktuacija u gospodarstvu, ali očekivanja i procjene su postali vrlo povišeni”, rekao je Russ Mould, direktor ulaganja u AJ Bell.