Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Mogu li društvene mreže izgubiti rat s komunikacijskim platformama

Naslov članka nedavno objavljenoga u Business Insideru. Naslov je bio ‘Sjajne vijesti – društveni mediji se raspadaju‘. Ljudi sve manje vremena provode na društvenim mrežama. Manje su aktivni, manje objavljuju, rjeđe tvitaju, korisnički su im profili zapušteni. Članak naslovom čak i pozdravlja tu ideju.

Korisnici su, očito, umorni od mora sadržaja i sponzoriranih objava. Shvatili su da nemaju kontrolu nad sadržajem koji konzumiraju (iako se na prvu možda čini da imaju). Raznih društvenih mreža toliko je da ih jednostavno ne mogu sve ‘pohvatati‘. Čini se da nam je svijest o štetnosti instantnog zadovoljstva koje nam donose društvene mreže barem djelomično pomogla da se odmaknemo od takvih aktivnosti. Ili su se ljudi odlučili barem povremeno pokušamo. Međutim, nije uvijek sve onako kako se čini, piše Poduzetništvo.

Društvene mreže – percepcija istine

Istina je, kako se ono kaže, uvijek negdje između. Stvarna situacija u korištenju društvenih mreža znatno je drukčija od percepcije da ih ljudi sve manje upotrebljavaju i sve češće napuštaju, kaže profesor na Fakultetu političkih znanosti Domagoj Bebić.

Društvene mreže i dalje imaju važnu ulogu u medijskoj konzumaciji. Treba napomenuti da se promijenio način na koji se upotrebljavaju. Odnosno, društvene mreže i dalje su dominantne u medijskom pejzažu. Primjećujemo da se medijska prehrana transformirala. Prije su ljudi zajedno pratili televizijske programe i informativne emisije, što je poticalo na razgovor o istim temama. Zbog individualizacije medijske potrošnje sada konzumiraju sadržaj prema vlastitim interesima, što uključuje teme poput fitnessa, prehrane, kriptovaluta. Siguran sam da nećemo doživjeti potpuni nestanak društvenih mreža, nego da će one evoluirati. Na kraju krajeva, kao što su činile i do sada. Očekujem da će se mijenjati kako bi odgovarale potrebama i željama korisnika te kako bi se nosile s izazovima koji se pojavljuju” – objašnjava Bebić.

Nikad sjajnija budućnost

Da se broj korisnika društvenih mreža ne smanjuje, nego da se promijenio način njihova korištenja, potvrđuje i voditeljica Odjela za društvene medije u agenciji 404 Nina Klarin. Ako je suditi prema podacima, nikako ne možemo govoriti o zasićenju društvenim mrežama, kaže: Kao komunikacijska agencija svake godine pratimo globalni Data Digital Report koji sadržava sve relevantne podatke o korištenju društvenih mreža, među ostalim i broj korisnika – ukupan na društvenim mrežama i na pojedinoj društvenoj mreži – te vrijeme koje korisnici provode na njima. Iz godine u godinu ti brojevi kontinuirano rastu. Čak i Facebook, za koji se neko vrijeme govorilo da je postao nebitan, raste u svim demografskim skupinama.

Društvene mreže evoluiraju u skladu s vremenom u kojem funkcioniraju i prilagođavaju se brže i od jednoga medija. I dalje se njima koristimo svakodnevno, i to najviše nego ikada. Najviše vremena provodimo na njima, samo što su došla neka nova vremena, neke nove društvene mreže i promijenio se način konzumacije – govori Klarin koji, naprotiv, smatra da budućnost društvenih mreža nikada nije bila sjajnija. Tržište je sazrelo, brendovi točno znaju koliku im vrijednost donose društvene mreže, ulaganja u njih nikada nisu bila veća. Čini se da nas čeka nikada zanimljivija era društvenih mreža – smatra Klarin.

 

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno